voor alle vogelvrienden

Idefixe

Berichten: 8241
Juni 18, 2009, 07:46:06
edit2Rapporteer  
Ok, ik weet het. Dit hoort eigenlijk onder de afdeling foto/video maar gezien de actualiteit dan toch maar even hier geplaatst.

Waar de tegenstanders van het kitesurfen vaak zonder enige feitelijke onderbouwing van alles en nogwat over ons kitesurfers roepen zien we hier dat het voor de vogels ( zelfs met een bak lawaai van de motor !!!) in de lucht heel gezellie kan zijn.

Filmpje

is natuurlijk wel een geintje hè  Grin
Ron Rodeo

Berichten: 4486
Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #1 Juni 18, 2009, 08:13:53
edit2Rapporteer  
Mooi, zou een leuke hobby kunnen zijn voor die flappert die controleert op  Autostrand Oostvoorne en geil wordt van "zijn" steltlopertjes, scholekstertjes en lieve gansjes. Kiss
Kan 'ie ook lekker met zijn vriendjes spelen terwijl wij aan en hakken en rossen zijn.  YeSS
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #2 Juni 18, 2009, 08:18:04
edit2Rapporteer  
Er zijn meer van dit soort opnames van oveer de hele wereld.

Wat ik erin zie is dat vogels zeer snel te conditioneren zijn als het om omgevingsfactoren gaat.
Binnen enkele seizoenen van mensenschuw naar 'vliegen-op-een-halve-meter-van-een-herriende-gehaktmolen'.
Ergo: een beetje pluimvee snapt na 2 zomers in een laaglands broedgebied dat die laagvliegende fel gekleurde dingen géén buizerds met wegwerkers jackies zijn.
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #3 Juni 18, 2009, 08:23:53
edit2Rapporteer  
Ik heb dit wel eens gezien in China, aalscholvers die hun baasje helpen met vissen (touwtje om de nek zodat ze de vissen niet door kunnen slikken).
Die vogels hebben de keuze om weg te vliegen, maar toch blijven ze de visjes bij de Erzatspapa afleveren...
http://c-in-china.skynetblogs.be/post/3447650/vissen-met-aalscholvers
Hier blijkt dat die visser een SUP-er is!

Wat een gezever zeg, bring on wind!
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #4 Juni 18, 2009, 08:29:18
edit2Rapporteer  
Heb in Mexico jaren geleden gezellig een aantal rakjes met een pelikaan afgelegd. Beest botste in de lucht af en toe tegen mijn kite, maar dat bracht hem niet van zijn plek. Was erg bijzonder.....maar toch: WEG MET VOGELLIEFHEBBERS! (want daar in Mexico hebben die lui het kiten daar ook al op veel plaatsen verboden Angry)
Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #5 Juni 18, 2009, 09:11:39
edit2Rapporteer  
Misschien komt het door het rustgevende geluid van de motor, dus ik zeg:

 ListenToMe Allemaal zo een ding op je bar  Grin

LeonB

Berichten: 2087
Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #6 Juni 18, 2009, 09:12:18
edit2Rapporteer  
Yep, ook ongeveer zoiets meegemaakt Grin.

Tijdens een sessie op SWoody vlogen een stuk of 10 ganzen recht op mijn vlieger af.
1 gans vloog recht m'n lijnen in die vervolgens na een duikvlucht vlak over het water ongedeerd verder vloog.

Ze waren zekerrrsss  niet bang voor mijn kite!!

Power Zone

Berichten: 258
Antwoord #7 Juni 18, 2009, 09:18:29
edit2Rapporteer  
foutje
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 Juni 18, 2009, 10:43:29
edit2Rapporteer  
Misschien komt het door het rustgevende geluid van de motor, dus ik zeg:

 ListenToMe Allemaal zo een ding op je bar  Grin



Is die wel waterdicht? Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.