Session imitatie

Joosdo

Januari 21, 2009, 00:29:01
edit2Rapporteer  
Tja, om nu de hele tijd naar je vacuumwijzer te kijken, dat is geen sport.

Dus van Johan zijn overheerlijke Session gekopieerd en daar mijn eigen invulling aan gegeven.

Weer een nieuwe uitdaging erin: Flextips  ThumpsUp

Gewoon bij prokiter gekoekeloerd en nageaapt, kern is al supermooi geworden.

Onderkant met een vrolijk stofje van de markt (toch bedankt wouterb!) bovenzijde schilderwerk en zichtwerk hout.

Lude

Antwoord #1 Januari 21, 2009, 00:45:38
edit2Rapporteer  
Gaaf, ben benieuwd naar meer fototjes!

Binnenkort moet ik ook maar eens aan een woodcore beginnen, vind het echt prachtig wat er allemaal gemaakt wordt op het forum!!
Morres

Antwoord #2 Januari 21, 2009, 03:14:29
edit2Rapporteer  
nu begint het zelfs bij mij te jeuken! alleen ik zit altijd met het vacuum verhaal, lijkt me toch gepruts om daar helemaal uit te komen(en aan te komen) mn zelfbouws zijn eerder goed gelukt zonder vacuum,maar had veel te zwaar glasvezelf gebruikt(600grams uniaxiaal aan beide kanten )
Dirkie

Antwoord #3 Januari 21, 2009, 09:28:53
edit2Rapporteer  
Mooi hoor...! Ook succes met deze!

@Morres: Dat vacuumverhaal is niet zo lastig, kost alleen een beetje tijd & geld... Maar het werkt lekker! Ik zag trouwens een pomp te koop in een topic hier of daar...
Joosdo

Antwoord #4 Januari 21, 2009, 14:43:00
edit2Rapporteer  
@Morres,

Naar de witgoeddealer, ff een koelkastmotor laten losknippen. Gastankje of buffervat regelen, slangen en nippels kopen, aansluiten en zuigen. Alle moeilijke schakelingen etc. zijn niet aan mij besteed. Gewoon volgas zuigen. Ik heb een motortje backup staan voor het geval die andere het begeeft.
onzin

Antwoord #5 Januari 21, 2009, 16:12:47
edit2Rapporteer  
ik lees er veel over dat vacuum idee maar snap er echt geen reet van
Joosdo

Antwoord #6 Januari 21, 2009, 17:46:11
edit2Rapporteer  
He, check deze onzin: http://www.xs4all.nl/~ebb/kiteboard/
onzin

Antwoord #7 Januari 21, 2009, 20:05:14
edit2Rapporteer  
bedankt daar heb ik echt veel aan. mn rocker tafel is ook bijna klaar dan nog ef een 3d shape tafel en ik kan los 
johan

Antwoord #8 Januari 23, 2009, 15:23:47
edit2Rapporteer  
Hee Joosdo, goed dat je al zover bent! ik hoop echt binnenkort weer op het water te staan. Ik heb ook maar het inmiddels beroemde droogpak besteld in de UK, dus ik kan hopelijk gauw het water op!
Joosdo

Antwoord #9 Januari 27, 2009, 21:33:24
edit2Rapporteer  
Vandaag vrij dus nog maar een stukkie gedaan, tips aangegoten met PU, heel dun want ik wil echte flextips maken.

Daarna alles geschuurd om het een beetje verlopend te krijgen zodat het glas er netjes omheen kan vouwen en er geen lucht onder het laminaat blijft zitten vanwege te scherpe hoeken. Alles symetrisch krijgen blijft lastig.

Het vrolijke bloemetjes stofje komt op de onderzijde, een ode aan de allereerste Spleene Session

Detailfoto, nog niet helemaal afgewerkt:

By joostdenouden
Goonie

Antwoord #10 Januari 27, 2009, 21:50:08
edit2Rapporteer  
Ziet er heeeeeel goed uit joost..... 1 woord .. top
Lude

Antwoord #11 Januari 30, 2009, 12:30:10
edit2Rapporteer  
Wat voor layup ga je gebruiken?

Versterk je de onderkant nog, of alleen stofje?

Vind die flextips gaaf!
OandO

Geen avatar

Antwoord #12 Januari 31, 2009, 18:34:06
edit2Rapporteer  

@Morres,

Naar de witgoeddealer, ff een koelkastmotor laten losknippen. Gastankje of buffervat regelen, slangen en nippels kopen, aansluiten en zuigen. Alle moeilijke schakelingen etc. zijn niet aan mij besteed. Gewoon volgas zuigen. Ik heb een motortje backup staan voor het geval die andere het begeeft.

Als je dan toch 2 koelkastpompjes hebt, kun je ze ook samen gebruiken. Ik heb beide pompen aangesloten op een relais en dit relais schakel ik met een tijdklok ( eentje met van die schuifjes die je per 15 min kunt schakelen, te koop bij Action).

Als het relais bekrachtigd wordt dan loopt de ene pomp, en als het relais afvalt dan loopt de andere pomp. Op deze manier wordt de pomp niet warm . Een drukvat heb je dan ook niet nodig, alleen een smoorventieltje om het vacuum te regelen.
OandO

Geen avatar

Antwoord #13 Januari 31, 2009, 18:42:12
edit2Rapporteer  
Vandaag vrij dus nog maar een stukkie gedaan, tips aangegoten met PU, heel dun want ik wil echte flextips maken.

Daarna alles geschuurd om het een beetje verlopend te krijgen zodat het glas er netjes omheen kan vouwen en er geen lucht onder het laminaat blijft zitten vanwege te scherpe hoeken. Alles symetrisch krijgen blijft lastig.

Het vrolijke bloemetjes stofje komt op de onderzijde, een ode aan de allereerste Spleene Session

Detailfoto, nog niet helemaal afgewerkt:

By joostdenouden

Even een tip als je stof gebruikt, zorg er dan voor dat deze 100 % synthetisch is. Als er n.l. katoen in zit dan zullen de kleuren vele malen donkerder zijn na het lamineren, sommige worden zelf heel goor, je kunt dit testen door de stof eerst eens in een emmer water te dompelen.
Dopperd

Geen avatar

Antwoord #14 Februari 04, 2009, 00:51:55
edit2Rapporteer  
Ik maak zelf boardjes van triplex zonder vacuum machiene. Ik ben niet handig met de verfbus dus mijn boards laten qua graphics iets te wensen over vind ik. Nou vond ik het idee van een stofje wel een hele goede.
Ik vroeg me af of je zomaar alle stoffen mee kan lamineren. Zo dun mogelijk dat snap ik. Ik zit zelf te denken aan van die poster- vlaggen. Die zijn heeel erg dun en ik geloof van polyester..

Is dat wat?

LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #15 Februari 04, 2009, 09:14:33
edit2Rapporteer  
Joost,

Als ik jou was zou ik de onderkant eerst inrollen met epoxyprimer. Dit is wit van kleur en hecht als een tierelier, zodat de het stofje minder dof wordt wanneer je het lamineert.

Voor een betere hechting eerst ff wassen (zonder wasverzachter!)

Latorrr!!! ThumpsUp

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.