beginnersset

lpkiteman

Geen avatar

Berichten: 3
Augustus 11, 2009, 15:45:28
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

in spanje 8 uur les gehad, stukjes gevaren, supergaaf en ging erg goed. Daar met North Evo 09 (9m) gevlogen en met North Buzz 09 (7.5m). Deze kites waren niet op mijn gewicht uitgekozen, omdat ik met een andere jongen (46kg) 1 kite moest delen (afwisselen), deze kites zijn dus voor de veiligheid meer voor zijn gewicht uitgekozen. Ikzelf weeg 65 kg, ongeveer 1.80. Zoals velen verslaafd geraakt en nu wil ik graag mijn eigen set kopen.

Wat raden jullie aan te kopen? Welke merken wel, of zeker niet? 1 of 2 kites? welke groottes?

Ik wil ze tweedehands kopen, mijn kitesurfleraar adviseerde 2 kites, GEEN c-kites maar bowkites (stukkie veiliger) en niet ouder dan 2007.

Het bestand dat ik heb bijgevoegd kennen misschien een aantal van jullie al, maar ik vind niet echt duidelijke argumenten waarom ik bijvoorbeeld voor de cabrinha switchblade zal gaan ipv bv de best waroo. Ik denk er dan ook aan dat het handig zou zijn als ik voor beide kites dezelfde bar kan gebruiken enz.

Alle tips zijn welkom, ook als iemand een kite of kites ed te koop heeft!

Bedankt en vr gr lpkiteman
Morres

Berichten: 9427
Antwoord #1 Augustus 11, 2009, 20:26:52
edit2Rapporteer  
ik weeg 63 kg en vaar 10-8, jij zou met 1 9 of 10 prima uit de voeten kunnen. Verder ga ik ff niet op het soort kite in, omdat ik snel naar de schuur moet om mn zelfbouw skimboard te bekijken Grin
RobinGrave

Berichten: 56
Antwoord #2 Augustus 30, 2009, 17:42:27
edit2Rapporteer  
ik weeg 65kg en kite met een 8 en een 12.  Omdat je toch een 2dehands setje gaat kopen. Zou ik ook gaan kijken wat er allemaal wordt aangeboden en juist hieruit een keuze maken.

Het is ook wel fijn als je gewoon ook de rustige (11-13knopen) dagen kunt kiten (als beginner) Dus vandaar dat ik gewoon een 12 heb:)



   
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.