Dirkie

|
Ehh, waar heb je je leash aan vast zitten?
Je 5de draait om je powerlijnen heen, bedoel je waarschijnlijk...
Die kan best een paar slagen hebben, geen probleem. Makkelijkste is een trukje de andere kant op doen, of ff downloopen na een backroll, ofzoiets...
|
|
|
onzin

|
nee want ik heb geen 5de zal proberen het wat makkelijker uit te leggen
als ik nou sping en doe indd een backroll of een 360 en wil weer verder varen dan draai ik mn bar zodat mn lijnen weer goed zitten maar mn leash draaid niet mee als ik dat nou een paar keer doe dan zit mn leash vet vaak om mn powerlijn heen het zit niet zo als bij je 5de lijn die ook door je bar heen gaat
zal wel ef een foto plaatsen
|
|
|
LOEN

|
Dit is toch een sle/smartloop bar? Kan hij niet aan het uiteinde van je depowerkoord? zit zon zwart balletje... Als het hem hier aan doet moet je depowerkoord 2 keer zo lang worden als je je safety trekt. Is iets minder veilig dan waar je hem nu aan hebt, maar wel minder gehanes... Heb hem zelf aan de 2007 versie een jaar rechtstreeks aan de loop gehad en nooit problemen gehad.
|
|
|
LOEN

|
 Zo bedoel ik.
|
|
|
onzin

|
ja ok dat zou ook nog kunnen maar zit ie niet een beetje in de weg dan want die leash is best lang ?
|
|
|
onzin

|
maar daar los ik mn probleem niet mee op want dan draaid ie nog steeds om mn powerlijn heen als ik draai in mn sprong TOCH ?
|
|
|
LOEN

|
maar daar los ik mn probleem niet mee op want dan draaid ie nog steeds om mn powerlijn heen als ik draai in mn sprong TOCH ?
Uhm nee, waarom zou hij om je powerlijn heen draaien? Hij zit onder je powerlijn, zelf onder je bar....? Ja leash is dan wel lang als je hem bevestigd waar je hem nu bevestigd. Maar op deze manier kun je je leash aan de achterkant van je harness bevestigen.
|
|
|
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
|
Uhm nee, waarom zou hij om je powerlijn heen draaien? Hij zit onder je powerlijn, zelf onder je bar....? Ja leash is dan wel lang als je hem bevestigd waar je hem nu bevestigd. Maar op deze manier kun je je leash aan de achterkant van je harness bevestigen. Leuk want ik loop tregen de zelfde problemen op.............ben je niet bang bij releasen dat uiteindelijk dat zwarte balletje de druk niet aan kan en je toch vlieger kwijt bent? Is er geen degelijkere / veiligere methode?
|
|
|
KappuhH

|
ja ok dat zou ook nog kunnen maar zit ie niet een beetje in de weg dan want die leash is best lang ?
Dat is een kwestie van even een andere leash kopen toch? Voor de 2007 bar was er een optie dat je een mini 5de lijn door je bargat kon laten lopen. Misschien is die er voor de 2008 ook wel, geen idee eigenlijk.
|
|
|
hijo del viento

Logs: 0 | 777 uur
|
Dat is een kwestie van even een andere leash kopen toch? Voor de 2007 bar was er een optie dat je een mini 5de lijn door je bargat kon laten lopen. Misschien is die er voor de 2008 ook wel, geen idee eigenlijk. Bij de 2009 bar hebben ze het volgens mij op die manier opgelost maar dat weet ik niet zeker.....
|
|
|
LOEN

|
Dat is een kwestie van even een andere leash kopen toch? Voor de 2007 bar was er een optie dat je een mini 5de lijn door je bargat kon laten lopen. Misschien is die er voor de 2008 ook wel, geen idee eigenlijk. Klopt, freestyle leash... op de 2007 sle bar 3x k*t. Ging moeizaam samen door centerhole (helemaal ik combinatie met de stopper) En deze draaide vaak ook nog om je depowerkoord alleen had je er minder last van dan je leash. wel ging hij dan nog moeizamer door de centerhole... Die 2007 freestyle leash is voor de 2008 bar sowieso veel te kort... Je zou hem zelf kunnen maken, kitelijntje vanaf 1 frontlijn door je bar... Maar dan heb je wel zo'n metalen oogje nodig aan je chickenloop en geloof dat die er bij 2008 smartloops niet op zit. (zie hem ook niet op de foto)
|
|
|
LOEN

|
Dat is een kwestie van even een andere leash kopen toch? Voor de 2007 bar was er een optie dat je een mini 5de lijn door je bargat kon laten lopen. Misschien is die er voor de 2008 ook wel, geen idee eigenlijk. Bij de 2009 bar hebben ze het volgens mij op die manier opgelost maar dat weet ik niet zeker..... Klopt 2009 heeft het wel weer. Icm een goeie swivel zou het wel goed moeten werken. 
|
|
|
onzin

|
ik moet dus gewoon een 2009 bar kopen:P
|
|
|
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
|
ik moet dus gewoon een 2009 bar kopen:P
Maak je leash nou gewoon aan die bolletjes vast van je depowerkoord en is alles opgelost. Bij releasen van de kite word hij door de trekkracht aan je leash/depowerkoord volledig gedepowered. Dat koord (freestyle kit) wat op de 2007/2008 gezet kon worden, en op de 2009 op zit, heb ik er zelf toch afgehaald.
|
|
|
Daantjer

|
Ik heb ook de 2008 bar, ik maak hem altijd gewoon aan de chickenloop en als ik dan mijn bar los laat is die ook volledig gedepowered. Geeft hetzelfde als dat je hem aan het balletje vast maakt.
Maar nou heb ik dus dat stoppersysteem erop gezet en dan gaat de bar tot de stopper... Nou vraag ik me af of het wel als safety werkt als je de leash aan het balletje maakt en er ook nog een stopper systeem op hebt zitten. Loopt dan niet de hele boel vast?
|
|
|
e_surf

|
Ik ben niet de eerste die dit zegt en is 1e voorkeur: > Leash gewoon tussen de balletjes vastmaken. Geen probleem, dit staat zelf zo in de folder van Naish. (Wel op zijn Amerikaans met allerlei veiligheidswaarschuwingen), Ander alternatief is een lijntje door de bar en dan aan het oogje van je powerlijn vastmaken. Leash bevestig je dan aan het lijntje. Even een idee van het lijntje door de bar. http://www.harakirikiteboarding.cz/ke_stazeni/07naish_freestyleleash_eng.pdf
|
|
|
onzin

|
zal hem is aan de balletjes vast zetten en kijken hoe het gaat
|
|
|
Parkie

Logs: 0 | 12 uur
|
Die van je depower koord he...................
|
|
|
onzin

|
jaja
|
|
|
Iman
Geen avatar
|
Die van je depower koord he................... haha maar inderdaad irritante constructie van Naish, heb hem tegenwoordig ook maar aan dat balletje vastgemaakt  nooit geen problemen. maar ik hoef eigenlijk ook nooit te releasen om eerlijk te zijn..
|
|
|