Board te groot??

helium

April 13, 2009, 09:29:31
edit2Rapporteer  
Ik weeg 64kg ben 1.68m en vaar nu een tijdje de acid 130-39 van vorig jaar.
Wanneer ik snel wil draaien, poppen of met veel wind vaar merk ik dat ik soms stuiterend over het water ga.
Het is moeilijk om goed te poppen met veel wind omdat ik gewoon over het water sleep ipv. afzet.
Dit vooral met wind boven de 25 knopen. (lekkere wind dus)
Wanneer ik toe-side sta te varen merk ik dat remmen en terug switchen lastig wordt.
Ben erg blij met m`n plankje, vette graphics en shit maar...............
Is deze te groot voor mij??
Vaar 10m2 Bandit dos en 7,5 Uno
Voorkeur: veel wind, hoge jumps, lekker cruisen en beginnend freestyle tricks

Misschien overstappen op de acid2 127-37. (vind de 2008 alleen een stuk vetter)
Of zou de acid 130-37 al voldoende verschil maken??
michiel v geel

Antwoord #1 April 13, 2009, 10:39:05
edit2Rapporteer  
ik denk die 3cm het hem niet gaat worden, zal absoluut effect hebben maar ik denk persoonlijk dat dit te maken heeft met je techniek dus oefenen.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 April 13, 2009, 10:52:54
edit2Rapporteer  
Het is idd wel een beetje aan de grote kant voor jou gewicht en voorkeuren....zou je gewoon eens een kleiner board moeten testen om te zien of het daaraan ligt, of toch aan je techniek...
helium

Antwoord #3 April 13, 2009, 10:57:00
edit2Rapporteer  
3cm korter en 2 smaller.
Het kan idd zijn dat voor een sprong ik m`n kite te hoog heb waardoor m`n gewicht te laag is om fatsoenlijk te poppen en daardoor over het water schuif.
Bij de ene sprong gaat het beter dan bij de ander, dus techniek moet nog verbeteren.
Toch twijfel ik over de maat omdat er ook gasten van een kilo of 85 mee varen en er alles mee kunnen.
Zal binnenkort of over.....(wind) eens een boardje kleiner testen.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 April 13, 2009, 12:54:36
edit2Rapporteer  
Lengte maakt niet zo heel veel uit, de breedte des te meer. Een 38cm zou jouw maat zijn, maar die is er in de Acid niet zover ik weet.

Je beschrijving over je afzet bij veel wind klinkt als overpowered: je kunt je boardje niet meer onder controle houden. Ik zou zeggen idd. te groot (of een te grote kite Wink)
JO'Neill

Antwoord #5 April 13, 2009, 13:13:03
edit2Rapporteer  
Dude! test binnenkort de mijne even Wink
En tip...je kite sneller insturen..

We bellen als er wind is!
helium

Antwoord #6 April 13, 2009, 16:35:41
edit2Rapporteer  
Dude! test binnenkort de mijne even Wink
En tip...je kite sneller insturen..

We bellen als er wind is!
Relaxed man.
Welke maat vaarde jij eigenlijk?
Die A-boards zijn ook top, goed alternatief evt.

ps. nog 2 berichten.........
To

Antwoord #7 April 13, 2009, 16:37:35
edit2Rapporteer  
ik denk dat jij gewoon overpowerd staat, probeer je eigen boardje ook eens met een kleinere kite!,

en nog 2 berichten en dan? is die guru?....... als je daarom berichten gaat plaatsen......

veel suc6
JO'Neill

Antwoord #8 April 13, 2009, 17:19:49
edit2Rapporteer  
@ Helium: Ik vaar de 127...gaat er binnenkort uit..kun je m wel overkopen evt..

@T.M: Er zijn mensen die daarom berichten plaatsen...maar ik ben er geen van.......
helium

Antwoord #9 April 13, 2009, 21:20:11
edit2Rapporteer  
Hier een filmpje waar goed op staat wat ik bedoel of wat ik dus verkeerd doe.
Bij het afzetten en snel sturen schuift m`n board over het water ipv af te zetten.
Situatie : knoopje of 18 met 10m2 Dos (acid 130-39)

http://www.youtube.com/watch?v=51w-S-pcP3A
Lex

Antwoord #10 April 13, 2009, 21:49:23
edit2Rapporteer  
Volgens mij ga je veel te ver downwind als je instuurt. Je lijnen komen dan even zonder kracht te staan en als je dan weer aankant krijg je opeens de kracht weer in de kite en word je automatisch naar voren getrokken in plaats van omhoog. Je hoeft praktisch niet downwind te sturen, belangrijkste is snel varen en timing.
Kijk hier onders is bij de simpele tricks, als de nosegrab bijvoorbeeld.
Is verder moeilijk om erover te oordelen voor mij, omdat ik er nooit echt bewust bezig ben met wat je nou precies doet bij je afzet.

http://kitefilm.com/eng/weeklytrick.asp
robin..

Antwoord #11 April 13, 2009, 21:56:31
edit2Rapporteer  
je gaat tever downwind en dan kant je niet lang genoeg aan

daarbij moet je ook beter timen met aankanten en terugsturen
To

Antwoord #12 April 13, 2009, 21:58:37
edit2Rapporteer  
probeer ook is meer aan te kanten als je terug upwind stuurt, het lijkt wel of je niet veel kracht erop zet.

je was net sneller:P
michiel v geel

Antwoord #13 April 14, 2009, 11:51:17
edit2Rapporteer  
kite te vroeg gestuurd of te laat aangekant
Michiel.
Moderator

Antwoord #14 April 14, 2009, 12:44:28
edit2Rapporteer  
Volgens mij ga je veel te ver downwind als je instuurt. Je lijnen komen dan even zonder kracht te staan en als je dan weer aankant krijg je opeens de kracht weer in de kite en word je automatisch naar voren getrokken in plaats van omhoog. Je hoeft praktisch niet downwind te sturen, belangrijkste is snel varen en timing.

Ook mijn two cents

Zo ontzettend downwind sturen is alleen nodig voor uithaken en uitgehaakte tricks. Voor een ingehaakte sprong ben je al je opgebouwde power in een keer kwijt.

En voor een goede sprong hoef je niet eens te poppen, maar met pop kom je wel een stuk hoger.
helium

Antwoord #15 April 14, 2009, 16:14:57
edit2Rapporteer  
Oftewel: Boardmaat ok(zou iets kleiner kunnen), techniek suckt  Wink
oefenen, oefenen, oefenen.
Moet wel zeggen dat dit een slechtere sprong was maar een goed voorbeeld bij dit topic

Thnxs voor de reacties.
Michiel.
Moderator

Antwoord #16 April 14, 2009, 16:24:32
edit2Rapporteer  
Een smaller board kant makkelijker aan, en dat betekent dat je je rail ook makkelijker kan aanhouden voor een sprong of uitgehaakte trick.

Maar eerst idd. niet van de wind afsturen voor een sprong. Beter depower je iets (wat geen probleem is met de Dos 10m2, heb hem zelf ook), maar niet teveel. Je moet wel druk blijven houden. Maar het kan helpen om zo toch je rail te houden en niet te hoeven afvallen.

Als het echt hard waait is dit ook de basis om heel hoog te kunnen springen, dan moet je lekker overpowered varen, waardoor je echt een beetje moet depoweren bij het omhoog sturen.

Oefening baart kunst. Zou je boardje idd. nog ff aanhouden. Breder is wel fijner met landen. Stabieler o.a.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.