En wel een verslagje waard, wat een wind, tijden niet zo goed
.
Wel veel voor mijn kleinste kite, een 9 m, maar gelukkig kon ik een Caution Mayhen 7 m van dit jaar testen. Eerst was de kite niet goed getuned, maar daarna was het een super exposieve kite met super hangtime; echt een kite voor mij. Unhooked had ik nog niet geprobeerd, maar leek goed.
Ik slaag er iedere kite-sessie wel in, om een goede daad te doen. Deze keer ging een kite oplaten niet erg goed, en later wilde deze mijnheer zijn eigen kite oplaten met veel te korte stuurlijnen. Boel afgesteld, en alles kwam weer goed.
Deze keer was er genoeg wind, maar op dagen met minder wind, vraag ik wat mr. Windhoeroe ervan verwachtte. Niemand vertrouwt dat heerschap nog, dus heeft iedereen zijn `eigen ' Pelleboer-methode. Ze kijken naar alle sites, en nemen daarvan het gemiddelde. Zeg ik daarop dan meteen zeer ad rem; wat doe je dan hier, mr. Pelleboer. Oant morn dan
.
Effe filosofisch; als de weerberichten qua wind er gemiddeld erg naast zitten, heeft het ook geen zin om daarvan het gemiddelde te nemen.
Effe tussendoor. Zo lekker voor het idee; Ik had wat eigen-geplukte wilde kersen meegenomen, en omdat het vaak te hard waaide voor mijn 9 m, slaagde ik erin om die hele kilo te verorberen. Daar kon mijn darmstelsel niet tegen, ook niet vanwege de wormen in die onbespoten kersen, dus ging ik legen in de duinen. De duinhalmen swierden met hulp van de wind mijn kont bruin, en met dat helmgras is het slecht kont afvegen, dus heb ik het maar met mijn handen gedaan. Daarna een rode kite opgelaten (nu met bruin dus)
.
En als dan denkt; gelukkig, ik heb geen rode kite; dit heeft zich nog 2 keer herhaald. En ik weet de kleuren niet meer van die kites, maar check je kite vanavond effe op geur
.
(ik had vanavond snert met bruine bonen en spek).
Als we uitgekotst zijn, gaan we weer fris verder. Wel grappig; een stoere vent van 85 kg, wist niet zeker, of ie zijn 8 m wel aankon. En je laat net je grietje (sprietje) gaan met een 6 m., zeg ik dan. Vrouwen worden gewoon veel stoerder, dat is het.
Mijn vriendin heeft weer alles meegelezen en goedgekeurd. Ik ga vanavond maar laat naar bed, denk ik
.