Rotatie tijdens sprong

GetHigh

September 15, 2009, 15:33:56
edit2Rapporteer  
springen lukt me wel aardig maar wil er graag een rotatie in doen. Bij een paar pogingen gebeurd het volgende, ik draai te ver door en weet de rotatie niet te stoppen. Zet je je rotatie meteen in of wacht je af hoe hoog je springt en draait dan? Het lijkt zo makkelijk maar ik maak er een zooitje van!!! ThumpDown Graag wat tips waar ik op moet letten. thx.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #1 September 15, 2009, 15:35:08
edit2Rapporteer  
http://www.kitehigh.nl/forum/index.php?topic=35494.0

of :

1. stuur kite terug
2. zet beetje af
3. kijk over je schouder
4. laat achterste hand los
5. pak met achterste hand je tail
6. kijk waar je gaat landen
7. strek je benen (dan stop je met draaien)
8. land

succes Smiley

p.s. stap 4 kan erg makkelijk zijn, omdat je dan je kite weer naar beneden stuurt en je op die manier snelheid houdt + goed neerkomt.
stap 5 is niet noodzakelijk, maar erg makkelijk en ziet er leuk uit.
GetHigh

Antwoord #2 September 15, 2009, 15:44:44
edit2Rapporteer  
oke thx. hoop op de volgende keer een wat meer stabielere wind om te oefenen. Moet gaan lukken lijkt mij.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #3 September 15, 2009, 19:28:48
edit2Rapporteer  
In principe start je alle rotaties bij de afzet. Gewoon oefenen werkt vaak ook...
Rotaties achterwaarts zijn het makkelijkst. Probeer dus eerst eens een backroll, heb je geen lift van je kite nodig (golfje is wel makkelijk) en minder kans op crashes. Hiermee kan je het gevoel van roteren goed leren aanvoelen.

Daarna kan je Jarno's tips volgen...je rotatie gaat dan weer achterwaarts, dus als je rechts voor vaart, kijk je over je rechterschouder zodat je met de klok mee draait.
Denice

Antwoord #4 September 16, 2009, 16:23:13
edit2Rapporteer  
Mijn probleem met een backroll is dat ik meestal met m'n kont in het water land. Dus heb ik te weinig lift cq druk in m'n kite. Wat te doen???
Thanks!!
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #5 September 16, 2009, 19:01:11
edit2Rapporteer  
Sneller draaien en iets meer hoogte krijgen. Kan je je kite voor gebruiken, maar een kleine golf is makkelijker en meer gecontroleerd. Je houdt je kite dan gewoon op 11/1 uur.
Tim_GTS5

Antwoord #6 September 17, 2009, 16:10:42
edit2Rapporteer  
Mijn probleem met een backroll is dat ik meestal met m'n kont in het water land. Dus heb ik te weinig lift cq druk in m'n kite. Wat te doen???
Thanks!!

Trek dan een stukje je bar aan, dit doe ik dan meestal pas als ik een halve draai gedaan heb dus als je met je rug naar je kite bent geroteerd dan krijg je weer een stukje lift en strek je je benen daarna om je rotatie te stoppen en ga je weer concentreren op het landen.
Robert H.

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #7 September 17, 2009, 16:23:41
edit2Rapporteer  
Thanks!!

Halverwege de rotatie moet je aan je voorste hand trekken zodat de kite naar beneden gaat en je niet achterover valt.
ash

Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #8 September 17, 2009, 19:05:43
edit2Rapporteer  
Kom met redelijke snelheid aanvaren en hou de kite rond 10 of 2 uur.
Maak je rotatie en stuur de kite dan "niet te snel" naar 11 of 1 uur, Hierdoor creer je de benodigde lift.Land en stuur je kite in om snelheid te maken.

veelvuldige fout is dat je te weinig vaarsnelheid hebt of dat je de kite te laag hebt staan.Wees niet bang om met iets meer snelheid je draai in te zetten, als je valt word je alleen nat (meestal).

ik zie nu dat TimKite dit ook al aangeeft, ben ik even een ...
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.