Shinn 130x39 2008 probleem

Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
April 21, 2009, 19:30:32
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

ik vaar nu zo'n bijna 1.5 jaar op mijn Shinn, pas geleden zijn alleen mijn ogen open gegaan wat
er mis is met dit board. (of met mij haha)

Ik ging pas geleden op een North Converter 2005 135x40 varen en bij dat board had ik helemaal
geen last van dat mijn kuiten helemaal met water doorzeeft werden. Dat probleem heb ik bij mijn
Shinn wel en hierdoor is het moeilijk echt hard te varen en aan te kanten. Zelf met mijn eigen
zelfbouw beunboard heb ik hier geen last van. (140x40)

Toen ik dit boardje kocht had ik hier geen last van, maar dat kwam waarschijnlijk doordat ik nu
veel beter kan varen en dat ik van een uber lomp oud en groot board af kwam.

Zou het kunnen dat het samen met mijn gewicht van 95 kilo de Shinn toch wel aan de kleine kant is?
Op dat probleem na wat ik hier schets is het een fantastisch boardje dat zonder meer.

Hopelijk hebben jullie hier ervaring mee cq een antwoord voor mij,

Alvast bedankt.  ThumpsUp

Marc
Kitepilami

Antwoord #1 April 21, 2009, 19:45:13
edit2Rapporteer  
...Ik ging pas geleden op een North Converter 2005 135x40 varen en bij dat board had ik helemaal geen last van dat mijn kuiten helemaal met water doorzeeft werden....

Wat bedoel je hier precies mee?
Marc_87
Moderator

Antwoord #2 April 21, 2009, 22:31:57
edit2Rapporteer  
Bij mijn Shinn krijg ik enorm veel water tegen mijn kuiten aan, en het lijkt ook
net als of ik daar mee door het water ga. Dus word ik sneller in onbalans
gebracht en val ik daardoor ook wel eens. Ook lijkt het wel als of ik daardoor
in controle en snelheid beperkt wordt.

...Ik ging pas geleden op een North Converter 2005 135x40 varen en bij dat board had ik helemaal geen last van dat mijn kuiten helemaal met water doorzeeft werden....

(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 April 22, 2009, 04:23:34
edit2Rapporteer  
Mr Shinn adviseert altijd een maatje groter en als ik die boardselector gebruik dan zou je, met je 95kg,  beter af zijn met een 135.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat de ervaring die jij schetst opgelost is wanneer je het board zou omruilen voor 5 cm extra lengte en een beetje meer breedte.
Waarschijnlijk is er iets anders aan de hand  Undecided

Ik ken je skills niet .....maar kan het niet zo zijn dat je de rail van je board verkeerd gebruikt. Vaak is het zo dat de wat meer beginnende kiters bij harde wind de neiging hebben om het  board af te remmen. Vaak wordt het board dan verkeerd aangekant en worden beide benen tijdens het aankanten gestrekt.  Wanneer dat het geval is dan heb je meer spray tegen je achterste been (kuit).

Ps ik heb wat vakantiefoto's over dus probeer de houding die ik zojuist omschreven heb ff weer te geven.

Hoop dat je er wat aan hebt  ThumpsUp
Kitepilami

Antwoord #4 April 22, 2009, 08:31:42
edit2Rapporteer  
Ah, dat gevoel herken ik van mijn Shinn 2007. Ik vaar een 130x40 en weeg 82kg.

Naar mijn idee had ik het met name in de chop, als ik schuin tegen de golven in vaarde. Afgelopen zaterdag op IJburg had ik er weer last van, maar toen was ik wel echt overpowered. Dus wat Mini-Me zegt kan idd wel kloppen, aangezien ik echt hard moest kanten om controle te houden.

Wat voor maat Shinn vaar je dan? Ik kan me voorstellen dat een 130x40 idd te klein is voor jouw gewicht.

Toch wel bizar dat je dat met de Shinn meer hebt dan met andere boards. Misschien wordt dit effect versterkt door de wat ronde shape van de Shinn? Of is dit bullocks?

Bij mijn Shinn krijg ik enorm veel water tegen mijn kuiten aan, en het lijkt ook
net als of ik daar mee door het water ga. Dus word ik sneller in onbalans
gebracht en val ik daardoor ook wel eens. Ook lijkt het wel als of ik daardoor
in controle en snelheid beperkt wordt.

Power Zone

Antwoord #5 April 22, 2009, 09:33:21
edit2Rapporteer  
Het zou ook nog zo kunnen zijn dat je pads niet in het midden van je board staan (in de breedte dan he), misschien een te simpele gedachte maar misschien wel de moeite om het even na te kijken.

Ken het board niet dus weet niet of dat uberhaubt kan met jou pads, maar ik heb op mijn Crazy-fly board circa 2 cm ruimte om ze verder naar heel- of toe side te zetten.
Marc_87
Moderator

Antwoord #6 April 22, 2009, 13:06:07
edit2Rapporteer  
Ik denk niet dat het aan mijn skills liggen, ik kite nu ongeveer 3.5 jaar waarvan
2 jaar serieus. Toen heb ik nieuw spul gekocht. En ik heb perfect controle en
ik wil bij harde wind juist keihard gaan dus ik wil juist niet afgeremt worden.

En misschien is die ook wel te klein, maar dan moet ik een keer een ander
klein boardje testen.

@ HJ, jij post de ideale foto. Wink Ik vaar zoals jij op die foto vaar.
Alleen gaat het niet om spray tegen mijn achterste kuit maar om mijn voorste
kuit van het been dat ik voor vaar.

@ Pilami, ja nu ik er over na denk heb ik het eigenlijk altijd als er aardig wat
chop is. Met vlak water heb ik er een geen last van.

Bedankt voor de opmerkingen mensen. Wink
onzin

Antwoord #7 April 22, 2009, 18:56:19
edit2Rapporteer  
ik heb precies hetzelfde probleem met mijn boardje ik krijg ook altijd veel water tegen mn kuiten aan en dan raak ik ook uit balans mischien toch maar is iets anders gaan testen

vaar trouwens met een naish haze 129*38 uit 2008
Marc_87
Moderator

Antwoord #8 April 23, 2009, 00:08:28
edit2Rapporteer  
Ik heb er vandaag nog maar is opgelet, kan het niet zijn dat ik teveel op mijn
voorste been aan het varen ben?

En ik heb er nog is over nagedacht, dat ik er in het begin toch eigenlijk bijna
geen last van had.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #9 April 23, 2009, 00:37:17
edit2Rapporteer  
Ik heb er vandaag nog maar is opgelet, kan het niet zijn dat ik teveel op mijn
voorste been aan het varen ben?

Dat is wat ik probeerde uit te leggen. Op de bovenstaande foto zie je dat ik de rail verkeerd gebruik waardoor je meer spray krijgt op beide benen. Wanneer je het board iets verder onder je lichaam door schuift zodat je achterste been meer onder je lichaam komt te staan dan heb je er waarschijnlijk minder last van. Ik weet dat je niet uit een ei komt maar ik doe er weer ff een foto bij zodat je begrijpt wat ik bedoel.

Marc_87
Moderator

Antwoord #10 April 23, 2009, 07:48:41
edit2Rapporteer  
Kijk dank u HJ, hier heb ik wat aan, nu weet ik dus ook wat ik fout doe.
Ik vaar op het moment denk ik wel meer als foto 2 de foute dus.

Ik ga er is op letten, ik heb ook een aantal foto gehad gisteren.
Daar kan je ook op zien hoe ik vaar, die post ik wel als ik thuis ben uit het werk.
rocket man

Antwoord #11 April 23, 2009, 10:12:32
edit2Rapporteer  
Kijk dank u HJ, hier heb ik wat aan, nu weet ik dus ook wat ik fout doe.
Ik vaar op het moment denk ik wel meer als foto 2 de foute dus.

Ik ga er is op letten, ik heb ook een aantal foto gehad gisteren.
Daar kan je ook op zien hoe ik vaar, die post ik wel als ik thuis ben uit het werk.

Laat jezelf tijdens het kiten door iemand filmen (mobieltje is voldoende), en vergelijk met anderen. Doet wonderen. Mijn vermoeden is ook dat je te ver naar voren staat
Marc_87
Moderator

Antwoord #12 April 24, 2009, 19:11:15
edit2Rapporteer  
Ik heb toevallig van de week wat foto's binnegekregen. Volgens mij heb ik er hier nog geen
last van en sta ik ook goed op het boardje. Geef je mening maar als je iets op valt.
Dan kan ik er morgen op Mirns aan gaan werken.

(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 April 25, 2009, 04:19:02
edit2Rapporteer  
De foto's zien er goed uit en met je houding is ook niet mis. Je geeft zelf al aan dat je er op dat moment geen last van had. Het was natuurlijk mooier geweest als je een foto had gepost van het moment dat je er wel last van had gehad.
Op de 2de foto ga je iets meer upwind en zou misschien eerder last van spray kunnen ondervinden maar ook dat ziet er niet abnormaal uit.

Gewoon de komende periode zelf ff proberen te kijken waar het eventueel aan zou kunnen liggen of op momenten dat je er last van hebt iemand ff vragen om er naar te kijken of eventueel een foto van te maken.

Have fun morgen
Marc_87
Moderator

Antwoord #14 April 27, 2009, 07:51:49
edit2Rapporteer  
Ik heb helaas geen foto waar ik er wel last van heeft. Omdat niemand mij gefotografeerd heeft.
Wel heb ik een foto toen ik er last van had met mijn kite-cam maar dat is net niet duidelijke
genoeg om het goed te kunne zien.

Ik heb afgelopen zaterdag gevaren, en daar heb ik op mijn houding gelet en het ging al een stuk
beter. Ik stond zeker wel iets teveel op mijn voorste voet. Ook denk ik dat ik andere straps ga kopen
want die mistic straps zitten toch een stukje fijner als die Nobile dingen. Misschien dat het zo ook
nog wat beter kan worden.

Bedankt voor de reacties mensen! Wink
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.