Hoeveel knp. Rebel?

Baksteen

Juli 15, 2009, 12:24:58
edit2Rapporteer  
Ik ben een beginnende kitesurfer en heb een Rebel 9 meter uit het jaar 2007.
Ik weeg 65 kilo en heb een board dat 1,23 meter lang is. 

Ik ga nu telkens het water op tot 22 knopen maar dit zit mij niet lekker want als ik
op de North site kijk kan de nieuwe Rebel 2009 9 meter vanaf 15 knopen varen tot 32 knopen.

Mijn vraag is dus: Vanaf hoeveel knopen kan ik varen en tot hoeveel knopen
kan ik hem houden? Let er op; Ik ben een beginner en veiligheid gaat voor ALLES!  Embarrassed .
Geronimo79

Antwoord #1 Juli 15, 2009, 12:54:01
edit2Rapporteer  
Je bent nogal aan de ligte kant, naast dat die ranges op de sites meestal wat aan de ruime kant zijn, weeg je ook nog eens 10kg minder dan waar de gemiddelde test op gebasseerd is.

Daarnaast zeg je dat je beginner bent dus zal de highend in het begin ook minder zijn. Gewoon mee varen zolang jij je er veilig mee voelt..
Misschien dat er nog zo'n vedergewichtje is die et je kan vertellen.. tis nogal persoonlijk vanaf wanneer je kan varen en tot hoeveel.
Baksteen

Antwoord #2 Juli 15, 2009, 15:25:40
edit2Rapporteer  
Daarnaast zeg je dat je beginner bent dus zal de highend in het begin ook minder zijn. Gewoon mee varen zolang jij je er veilig mee voelt..

Dat is dus nu op dit moment tot 22 knopen. Ik ga heel erg vaak niet kiten omdat
ik bang ben dat de wind te hard is, en op het IJsselmeer is de wind vaak harder.

Ik zit zelf te denken aan een maatje kleiner.
Wel wil ik het zelfde merk behouden en het zelfde type.

Welke maat raden jullie mij aan? Een 6 of 7 meter?  En kan ik dan mijn Rebel 2007 9 meter
bar gebruiken op een kleiner maatje?
joepje

Antwoord #3 Juli 15, 2009, 18:29:46
edit2Rapporteer  
mr North,

Ik heb de rebels 2007 ook gehad (heb nu model 2009). Ju kunt rustig -en veilig- het water op met meer dan 22 knopen.