Tja, en ik heb dan de rise weer niet gevaren, dus kan daar niks nuttigs over zeggen...en ook ik kan van harte Gaastra aanraden
Schiet wel op zo, hé?
Hier de test van Hanglos.nl , waar Slis van Hanglos 'nogal lovend' is over de jekyll:
http://www.hanglos.nl/news/81604/kitesurfnews-hl-test-gaastra-jekyll-2.htmlDe Jekyll is:
-Stabiel
-gedepowred goed te sturen
-goed af te stellen
-heeft one-pump
-makkelijk op vakantie: bladders(binnenbanden) zijn van de struts los te vervangen door die van andere merken(
-Geen katrollen (OR weet ik niet), dus geen vervelende slijtage problemen op de bridles (toomlijnen op vlieger), bij de jekyll moet je wel ff je depowercord waxen met sexwax of kaarsvet, anders slijt 'ie snel.
-makkelijke restart (een van de stuurlijnen aantrekken)
-erg stijf, door het dacron profiel merk je dat de kite niet of nauwelijk vervorm tijdens zeer hard insturen.
Verder gaat de jekyll HOOG en LANG de lucht in.
Anyway, qua maten idd 12 en 8. Die onyx is te klein voor jouw 95 KG. Als je een gaastra board wilt kopen, kan ik de Vision pro echt aanraden, super boardje die nooit overpowered voelt, zeer goed in de chop is. Verder hebben ze de matrix en de xenon nog, de xenon is een instapboardje. Maar je kan natuurlijk ook goedkoop wat op de kop tikken in de 2ehands sectie
De OR boardjes ken ik niet, tenminste, niet op gevaren.
Ik denk echter dat je straks wel gezever krijgt met je vriendin, of zij met jou, als jullie tegelijk willen varen. Om met 65kg met weinig wind te kunnen varen, heb je vooral ervaring nodig. De Jekyll 2009 heeft erg goede low en high-end, maar niks kan tegen ervaring op. Ideaal gezien was een 10mtr perfect voor je vriendin, gezien haar gewicht. Maarja, om nou gelijk 3 kites te kopen
OR staat net als Gaastra wel bekend om bombproof kites. Dus op dat gebied kan je niet mis gaan.