npx assassin 5/4/3 ervaring?

Lude

September 07, 2009, 12:53:55
edit2Rapporteer  
Ik heb een nieuw pak nodig voor de wat koudere dagen,
nu overweeg ik de npx assassin:
http://www.npxwetsuits.com/index.php?option=com_content&task=view&id=98&Itemid=225&catid=42

Heeft iemand dit pak, en zo ja.. wat zijn jou ervaringen hiermee?
Als het vriest hoef ik niet te kiten, maar wel als het rond de 5C omgevingstemperatuur is.

Andere suggesties zijn ook welkom, zolang het maar niet veel duurder dan 250e wordt.
Morres

Antwoord #1 September 09, 2009, 12:43:16
edit2Rapporteer  
Voor dat geld kocht ik liever een Oneill Psycho II in engeland Smiley(heb ik ook gedaan) Maatje van mij was niet zo tevreden over zn NPX, ERG snel kapot :S Zelf geen ervaring met het merk
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 September 09, 2009, 17:12:05
edit2Rapporteer  

Ik heb de NPX zealot nu een seizoen, en het pak ziet er nog in top conditie uit.

Het is van een gladdere stof als de meeste wetsuits, minder kans om je nagels erdoor te duwen, erg warm.

De naden worden langs de binnenkant beschermd door een soort sealing.Eigenlijk om je huid tegen schuren te beschermen.
Deze komen allemaal los.

Ik heb al contact gehad met neillpryde en mijn pak wordt gratis hersteld.

Buiten dit is het een erg lekkere wetsuit.

Maar ik denk dat je dit mss met oneill niet gaat voorhebben...
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #3 September 09, 2009, 17:29:27
edit2Rapporteer  
Heb nu twee jaar de npx assassin 5-4-3. Probleemloos, degelijk, fijn pak, alleen wel snel last van windchill. Of ik ben gewoon een koukleum. Voor mij een droogpak vanaf november, supercomfortabel.
Lude

Antwoord #4 September 09, 2009, 17:37:13
edit2Rapporteer  
Droogpak vind ik een beetje tricky qua onderhoud..  bovendien heb ik wel eens de neiging om een winkelhaakje op te lopen hier en daar (schelpjes), dus ben nog niet super enthousiast hiervoor. (bovendien de gul is een beetje betaalbaar, maar is momenteel nog 300pound.. ws pas in januari/februari weer goedkoop).

Morres: Psycho II zit ik ook te overwegen, het vervelende is het passen. (waar heb jij hem vandaan? en alleen op de sizechart afgegaan?)
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #5 September 09, 2009, 17:53:08
edit2Rapporteer  
Gul Enforcer is onverwoestbaar, zou me daar geen zorgen over maken, onderhoud stelt ook weinig voor. Ze zijn inderdaad wel iets duurder dan vorig jaar.....(279 pond bij wetsuitoutlet?)
Lude

Antwoord #6 September 09, 2009, 18:20:37
edit2Rapporteer  
Toch 100e duurder dan mijn budget Sad
KappuhH

Antwoord #7 September 09, 2009, 18:24:12
edit2Rapporteer  
230 pond: http://www.watersportswarehouse.co.uk/shopscr1139.html
230 pond: http://www.ishop.co.uk/item/watersportswarehouse/SK0004.html
250 pond: http://www.h2o-sports.co.uk/item.asp?P_ID=640&PT_ID=183
240 pond: http://www.wetgear.co.uk/index.php?main_page=product_info&products_id=2612&zenid=uhc6ddtnu3261ana6dc981alt3

Volgens mij allemaal 2009 modellen. Je weet hoe blij ik er mee ben

Koers is trouwens ongeveer hetzelfde als toen ik hem kocht. Vaak kun je door te mailen naar een shop wel wat extra korting krijgen.
Lude

Antwoord #8 September 09, 2009, 18:43:12
edit2Rapporteer  
Dat weet ik zeker! Maar vind het passen nog steeds vervelend (ben lang en dun dus wil het wel zeker weten)
KappuhH

Antwoord #9 September 09, 2009, 18:49:59
edit2Rapporteer  
Dat weet ik zeker! Maar vind het passen nog steeds vervelend (ben lang en dun dus wil het wel zeker weten)
Je mag die van mij wel een keer aanpassen. Volgens mij heb ik een XL. Die moet jij ook wel passen aangezien ik misschien wel een maatje kleiner kon hebben. Verder zijn er wel maattabellen te vinden op internet die redelijk kloppen.
Morres

Antwoord #10 September 09, 2009, 20:22:39
edit2Rapporteer  
Yo lude,
Ik ben op de sizechart afgegaan, ik kwam daarbij uit op ST, maar die was niet te krijgen, dus een S. echt su-per. Zou volgens de chart minstens 9cm te kort meoten zijn, maar ik heb nergens last van, zit netjes tot halverwege mn enkels, en ook mn (lange) armen zijn bedekt tot mn pol. Pak is bij de enkels wat meoilijk in te komen(niet haasten) maar zit daar wel lekker strak. Nadeel is wel, dat als het water erin spat, je een bobbel water bij je kuit hebt staan, maar dat kan je oplossen met zo'n klittebandje.
Psycho II is aan binnen én buiten kant gesealed. Dus minimale instroom van water. Verder heeft ie een korte rits en zo'n flap die je over je hoofd moet trekken. Water via je nek is dus zo goed als verleden tijd. Pak is van binnen mega zacht Grin en heel erg flexibel. Ik geloof dat alleen de Psychofreak(die naam kwamen ze op uit toen ze psycho III te snel zeiden) nog meer panelen heeft. Maar de psycho II is z'n geld meer dan waard.
Wij hebben 'm gekocht bij boardwise.com 4pakken voor 3 personen, en kregen nog 20pond korting omdat we meer kochten(was al aanbieding)
Wel ff bellen voor acurate voooraad.

Ik ben 184cm en 62 Kg. behoorlijk tenger(gespierde spijker) en heb moeilijke maten(en dunne bovenbenen) maar dit pak zit me echt goed..

Maatjes van mij moesten Mt en LT volgens de chart, maar diegene die MT zou meoten hebben, pastte de LT goed en degene met LT moet eigenlijk XLT hebben. Dat was wat jammer, maar terugsturen was geen probleem Smiley

Overigens zijn de engelse shops MEGA goed in antwoorden(behalve uksurfpro ofzo) op de mails. Ik heb van 3 zaken op zondagavond antwoord gehad over prijs en voorraad!

Freakfish.co.uk is ook een fijne zaak, erg snel op mail en kreeg daar wel een goede vibe. Alleen die hadden niet de maten die we moesten hebben.
Lude

Antwoord #11 September 09, 2009, 21:06:49
edit2Rapporteer  
tnx voor de info! klinkt ook als een fijn pakje! (klitteband om de enkels doe ik altijd dus dat is geen probleem)
Gespierde spijker vind ik wel n mooie.. Ik ben zelf 2m en weeg 95kg, maar geen grammetje vet hoor!

Hendrik maakt me ook weer lekker aan het twijffelen via de inbox.

Verder even met winkel gebeld en kwamen op ION Strike:
http://www.ion-essentials.com/public/content/products/wetsuits/series/strike/wetsuite_products/semidry_55_double_lined/
Vind ik toch ook wel erg chique!

aquatrends heeft nu de  MYSTIC Crossfire voor maar 150e momenteel! maar denk toch dat die minder warm is dan de ION/npx

Het stomme is dus dat ik alleen een 3/2 over heb, hier doe ik vaak nog wel wat onder.. maar heb het er af en toe best koud mee in het voorjaar. Hiervoor een oude 5/3 gehad (goed stuk nu).. Wil nu wat langer door kunnen varen. Dus als ik toch voor droogpak ga dan zit er niets tussen zegmaar (vind het ook zowat om in oktober al in een droogpak te stappen).
KappuhH

Antwoord #12 September 09, 2009, 23:04:45
edit2Rapporteer  
Ik zeg: Crossfire + Enforcer en je zit voorlopig gebakken.

Ik ga er vanuit dat mn droogpakje zeker wel 5 jaar meegaat, ondertussen bespaar je dan weer op je wetsuit aangezien je die dan niet gebruikt.
Lude

Antwoord #13 September 12, 2009, 20:05:13
edit2Rapporteer  
Ik ben gister toch voor een 2009 ION Strike gegaan... 30% korting omdat de nieuwe serie er was, niet gek!
Hopelijk morgen even testen (Alhoewel het nog wel vrij warm is voor een 5/5 )

Iedereen bedankt voor de info!!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.