OR Rise of Jekyl

mannie

Geen avatar

Juli 22, 2009, 00:14:00
edit2Rapporteer  
Hoi, Ik ben volledig nieuw op dit forum.
Sorry voor de zoveelste beginner die geen keus kan maken en om raad vraagt.  Ik ben een beginner die net 2 dagen les heeft gehad wat onwijs kicke was. Vooral als je de eerste meters maakt.
Anyway ik wil er z.s.m. mee door met een eigen setje om verder te komen.
Na veel onderzoek kwam ik uit op 2 setjes die qua aangeboden prijs hetzelfde zijn. Ik ben 95Kg en mijn vriendin, 65 Kg, vaart na de lessen ook af en toe. Vandaar 2 kites om mee te beginnen. Deze maten werden me aangeraden in verschillende winkels.
8 + 12 mtr. Ocean Rodeo Rise 2009 + OR zen 135x41
of
8 + 12 mtr. Gaastra jekyl 2009 + Brunotti Onyx 126x40

Ik kan maar niet tot een keus komen tussen deze 2. Wellicht hebben jullie nog goeie opmerkingen hierover.
Thanx

Jarno

Geen avatar

Antwoord #1 Juli 22, 2009, 00:22:39
edit2Rapporteer  
Hoi mannie, welkom.

Over de Gaastra kites (dat zal morres wel komen doen) en de OR Zen kan ik je niets zeggen.

de brunotty onyx vind ik een fijn boardje, goed om mee te beginnen, lekker flexibel, makkelijk hoogtelopen. Voor jou zou ik een iets groter maatje pakken.

de OR Rise's zijn heerlijke kites. Ik heb de 8 (2009) afgelopen weekeind kunnen testen (70kg in 6/7 bft) en ik heb er helemaal niets op aan te merken. Lekker stabiel, goede depower, lekker snel sturen, goede safety. Niets op aan te merken dus.

Ik vaar nu vier jaar en kan je ook zeggen: als beginner is de Rise fijn, maar die kite gaat je ook zeker niet vervelen :-)

de 8 voor jouw vriendin en de 12 voor jou lijkt me ook een goede keuze. Bovendien kun jij dan de 8 pakken als het wat harder waait ;-)

succes!
El Rudo

Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #2 Juli 22, 2009, 00:41:10
edit2Rapporteer  
Hoi,