kickforce mannen op slufter gisteren??

boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Augustus 16, 2009, 10:02:17
edit2Rapporteer  
iedereen die gister op slufter heeft gevaren heeft die groote rubber boot wel zien varen
(niet die van de reddings brigade) maar die andere.

zaten te zeuren dat we aan de strand kant moesten blijven en dat we nie naar de zandbank mochten varen..

maar hoe gaat dat straks als ze slufter dichtgooien.

vond het ook gevaarlijk met die veranderlijke wind om zo druk tussen iedereen door te loopen.
 Cheesy Cheesy

ook zo grappig ik lag in het water naast de boot toen 1 van de kickforce mannen mij aansprak en mij een flyer wilde uitdelen. terwijl ik in het water lag.

ik vond dit niet zon slim idee en uiteindelijk de beste man kunnen overtuigen dat het idd nie zo handig is om een boekje te geven terwijl ik in het water lag.

wat een gezeur in het weekend

ben blij dat ik veel doordeweeks vaar heb geen last van al die poespas.


Iw@n

Berichten: 200
Antwoord #1 Augustus 16, 2009, 10:08:56
edit2Rapporteer  
wat stond er op die flyer dan??

ik denk dat ze de toegangsweg naar de slufter al ver van te voren blokkeren zodat je echt niet met een auto of iets op het slufter kan komen
boi reuter

Geen avatar

Berichten: 122
Antwoord #2 Augustus 16, 2009, 10:14:10
edit2Rapporteer  
iets over de zeehondjes weet verder niet want heb het niet aangenomen
Naishie

Berichten: 383
Antwoord #3 Augustus 16, 2009, 10:25:44
edit2Rapporteer  
Heb even een babbeltje met ze gehad samen met Ron Rodeo.
Was een man van de provincie en er was een politieagent bij om de procesverbalen uit te delen.
Het gaat om het varen bij de zandbank daar zouden vogels en zeehonden volgens onderzoek veel last van hebben Huh
Je kreeg niet gelijk een prent ofzo maar ze wilden vandaag iedereen daarop waarschuwen ListenToMe
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #4 Augustus 16, 2009, 10:41:17
edit2Rapporteer  
oooh en die arme beestjes, die hebben helemaal geen kabel of internet op die zandbank, het enige wat ze af en toe als entertainment hebben zijn die leuke rubber vetzakken aan felgekleurde parachutes die af en toe voorbij beuken!

Ik heb echt origineel waar het idee dat ze het wel leuk vinden, laatst op Vlieland zag ik ze toch echt naar de mensen toe komen om een lekker potje terug te staren. En dat waren geen Lenie Pieterburen weesjes.

Ik kan het idee niet aan dat ze straks, uit verveling, naar bv. België gaan, en dat wij alsnog de schuld krijgen.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #5 Augustus 16, 2009, 11:05:48
edit2Rapporteer  
WTF, de enige reden waarom ik soms naar Sluf ga is die zandbank  ThumpDown Pff zeehondjes die er last van hebben? Die papzakjes blijven heerlijk op die bank liggen als ik er langs vaar. Ze zwemmen zelfs met je mee!!
El Banditos

Berichten: 955
Antwoord #6 Augustus 16, 2009, 11:11:38
edit2Rapporteer  
oooh en die arme beestjes, die hebben helemaal geen kabel of internet op die zandbank, het enige wat ze af en toe als entertainment hebben zijn die leuke rubber vetzakken aan felgekleurde parachutes die af en toe voorbij beuken!

Ik heb echt origineel waar het idee dat ze het wel leuk vinden, laatst op Vlieland zag ik ze toch echt naar de mensen toe komen om een lekker potje terug te staren. En dat waren geen Lenie Pieterburen weesjes.

Ik kan het idee niet aan dat ze straks, uit verveling, naar bv. België gaan, en dat wij alsnog de schuld krijgen.

HAHAHAHAHAHA. Ja en dan moeten wij zeker gaan flyeren om de zeehondjes weer terug te krijgen.
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #7 Augustus 16, 2009, 11:35:53
edit2Rapporteer  
Als je je met dit soort zaken gaat bemoeien ( en neem van mij aan dat ik dit soort zaken regelmatig op m'n bordje krijg)  dan blijkt er naast het lekker aan je vlieger hangen , knalle, ramme ragge en de rauze, ook heel wat andere zaken een rol spelen.
Om  meteen maar overal te roepen dat kitesurfen schadelijk is voor de omgeving is onzin. Vanuit de andere kant gezien moet ik echter ook steeds vaker tot de conclusie komen dat er wel degelijk verstoring is! 
Veel kitesurfers gedragen zich prima er zijn helaas echter ook steeds vaker ( wannabee? ) kitesurfers die helemaal uit hun dak gaan als ze een stel zeehonden zien en deze beesten dan ook niet met rust kunnen laten......
joey

Berichten: 274
Antwoord #8 Augustus 17, 2009, 08:35:14
edit2Rapporteer  


Die kleine vetzakken lijken er inderdaad geen last van te hebben. Ze zijn best nieuwgierig en poseren netjes voor de foto Smiley
Michiel.
Moderator

Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #9 Augustus 17, 2009, 08:37:33
edit2Rapporteer  
Die zandbank gaat verdwijnen doordat de stroming gaat veranderen door aanleg Maasvlakte II (waardoor de slufter voorgoed verdwijnt).

Ik neem aan dat Boskalis nu accuut moet stoppen met het aanleggen van de maaskvlakte II?

Immers uit gegrond wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat zeehonden ernstig last hebben van de kiters op de Slufter. Om maar te zwijgen over de arme vogeltjes in dat prachtige stuk natuurgebied aangrenzend aan de zwaarste industrie die Nederland kent en een aantal km op zee een riool loospunt Tongue

Er is helemaal geen wetenschappelijke onderbouwing, of gedegen onderzoek verricht. Het is maar wat een kleine groep ratten hard loopt te roepen. En het is beangstigend dat de heren dienders van de wet hiernaar luisteren. Als je maar hard genoeg roept krijg je dus dingen voor elkaar in dit land m.b.t. milieu en natuur. Hoor, wederhoor en deskundigheid zijn niet meer relevant.

Misselijk wordt ik van dat milieutuig! Angry

Maar ik lach ze hard uit over een jaar of wat: Oostvoorne is dan een zandvlakte geworden + zandbank bij de slufter compleet weg. Alle zeehondjes vertrekken dan naar Belgie (daar is toch geen verbod op bont?)

Waarom zo'n moeite doen voor iets dat toch over een paar maanden weg is? Echt zielig gewoon!
El Rudo

Berichten: 6292
Logs: 0 | 252 uur
Antwoord #10 Augustus 17, 2009, 09:36:26
edit2Rapporteer  
Lieve Michiel,
bedankt voor je genuanceerde bijdrage.
Ik denk/hoop stiekem dat de maasvlakte 2 juist voor een enorm gebied met vele zandbanken gaat zorgen, er komt een stromings luw stuk langs de zuidkant dat langzaam dicht gaat slibben. Het is wel even 20 jaar wachten maar dan heb je wel wat.
Het leuke is dat het nu al als kitezone is ingedeeld.
hooghartig,
Rudo
Jelle

Berichten: 1293
Antwoord #11 Augustus 17, 2009, 21:53:27
edit2Rapporteer  
...die arme beestjes, .., het enige wat ze af en toe als entertainment hebben zijn die leuke rubber vetzakken aan felgekleurde parachutes die af en toe voorbij beuken!

Ik heb ..het idee dat ze het wel leuk vinden, laatst op Vlieland zag ik ze toch echt naar de mensen toe komen om een lekker potje terug te staren. ...

Heb ik ook meermaals meegemaakt op Vlieland en op IJmuiden.
Erg nieuwsgierig, dat weet iedereen die de Wadden kent.

Ik had trouwens net op Vlieland een mooie sessie waarbij er een paar Kleine Sterns een paar keer met m'n kite meevlogen. Overduidelijk niet geschrokken wegvlogen.
Dus ik denk dat de verstoring vooral in het broedseizoen bij hun nesten zit.
Maar laat er eerst eens wat degelijk onderzoek en studie verricht worden.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.