PJS
|
Ahh, ok.. Dan wordt het toch maar een Tribal van de 1e generatie ben ik bang voor...
|
|
|
Micky
|
Ahh, ok.. Dan wordt het toch maar een Tribal van de 1e generatie ben ik bang voor... ff een beetje door eten en je kan mijn 13m Tribal I in goede staat voor "weinig" overnemen... Tribal I en II zijn beide goede kite's. Let goed op de naden, pomp hem op en check de bar op slijtage zowel bij de lijnen als bij de bar zelf. Succes!
|
|
|
PJS
|
Haha.. Dat "ff een beetje door eten" gaat bij mij niet lukken.. Hoeveel ik ook eet ik kom gwoon niet aan :\ Mja.. Zal ckr op slijtage letten! Thx voor de tip
|
|
|
wouterb
|
Thx voor de info! Maar om eerlijk te zijn.. Keb nog geen elkele Tribal II (11m) gevonden voor 300 euro (op hanglos.nl, kitehigh, marktplaats, enz....) Naja.. Wel eentje, maar die bleek later al verkocht te zijn.... Die moeten er wel zijn en anders plaats even een oproep. Er is wel een positief verschil tussen de Tribel en de Tribel II dus als het qua prijs niet veel uit gaat maken dan zou ik voor de II gaan. Je weet nu wat je wil hebben dus kun je veel gerichter gaan zoeken Ik zou even een rondje gaan bellen: kitehigh 1kitehigh 2hanglos 1 hanglos 2 hanglos 3 Over een prijs valt altijde te praten toch?? (nope, niet één van mij bij! )
|
|
|
PJS
|
Thx voor alle links! Jammer genoeg is eentje al verkocht, een andere heeft reparaties gehad en weer een andere gaat niet onder de 350 euro Dus ik denk dat ik maar voor deze ga: http://www.hanglos.nl/secondhand/175613/secondhandkite-f-one-tribal.html (wee nie hoe je die links zo mooi hebt gekregen .. Heb ook al met deze man gemaild, heeft nooit reparaties gehad, alleen nieuwe struts)
|
|
|
Power Zone
|
...een andere heeft reparaties gehad... Ja dus ZO veel kites hebben een reparatie gehad merk je niets van (wanneer vakkundig uitgevoerd) daarom nomen ze het reparatie. Als je voor 300 een kite wil hebben dan moet je concessies doen... tiepisch geval van voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten als je het mij vraagt
|
|
|
PJS
|
tja.. da's waar
|
|
|
PJS
|
Volgens mij is de 4e link die je gestuurd had dezelfde advertentie, maar dan eerder geplaatst, als degene die ik al op 't oog had
|
|
|
wouterb
|
...een andere heeft reparaties gehad... Ja dus ZO veel kites hebben een reparatie gehad merk je niets van (wanneer vakkundig uitgevoerd) daarom nomen ze het reparatie. Als je voor 300 een kite wil hebben dan moet je concessies doen... tiepisch geval van voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten als je het mij vraagt Doekreparatie zou ik niet te zwaar aantillen. structurele reparaties (LE en/of struts, uitgescheurde pigtails) word ik minder blij van.
|
|
|
Reflex
Logs: 0 | 20 uur
|
Staar je toch niet blind op een Tribal met het risico dat je een versleten kite koopt. Een waroo 07 of 08 is er ook al rond die prijs. En zo zijn er meer 2de hands kites te vinden rond 300/350 euro.
|
|
|
PJS
|
Staar je toch niet blind op een Tribal met het risico dat je een versleten kite koopt. Een waroo 07 of 08 is er ook al rond die prijs. En zo zijn er meer 2de hands kites te vinden rond 300/350 euro.
Tja.. Maar een Waroo is wel heel wat anders dan een Tribal Heb zelf een Waroo al gehad en om eerlijk te zijn vindt ik een Tribal veel lekkerder...
|
|
|
Reflex
|
Tja dat is een persoonlijke mening. Vind de waroo 08 toch echt wel beter als de Tribal 1 uit 2006 hoor. Je koopt dan een 1 jaar oude kite. Welke waroo heb je gehad dan? Want vanaf 07 en 08 zijn ze behoorlijk verbeterd.
|
|
|
PJS
|
Tja dat is een persoonlijke mening. Vind de waroo 08 toch echt wel beter als de Tribal 1 uit 2006 hoor. Je koopt dan een 1 jaar oude kite. Welke waroo heb je gehad dan? Want vanaf 07 en 08 zijn ze behoorlijk verbeterd.
Heb een Waroo uit 2006 gehad.. Restartte erg slecht naar mijn mening en upwind was ie ook niet al te lekker..
|
|
|
Reflex
|
2006 waroo was ook een heel slechte kite, je moet echt eens met een 2008 varen. Ze zijn echt niet meer te vergelijken met elkaar. Je kan echt beter een waroo nemen dan een Tribal 1 uit 2006 hoor. Blijft natuurlijk je eigen gevoel bij een kite. Maar test de 08 gewoon eens.
|
|
|
spruce
|
Als ik me niet vergis had de 2006 waroo een te smalle LE tube. Daardoor klapt hij al vrij snel dubbel. 2006 Waroo is absoluut niet meer te vergelijken met een 2008. 2008 heeft dikkere LE tube, ander bridle constructie. En herstarten gaat bij mij altijd moeiteloos.
Kite only ga je die nog niet voor 300 euro vinden denk ik. En sowieso zou ik er gewoon een Best bar bij pakken.
Tip: informeer ff bij wat kitesurfscholen/shops of ze niet nog demo Waroo's 2008 te koop hebben. Deze kites hebben tijdens lessen best wel wat klappen gehad, dus zou ik er wel garantie bij vragen. Met garantie kan je het risico wel nemen en over het algemeen gezien zijn de demo modellen nog wel van goede kwaliteit.
Het beste is gewoon demo modellen kopen die tijdens promotie evenementen zijn gebruikt. Die zijn dan gevaren door mensen die al kunnen varen.
|
|
|
PJS
|
2006 waroo was ook een heel slechte kite, je moet echt eens met een 2008 varen. Ze zijn echt niet meer te vergelijken met elkaar. Je kan echt beter een waroo nemen dan een Tribal 1 uit 2006 hoor. Blijft natuurlijk je eigen gevoel bij een kite. Maar test de 08 gewoon eens.
Ok, thx voor de info
|
|
|