Kite surfer in problemen Castricum

Idefixe

Berichten: 8241
Juli 25, 2009, 22:08:03
edit2Rapporteer  
Kite surfer in problemen
Egmond aan Zee, 22 juli 2009

Na een trieste ochtend wordt het weer in de loop van de middag beter en is het redelijk druk op strand. Door de matige tot krachtige wind is het ideaal weer voor surfers en zeilers.

van www.knrm.nl

 Kite surfer in problemen
Egmond aan Zee, 22 juli 2009

Even na 16.00 uur slaat voor één van de kite surfers (t.h.v. Castricum) het noodlot toe, door materiaal pech is de kite surfer niet meer in staat om terug te keren naar het strand. Een oplettende strandbezoeker merkt de kite surfer op en belt 112, de melder wordt door verbonden met het Kustwacht Centrum.

 Het Kustwacht Centrum maakt op deze melding alarm voor de reddingboot Adriaan Hendrik. Als de Adriaan Hendrik na een kleine 10 minuten gereed staat voor lancering komt de melding binnen dat de kite surfer inmiddels aan de kant staat en de inzet van de Adriaan Hendrik kan komen te vervallen.

 Deze melding wordt geverifieerd met de Reddingbrigade van Castricum welke zich over de kite surfer heeft ontfermd. De kite surfer maakt het goed en de inzet van de Adriaan Hendrik en het kusthulp verlengingsvoertuig (khv) is niet meer nodig.

Beiden keren op dit bericht retour station.
Derk

Berichten: 80
Antwoord #1 Juli 26, 2009, 12:00:27
edit2Rapporteer  
Tjonge jonge, blij dat dat maar weer allemaal goed zeg, hulde aan de knrm zeg ik
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #2 Juli 26, 2009, 12:22:22
edit2Rapporteer  
kusthulp verleningsvoertuig? Wat is dat?
Silk

Geen avatar

Berichten: 49
Antwoord #3 Juli 26, 2009, 12:25:49
edit2Rapporteer  
ik geloof dat dat die oranje truck van de reddingsbrigades is, ik weet niet zeker of het een unimog is
hollandkiter

Berichten: 298
Antwoord #4 Juli 26, 2009, 19:55:11
edit2Rapporteer  
Samen met de reddingsboot gaat er ook een kleine vrachtwagen (4-wheeldrive, kleur geel) het strand op. Deze rijdt gelijk naar de plaats waar de reddingsboot heen moet varen.

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.