eclipse kima

Ozzie Wright fan

Augustus 05, 2009, 22:07:52
edit2Rapporteer  
heeft er iemand ervaring met de wave kiet van eclipse genaamd eclipse kima en waar verkopen ze deze in nl?
Morres

Antwoord #1 Augustus 05, 2009, 22:08:19
edit2Rapporteer  
waarom in review gedeelte man...sjeez
Ozzie Wright fan

Antwoord #2 Augustus 05, 2009, 22:28:05
edit2Rapporteer  
dat jij nou 5594 berichtjes schrijft....sjeez niks anders te doen
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #3 Augustus 05, 2009, 22:30:16
edit2Rapporteer  
Mannen chill, ik verplaats hem wel. Graag nu antwoord op de vraag Wink
Ozzie Wright fan

Antwoord #4 Augustus 05, 2009, 22:32:14
edit2Rapporteer  
ik kree"g net dit bericht uit the us

"The bad news is that the Kima 2009 is all sold out (actually never really got produced completely) for the world market. Eclipse is probably out of business already, or on the process."
Jarno

Geen avatar

Antwoord #5 Augustus 05, 2009, 22:32:58
edit2Rapporteer  
Eclipse out of business? Dat klinkt duister..
Ozzie Wright fan

Antwoord #6 Augustus 05, 2009, 22:56:24
edit2Rapporteer  
beetje vreemd dat bericht uit the us gezien er al wel een 2010 c kite is, echter kan ik niet echt een dealer in nl vinden.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #7 Augustus 06, 2009, 00:39:37
edit2Rapporteer  
Ze hebben geen importeur meer in Nederland maar hebben 1 hoofdkantoor in Duitsland. Dat is een centraal distrubutiepunt omdat ze vanuit die locatie ook de bulletproof garantie willen garanderen.

Ik moet wel zeggen dat het in 2009 een drama is en dat Eclipse erg veel moeite heeft om de producten te leveren. Het gaat dan met name om de Thruster kites maar volgens mij is de Kima gewoon op voorraad.

Hier is het adres van het hoofdkantoor in Duitsland.
Volgens mij was die gast ook gewoon aanwezig op de KBO en is hij regenmatig in Nederland aanwezig.

Hier het adres:
http://www.globalsportpartner.com/

succes
Ozzie Wright fan

Antwoord #8 Augustus 06, 2009, 09:22:40
edit2Rapporteer  
thanks mini-me dat helpt!
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 Augustus 06, 2009, 16:04:48
edit2Rapporteer  
Ze hebben idd veel problemen momenteel ;

http://www.kiteforum.com/viewtopic.php?f=1&t=2357968
Reflex

Antwoord #10 Augustus 06, 2009, 16:16:25
edit2Rapporteer  
Als ik zo die verhalen lees zou ik het toch niet meer aandurven. Aftersales die nergens op slaan en zelfs de sales zelf niet Tongue
(HJ) MINI-ME

Antwoord #11 Augustus 06, 2009, 17:53:41
edit2Rapporteer  
Zover ik weet is de aftersale prima maar er zijn maar een beperkt aantal kites en boards gemaakt. Aangezien de VS hun grootste markt is hebben ze daar de nadruk op gelegd en dus de 1ste kites in de VS geleverd.

Dus als je een product kan krijgen dan heb je in 2009 een collecters item in handen :-)

Ik heb het 2009 Dimitri pro board en er zijn nog een aantal die wat kites en board hebben maar zoals gezegd is de levering, gezien de overstap naar een nieuw distrubutiesysteem, een beetje mis gegaan.

Zoals ik het zie zijn Felix en Dimitri prima gasten die zich voor 120% inzetten voor de sport maar heeft helaas de manager van Eclipse, Chris Cousins, een aantal shops een worst voor de neus gehouden en nu krijgen ze een soort van backfire via het internet.

Ozzie Wright fan

Antwoord #12 Augustus 06, 2009, 19:02:36
edit2Rapporteer  
ik denk dat ik het niet aan durf en maar op safe ga voor een merk wat sterker in de markt staat...denk dat het ook niet verstandig is om "bijzonder" te willen zijn in je kite, hoe minder er op de markt zijn hoe groter de problemen en het is volgens mij hun eerste jaar dat ze kites leveren dus dan heeft het hele proces van a tot z veelal kinderziektes..hoe groot hun ambitie dan ook is..
(HJ) MINI-ME

Antwoord #13 Augustus 06, 2009, 19:46:32
edit2Rapporteer  
Maar als ik dat plaatje van jou bekijk dan hou je wel van een beetje risico  Wink

Dit niet het 1ste jaar dat Eclipse kites leveren maar ze bestaan wat langer en gaan nu hun 4de seizoen in. In Amerika zijn ze een gevestigde orde maar de consument in Europa is net even anders dan de gemiddelde Amerikaan. Dimitri en Felix zijn ook geen kleine namen en gooien hun reputatie niet weg aan een merk dat geen kans zou hebben.

Natuurlijk moet je doen wat je eigen gevoel je in geeft.

Succes  ThumpsUp
Reflex

Antwoord #14 Augustus 06, 2009, 20:36:08
edit2Rapporteer  
Nou Henk Jan als je dat stukje op kiteforum doorbladerd zijn er toch wel enorme problemen met de aftersales (garantie). En als het 9 maanden duurt voor je kite eraan komt is dat nu ook niet echt service te noemen.

Bij sommige is hij zelfs hellemaal niet gekomen lees ik wel. Of ze krijgen geen reaktie op hun garantiegevallen.

Nu kand at voor de 2010 reeks natuurlijk geheel anders zijn, maar het bedrijf heeft nu eenmaal bij de 2009 kites ernstig gefaalt.

Er zijn meer bedrijven die kites maken waarvan er in Nederland weinig van te zien zijn Bunker Spreckels. Ik heb het dan over Zeeko, Core, OR (niet klein uiteraard), Caution en noem ze maar op.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #15 Augustus 06, 2009, 20:55:11
edit2Rapporteer  
Daar heb je gelijk in maar de merken die je op noemt zijn klein vergeleken met Eclipse. Zeeko is dit jaar pas begonnen en is sneller gegaan dan verwacht. OR is op kitegebeid ook vrij klein maar volgens mij heeft Core nog best een aardig marktaandeel. Maar zo kunnen we nog wel  X  kite merken opnoemen.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik 2 seizoenen met Eclipse kites heb gevaren en nooit problemen heb gehad met garatie of andere gevallen.

Dit jaar ben ik idd overstapt op de DOS omdat de 2009 kites veeeeeeeel te lang op zich hebben laten wachten.

Succes
Ozzie Wright fan

Antwoord #16 Augustus 06, 2009, 21:03:47
edit2Rapporteer  
hoop voor ze dat 2010 hun jaar wordt. echter ben ik het met reflex eens dat die verhalen op verschillnde forums niet echt pos. zijn. en tvens zie je felix (wat ik trouwens een erg coole dude vind) overal in bladen z'n ding doen op de mooiste plaatsten ter aarde. kan me voorstllen dat mensen die op hun spulletejs zitten te wachten behoorlijk de pest er in hebben. 
Nature

Antwoord #17 Augustus 06, 2009, 21:12:50
edit2Rapporteer  
Felix gaat toch de C-kite varen daar zijn ze al best even mee bzig hoor
(HJ) MINI-ME

Antwoord #18 Augustus 06, 2009, 23:06:32
edit2Rapporteer  
Felix heeft samen met Frank, de Europesche importeur, een tour langs veel kitespots in Europa gemaakt. Ze proberen er dus alles aan te doen om in 2010 weer goed uit de startblokken te komen.

Ik heb het genoegen gehad om, toen hij in Nederland was, even met Felix te kletsen en een biertje te happen (in mijn geval koffie). Die gast is idd super relaxt en is een boegbeeld voor veel grote merken waaronder ook het boardshortmerk "Billabong". Hij maakt idd veel fotoshoots maar is op dit moment erg druk bezig met het fine tunen van de Surge (C-kite) van Eclipse en als ik mij niet vergis dan komen ze ook nog met een soort Delta op de markt. Dus dan hebben ze de Surge, die delta, thruster en de Kima.

Geloof mij....Eclipse is alles behalve dood  ThumpsUp
Nature

Antwoord #19 Augustus 06, 2009, 23:14:48
edit2Rapporteer  
dacht dat de kima afviel voor de delta maargoed wie ben ik Embarrassed
(HJ) MINI-ME

Antwoord #20 Augustus 06, 2009, 23:23:09
edit2Rapporteer  
dacht dat de kima afviel voor de delta maargoed wie ben ik Embarrassed
Whats in a name  Wink
Ozzie Wright fan

Antwoord #21 Augustus 07, 2009, 00:45:05
edit2Rapporteer  
hj was dat biertje in cafe de bruin? hahaha, nee geintje leuk man! volgende keer bied hem wat bruine rum aan, das zijn lievelings drankje en gaat hij los...
ik hoop dat het goed voor een merk gemaakt door riders voor riders
Geronimo79

Antwoord #22 Augustus 07, 2009, 01:17:27
edit2Rapporteer  
Kima 2010 komt er aan. Is best een mooie kite geworden zover ik gezien heb.
De Delta kite is de vervanger van de Nano. Die zal er zeker mooi uit zien Grin

Eclipse 09 is idd drama te noemen, dit met name door ongelovelijke groei van het bedrijf. En rare acties bij de fabrieken. Wat precies doet er niet toe, het is best ff bagger.
Sinds kort is het eclipse management versterkt en gerenoveerd zover ik weet werpt dit zijn vruchten al af. Eclipse is zeg maar terug. Al mogen ze dat van mij nog wel even bewijzen. De interne mail so far is positief te noemen. Laten we het hopen de kites zijn indrukwekkend te noemen. Mijn hoop voor 2010 is in iedergeval redelijk goed restored.

Als je puur voor wave-kiten gaat kun je bij eclipse voor 2 kites gaan. Kima 09 en Surge 2010. De 1 is een SLE de andere een C (2) kite. Zover ik begrepen heb zit het grootste verschil in de positie van de kite in het windvenster. Felix houd van een kite in het windvenster geloof ik en dat doet de kima weer niet.
Beide kites zijn echt goed te noemen het is vooral een smaak verschil.
En de surge is wat veelzijdiger.
Ik zou zeggen probeer ze te testen..
Reflex

Antwoord #23 Augustus 07, 2009, 03:22:55
edit2Rapporteer  
Ja klopt wel Henk Jan maar marktaandeel van Core is toch klein in Nederland. Ik noemde gewoon een aantal kitemerken op die je toch weinig ziet in NL.
matti

Geen avatar

Antwoord #24 September 01, 2009, 13:51:40
edit2Rapporteer  
Ik heb eclipse Kima gevaren, in 6 en 9m...en ik heb niets met het merk Eclipse.
Ik zou deze kites zo kopen maar:
koop je kite als kite only en koop er een slingshot bar bij, beter...je zal ze niet met een bar geleverd krijgen omdat Eclipse Duitsland ze niet meer met bar wil leveren, als hij ze alsnog kan leveren.

Het probleem is de QR  die bestaat volledig uit metalen onderdelen overtrokken door een neopreen manteltje.

Na plus minus 20x op het water te zijn geweest kon de QR niet meer getrokken worden, zat gewoon vast, na kontrole bleek, dat er op het metalen mechanisme van de QR een soort poederlak /verzinking's coating zat die er volledig was afgegaan of hier en daar nog met pelletjes er aan hing, maar daaronder zat een soort alu, dat nu volledig geoxideerd was, met als gevolg dat het gat  waar het touw van de depowerlijnen  doormoet zodanig scherp geworden was dat de depowerlijn op een haar na door was enz...

Dus een behoorlijk flater van de ontwikkeling en of producent van deze QR die blijkbaar een franse oorsprong heeft.

Dus wil je een heel fijne kite ...KIMA ja kopen zou ik zeggen, maar na alle comments op het engelstalige kiteforum .....

Ik weet dat de Importeur voor Europa het helemaal niet makkelijk zal krijgen...laat ons hopen dat Eclipse blijft bestaan want ik kan alleen maar over de Kima zeggen , een heel goede kite.
Greetz
Matti
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.