He Jan, neem aan dat je met Venezuela, Isla Margarita - El Yaque bedoeld. Ben daar een paar x geweest en is inderdaad zeer lekkere spot. Vlak water heb je bij Coche. La Restinga is ook een leuke plek om naar toe te gaan, maar ook daar heb je wel vervoer voor nodig. Wim van Planet regelt zo af en toe tripjes daar naar toe dus moet je hem maar eens vragen, Is echt leuk daar alleen godverlaten. Ik heb daar ook alleen vlucht geboekt en posada geboekt bij een Amerikaan die daar zit. Simpel maar meer heb je ook niet nodig. Is iets van 20 a 25 USD per nacht. Alleen 4 weken!! Er is daar nou niet echt veel te doen hoor, of je moet de taxi naar Porlamar pakken, daar is het feest !!!
In Brazilie ben ik niet bij het al om bekende Cumbuco geweest maar in Barra do Cunhau, dit ligt vlakbij Pipa, wat op zo'n 80km van Natal ligt. Pipa is echt geweldig en daar heb je genoeg posada's. Om in Barra do Cunhau te komen heb je wel vervoer nodig. Ik heb toen een brommertje gehuurd, maar dat is toch zeker een 30 min tuffen en dat met al je spullen, niet echt ideaal dus. Je hebt in het plaatsje zelf gelijk aan het water ook een hotel zitten, maar is niet het low budget wat jij zoekt. De spot zelf is fantastisch.
Wat je ook kiest je zult een perfecte tijd daar hebben, al is het alleen maar voor het weer