Rebel vervanging's touwtje.

Baksteen

Juli 21, 2009, 09:37:27
edit2Rapporteer  
Nu heb ik al een paar keer gekite en nu slijten de 2 touwtjes waar je de lijnen aan vast zet erg snel.
Ik heb al op Google gezocht maar ik kon niets vinden. Ik weet ook niet hoe ze deze touwtjes noemen.

Ik heb er maar een foto van gemaakt:
http://img512.imageshack.us/i/dsc02553n.jpg/
Deze valt hartstikke mee maar aan de achterkant kun je gewoon zien dat het een zwak punt is.

Wie o wie kan mij vertellen hoe die touwtjes heette en of ze überhaupt los te kopen zijn.
Ik heb trouwens een North Rebel 2007 9 meter.

Het kan toch niet zo zijn dat als die kapot zijn dat ik mijn kite moet weggooien?  :'(
Dirkie

Antwoord #1 Juli 21, 2009, 09:47:28
edit2Rapporteer  
Dat zijn de varkensstaartjes... pigtails... En die kan je gewoon los krijgen. Ze zouden echter wel gewoon een behoorlijk tijdje mee moeten gaan hoor...
Idefixe

Antwoord #2 Juli 21, 2009, 09:51:24
edit2Rapporteer  
Yup, dat touwtje is een essentieel onderdeel van je vlieger. Zodra deze is versleten is het over en uit met je vlieger. De vliegerfabrikanten moeten ook wat verdienen toch?

anderen noemen deze touwtjes ook wel "pigtails". Varkensstaartjes dus. Onderdelen van dieren doen het overigens goed in de kitesurfwereld: Chickenloop en donkeydick bijvoorbeeld.
Veel pigtails zien er al snel erg versleten uit. Kampioen op dat gebied is Slingshot. na een paar keer vliegen denk je dat ze ieder moment kunnen breken.  Niets is minder waar. Pigtails gaan over het algemeen echt behoorlijk lang mee. Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat een pigtail gebroken is. Twijfel je echt dan moet je even langs de waterkant aan iemand met meer ervaring vragen om er even naar te kijken. Van een foto kun je heel moeilijk zeggen of een pigtail aan vervanging toe is.
Baksteen

Antwoord #3 Juli 21, 2009, 09:55:44
edit2Rapporteer  
Dirkie en Idefixe erg bedankt!

Waar kan ik pigtails voor mijn North Rebel 2007 9 meter kopen?
Ik kan denk ik geen pigtails van een ander merk erop zetten i.v.m. de lengte.

Dirkie

Antwoord #4 Juli 21, 2009, 10:00:59
edit2Rapporteer  
Sja, een North dealer zou je wel aan officiële kunnen helpen... Maar je kan ze ook zelf knopen van een stukje lijn wat je bij de watersportwinkel haalt.
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #5 Juli 21, 2009, 10:33:35
edit2Rapporteer  
Dirkie en Idefixe erg bedankt!

Waar kan ik pigtails voor mijn North Rebel 2007 9 meter kopen?
Ik kan denk ik geen pigtails van een ander merk erop zetten i.v.m. de lengte.

Alle North pigtails op de 2007 kites hadden dit probleem, productiefout!
Ik heb er ook diverse versleten dat jaar. Tot en met 2005 had North reserve pigtails in de wingtips zitten in een soort verborgen vakje. Nooit begrepen waarom ze daar mee gestopt zijn.

Je zou de importeur kunnen vragen, en vele  winkels die North leveren hebben dit soort onderdelen vaak wel op voorraad.

Je kunt ook naar de zeilwinkel gaan en zelf deze lijn kopen. Bij o.a. Maritiem in scheveningen hebben ze de dyneema lijnen zelfs in de kleuren rood en grijs Wink
Baksteen

Antwoord #6 Juli 21, 2009, 11:34:21
edit2Rapporteer  
Zelf knopen?! Er moet geen knoopje in toch? Ik bedoel dus, het is een lusje met
een gaatje waar je zelf een kattenklauw in moet maken.

Hoe moet ik het dan knopen?
Dirkie

Antwoord #7 Juli 21, 2009, 11:48:19
edit2Rapporteer  
Stukje lijn dubbelvouwen, en er een 'gewone knoop' in leggen. Stukje met de knoop bij de kite doen, heb je een lusje voor je barijnen...
Morres

Antwoord #8 Juli 21, 2009, 12:11:30
edit2Rapporteer  
hahaha jezus, komop zeg ,je kan toch wel een knoop leggen... tis geen rocketscience weet je
Michiel.
Moderator

Antwoord #9 Juli 21, 2009, 12:32:48
edit2Rapporteer  
Stukje lijn dubbelvouwen, en er een 'gewone knoop' in leggen. Stukje met de knoop bij de kite doen, heb je een lusje voor je barijnen...

Precies: ziet er niet zo "mooi" uit als de originele, maar het bespaart je een hoop geld (want die North spare-parts zijn verre van goedkoop) en je kunt ze zo weer bijmaken ThumpsUp
Baksteen

Antwoord #10 Juli 21, 2009, 12:56:39
edit2Rapporteer  
2 knoopjes en hem precies namaken zoals die nu is.

Maakt het wat uit dat de zelfgemaakte pigtails wat groter of wat kleiner zijn
als dat de orginele zijn?

EDIT: Net 2 zeilwinkels opgebeld en die vertelde dat er verschillende dyneema lijnen zijn.
Weet iemand ook welk type ik moet nemen?
Michiel.
Moderator

Antwoord #11 Juli 21, 2009, 16:08:51
edit2Rapporteer  
Niet langer of korter maken, dat is bij de North kites uit 2007 erg merkbaar.

Gewoon langs gaan en huidige pigtail meenemen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.