hier de beginner nog is .

whiteghost

Geen avatar

Berichten: 5
Juli 14, 2009, 07:08:13
edit2Rapporteer  
wat is nu goed matriaal voor een beginner die uit kijkt naar freestyle and sick jumps .

ik heb al een gewoon windsurf  en zeilen zat me niet ik wil extremer

ik ga ook aan de instructeur vragen maar had ik graag de mening is gehad van jullie .

ik weeg dus 80-85 ben 1m75 . voor mij mag het wel ietsjes moeilijker zijn int begin zodat ik niet meteen ander matriaal moet kopen als ik er mee weg ben .

(bereid alles nieuw te kopen) (hoog waarschijnlijk koop ik alles nieuw)


Jarno

Geen avatar

Berichten: 2272
Antwoord #1 Juli 14, 2009, 07:31:25
edit2Rapporteer  
Dat is een mooie, open vraag, die je niet helemaal voor het eerst stelt, waar je heel veel antwoorden op kunt krijgen.

De basis is een 11, 12 of 13 m2 kite en een 7, 8 of 9 m2 kite daarbij.

een boardje voor jou van rond de 135 x 40.


maar dat wist je al :-)


succes!




Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #2 Juli 14, 2009, 08:17:38
edit2Rapporteer  
Freestyle en hoge sprongen.
Als je daarop zoekt kun je al heel wat kites afstrepen. Maar ik zou vooral niet vergeten te kijken naar vergevingsgezindheid, herstart en stabiliteit. Zaken die je als beginner veel makkelijker doen leren. En er zijn genoeg vliegers die ook hoog springen (en de meeste beginners vergissen zich enorm hoe moeilijk dat wel niet is) en geschikt zijn voor freestyle, maar waarmee de beginner snel wegvaart.

Vergeet niet dat een hardcore freestyle en big-air kite in de regel gemaakt is voor gevorderden, en meestal beginners afremt in de ontwikkeling omdat de kite fouten harder afstraft.

Slechts een aantal kites die hieraan voldoen:

Best Waroo 11/7
F-one Revolt2 11/7
NKB (North) Evo2 11/7
Naish Cult 2009 12/9 of 10.5/7.5

Nogmaals, dit zijn er maar een paar. Er zijn veel meer kites die aan je eisen zullen voldoen. Zou me alleen niet blind staren op kites met veel performance, de kites hierboven bieden al ruim genoeg performance om de eerste jaren big-airs en freestyle aan te leren
whiteghost

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #3 Juli 14, 2009, 08:45:15
edit2Rapporteer  
inderdaad jarno dat wist ik maar ik had graag een paar types voor mijn neus geschoven die jullie aanraden tussen te kiezen er is zoveel keus . of tips te geven waar ik moet heen kijken bij het kopen van materiaal .

zoals michiel al een paar heeft geplaatst .

ik heb het over de hele winkel . kite bord trapeze bar etc ....

merci voor de repleys all .
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #4 Juli 14, 2009, 09:22:28
edit2Rapporteer  
Whiteghost ik ga deze sluiten, je hebt hier gisteren een topic over geopend en dat lijkt me genoeg. Ga daarin verder want de vraag is exact dezelfde.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.