Bram Wilbrink
|
volgensmij maar ik doe niks met sle kite's enzooo. moet je gwoon snoeihard 1 stuurlijn aantrekken.. kan kiezen en 1 kant zovermogelijk aantrekkken, gaat ie vanzelf omhoog net als normaal nadat je de 5th aangetrokken had.
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Ik moest in het begin ook even wennen omdat ik altijd met een 5e lijn vaarde. Het is eigenlijk heel eenvoudig. Zorg dat de kite midden in het windvenester (6 uur) voor je op zijn LE in het water water ligt (TE omhoog). Haal een van je stuurlijnen in tot aan het ongeveer het tweede knoopje. De kite draait nu vanzelf op zijn zij en stijgt op naar de zijkant van het windvenster. Je moet de kite niet op zijn rug leggen zoals je dat gewend bent met een 5e lijn. Krijg je hem echt niet omhoog :-) dan staat er waarschijnlijk te weing wind.
|
|
|
El Rudo
Logs: 0 | 252 uur
|
hou die bar ver van je af, en trek aan één stuurlijn. Hoe verder je de bar van je af doet hoe betor.
|
|
|
Kitemen
|
en zwem een stukje naar een zijkant wanneer de kite volledig downwind ligt en niet naar de zijkant van het windvenster wil.
|
|
|
Flupke
|
Ik heb een Naish sport cult en doe het zo: (SLE type) Kite op 6 uur met LE naar beneden. Dan stuurlijn aantrekken tot kite 100° draait en hij is vertrokken. Wel bar ver van je afduwen, duurt hooguit 15 sec dat herstarten. Als LE naar boven is weet ik niet hoe herstarten. in ieder geval lukt het mij ook binnen de 2 min.
Dus voor mij niks van zwemmen bij.
|
|
|
chico
|
"Als LE naar boven is weet ik niet hoe herstarten. in ieder geval lukt het mij ook binnen de 2 min"
Ff aam je depower lijnen trekken. Kite stijgt onmiddelijk op en schiet naar 12 uur. Wel zorgen dat je downwind geen obstakels hebt.
|
|
|
Fly like hell
Logs: 0 | 33 uur
|
Als je LE omhoog ligt moet je inderdaad (kort) aan je depower lijen trekken en direct insturen (hierdoor gaat je kite naar de zijkant van het windvenster in plaats van rechrt door de powerzone naar 12 uur).
|
|
|
e_surf
|
En vergeet niet je stopper op te schuiven. En de bar ver van je af te houden
Trek idd. één stuurlijn aan, de kite draait om en wil op 11/12 uur omhoog gaan. Probeer dit een beetje te voorkomen en laat de kite met de bar ver van je af op 10 uur omhoog gaan en trek langzaam de bar aan.
Ik had er in het begin ook wel eens moeite mee, Ik was ook 5th line gewend, maar wanneer je het eenmaal in de gaten hebt is het een eitje. succes
|
|
|