is ook zo'n dom he zo'n helm tot je met je rotkop op de steen terecht komt dan lul je wel anders of wie weet niet meer wat een domme reactie \\duitser of niet , zo denken ze daar over ons in de bergen al die snowboarders die denken dat z e goed zijn
Een helm met snowboarden vind ik wel heel iets anders dan met kiten. Het zou me trouwens niet eens verbazen als een helm met snowboarden verplicht gaat worden een keer.
verkoop ruim 1500 helmen in de winterperiode voor de wintersport.
Met kiten is dit in mijn ogen een ander geval en ook nog echt niet nodig.
In Italie is het trouwens al verplicht voor kinderen tot 15 jaar, en frankrijk ook. Het zal nooit verplicht worden alleen, vanwege de al groeiende landen als tjechie en slowakije in de wintersport.. en het daar ook veel en veel goedkoper is, dit zou een extra push zijn daarvoor..
maar ontopic..
er zullen altijd nieuwe kiters komen, niks aan te doen en je kan ze bijna niet verwijten dat ze niks van de gehele sfeer van afgelopen maanden kennen, maar ook wat voor zeer ervaren kiters normaal is, is voor beginners natuurlijk hartstikke nieuw.
Ik denk dat meer kitespots, en grotere kitespots zeker zouden helpen hierbij, en dat ALLE kitescholen meer zouden moeten doen als het onder de knie krijgen van het kiten. 1 les is niet genoeg om vervolgens zelf aan de slag te gaan.. je kan het niet beperken tot een vast aantal lessen.. is bij je rijbewijs ook niet dus zou het met kiten ook niet zo moeten zijn. Ook op de weg moet je rekening houden met anderen, telt ook op het water vind ik. Dus aanpassen per leerling totdat die goed doorheeft waarmee hij/zij bezig is.
Zou een hoop frustraties voorkomen denk ik.