[MOD] 08 Best bar: total flag out met filmpje!

thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #50 September 15, 2008, 22:23:51
edit2Rapporteer  


Bij methode 1 zal de kite stoppen met loopen omdat de bar dusdanig ver gaat dat de kite over heel de lengte depowered dus dit is de veiligste manier!

en als net de bridle van de powerlijn breekt waar je leash dan aan vast zit?
is het best dan niet gewoon de hele boel losgooien als je ziet dat hij gaat loopen?
posty

Berichten: 2454
Antwoord #51 September 16, 2008, 00:03:03
edit2Rapporteer  
Wanneer heb jij het laatst gehoord dat er een bridle is gebroken van een bow kite?
Ik zou mij er maar niet te druk om maken...en anders heb je de loterij gewonnen.

Ik heb inmiddels de extra lijn vervangen voor een stuk oude bridle lijn ipv een normale vliegerlijn.

Ook heb ik vanmiddag de QR getrokken met de bar los tegen de stopper en de lijn met het knoopje gaat er makkelijk doorheen als de stopper maar onderste boven zit...
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #52 September 16, 2008, 08:55:20
edit2Rapporteer  
Wanneer heb jij het laatst gehoord dat er een bridle is gebroken van een bow kite?
Ik zou mij er maar niet te druk om maken...en anders heb je de loterij gewonnen.


bedankt, dat vroeg ik me juist af, want ik heb het nog nooit meegemaakt/zien gebeuren..
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #53 September 19, 2008, 13:55:08
edit2Rapporteer  
...
En je kunt gewoon de bypass blijven gebruiken als je je leash aan het andere ringetje vast maakt...


Lees het topic wat laat (maar wel grondig ivm aangeschafte nemi 10). Even het volgende:
Gezien de 2e foto (004) lijkt mij dat als je de 'dual-depower-ring' gebruikt, je ook de andere 'depowerline-safety-ring' meetrekt en zodoende een lijnlengte verschil van ong. een meter trekt in je depowerlijnen. Met drukloze stuurlijnen zie ik de kite gaan loopen. Huh



Verder lijkt het mij een uitkomst voor de mindere goden (lees: niet roterende kiters).  ThumpsUp Wat ik ook nog wil testen/getest wil zien is een 5th (look-alike) op beide depowerlines, boven de strap. Ja,ja ála Eclipse, Mini.... Tongue
posty

Berichten: 2454
Antwoord #54 September 19, 2008, 14:16:40
edit2Rapporteer  
ik heb de bypass nog niet getest. als het weer gaat waaien ga ik het zeker doen.
roteren gaat zeker wel alleen moet je niet heel de tijd 1 kant op roteren.
een 5th a la eclipse is mogelijk als je genoeg depower lengte hebt anders heeft het net zoveel effect als de bypass leash.
ook moet de swivel boven de depower zitten voor dit systeem anders draait de 5th om je strap.
bij de 09 bar zou dit weer wel kunnen.
als ik een andere swivel heb ga ik het IDS systeem na maken op mijn 08 bar.
dan is roteren helemaal geen probleem meer...
als niet roterende kiter kun je net zo goed je leash aan een osh vast maken.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #55 September 19, 2008, 15:16:02
edit2Rapporteer  
ik heb de bypass nog niet getest. als het weer gaat waaien ga ik het zeker doen.
...

Ik zou als eerste (ingehaakt!) de 'depowerline-leash' ongeveer een meter intrekken (totale lengte van de dual-depowerline) Deze kan je accuut weer loslaten als er rare dingen gebeuren. Als je released en het loop-senario blijkt te kloppen heb je geen backup meer, anders dan: alles los!

...
roteren gaat zeker wel alleen moet je niet heel de tijd 1 kant op roteren.
een 5th a la eclipse is mogelijk als je genoeg depower lengte hebt anders heeft het net zoveel effect als de bypass leash.
...
als niet roterende kiter kun je net zo goed je leash aan een osh vast maken.
Daar heb je een punt.
eerst maar even zien wat ie doet als ik 'm bij de strap grijp. (of ie genoeg depowered om 'veilig'genoemd te worden)

suc6
wittesurf

Geen avatar

Berichten: 28
Antwoord #56 September 19, 2008, 21:38:12
edit2Rapporteer  
Met de 2008 bar is de optie met de beide powerlijnen dus niet mogelijk?
Ik denk dat ik de Eclipse bar aanschaf, dan weet ik zeker dat alles goed is, hebben hier alle meerdere mensen ervaring mee, moet wel zeker weten dat het werkt.

Hans
(HJ) MINI-ME

Berichten: 7007
Antwoord #57 September 19, 2008, 23:18:09
edit2Rapporteer  
Ik heb de 2008 ECLIPSE bar op een BEST kite geprobeerd en het werkt.
Voor alle zekerheid kun je ff contact opnemen met de importeur van Eclipse en vragen of je ff een bar mag testen. Ik denk dat die gasten nu ook wel extra korting hebben op de 2008 spullen aangezien de nieuwe 2009 bar ook al uit is. Ik weet niet waar je woont want anders mag je mijn bar ook wel eens testen...
terrorwally
Gast
Antwoord #58 Mei 15, 2009, 13:45:51
edit2Rapporteer  
wat nou als je  zo mickeymouse oor met rotatie monteert boven de strap van een best waroo kite, dan is het probleem met 5th line rotatie ook opgelost?
ItsMe.Erik

Berichten: 1134
Antwoord #59 Mei 15, 2009, 14:46:14
edit2Rapporteer  
Wat een gedoe allemaal.  Huh  Slingshot heeft de stopperbal, 4 lijns set en tegen het twisten van de draden al standaard op de bar.  ThumpsUp
thomasr

Berichten: 1127
Antwoord #60 Mei 18, 2009, 17:51:22
edit2Rapporteer  
oftwel SS bar kopen????
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.