slingshot fuel 15m 2005

mocem

Berichten: 874
Januari 05, 2010, 16:40:58
edit2Rapporteer  
Heey

Een vriend van mij heeft nog een Fuel 15M en een 17M liggen uit het jaar 2005. Hij er nooit wat mee gedaan en zal dat ook niet gaan doen, ze vader vond het leuk dus die had de kites gekocht. Ik heb zelf een 9 en 7 meter bandit dos. Nu zat ik te denken om 1 van die fuels over te kopen om met heel weinig wind te kunnen varen. Ik heb zelf al geïnformeerd wat het zou kosten om een 5e lijn op de bar te zetten. Dat komt dan op 65 euro. Welke maat raden jullie aan of raden jullie het mij helemaal af? BTW ik denk dat de kite wel voor 100 eu over kan nemen.

alvast bedankt,
marco
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #1 Januari 05, 2010, 20:49:21
edit2Rapporteer  

Wat is je gewicht Marco?

De 9m bandit kan je vanaf 15 knopen varen denk ik.

Dan zou ik voor de fuel 15m gaan, gaat los op 11 knopen schat ik.

De 17 is gewoon te zwaar om iets deftig mee te kunnen doen vrees ik.

Let wel, bij 17 a 18 knopen stopt het verhaaltje met de 15m denk ik.
Vrij kleine windrange..
Idefixe

Berichten: 8241
Antwoord #2 Januari 05, 2010, 21:05:04
edit2Rapporteer  
max 50 eurie.
het zou me niets verbazen dat wanneer je met die Fuel 15m kunt varen je ook al met die 9m Dos vaart.............
Kun je beter een groter boardje aanschaffen om je lowend te verbeteren.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #3 Januari 05, 2010, 21:20:49
edit2Rapporteer  
Ik heb zelf ook de 15m² uit 2005 en kan heb vanaf 11 knopen varen. Ik weeg 55kg.

Nu zit het zo dat ik met m'n 11m² meter met 12 knopen ook al kan varen, maar die 15 meter heeft dan gewoon net ff wat meer power. Wat ik dus bedoel is, zeker met die dosjes, dat je niet echt eerder kan varen dan dat je nu kan. Echter word het wel iets leuker in de low wind omdat je net wat meer power hebt.

Dat je met die 15m² eigenlijk met dezelfde windsnelheid kan varen, terwijl de 15m² toch wat meer kracht heeft, komt gewoon omdat hij traag is. Daarom kan ik je die 17m² ook gewoon afraden. Daar ga je echt niet veel lol mee hebben.

Verder kan ik je ook afraden om er een 5elijn op te zetten. Ik heb hem het eerste jaar met 5elijn gevlogen. Later heb ik hem er weer af gehaald en ontdekte dat hij dan veel fijner vliegt.

Het enige voordeel van die 5elijn is dat je hem net wat makkelijker het water uit krijgt, maar met de originele C-shape metode (hard trekken en dan snel naar voren) gaat hij ook wel om.  Verder heb je misschien iets aan de safety. Zelf heb ik hem altijd op suiside stand.

Door de nadelen van die 5elijn heb ik heb eraf gehaald. De kite heeft minder power met 5elijn en hij stuurt wat minder direct.

Verder is de 2005 15m² echt een super vlieger! Ik heb er nooit spijt van gehad. Heeft mij altijd veel plezier in de weinige wind gegeven, je kan al super snel uithaken met dat ding!

De prijs? €75,- compleet, €50,- kite only.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #4 Januari 05, 2010, 23:27:10
edit2Rapporteer  
ik weeg zelf 68 kg en ik haal ook al een goeie low end uit mijn dos 9 maar ik vaar in de zomer altijd bij  Castricum. Ik ervaar dat daar altijd heel veel stroming is en het is een klotsbak. dus ik denk dat een beetje meer power ook wel lekker is. Als de bar word aangepast van die fuel dan zet diegene er een trimbare 5de lijn op zal dat dan nog steeds veel invloed hebben op vlieg gedrag.

Gr,
marco
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #5 Januari 06, 2010, 20:42:54
edit2Rapporteer  
Natuurlijk. Ik vlieg hem op een 2006 bar, daar zit dus die 5elijn al ingebouwd. Maar die vlieger zal, hoe los de 5elijn ook hangt, toch qua gedrag veranderen. Hij word namelijk een heel klein beetje uit elkaar getrokken.

Maar het is een persoonlijke kwestie van wat je het fijnst vind. Ik heb in ieder geval ondervonden dat hij er toch wat kracht uithaald.

Verder moet je je ook afvragen of je dit wel echt wil. Ik weet niet of je een beetje ervaring hebt met C-shapes, en dan in het bijzonder zo'n oud log ding? Hij zal vergeleken met je dos heeeel traag vliegen. Ook is een herstart in een klotsbak met veel stroming en weinig wind een moeilijke opgave met zo'n 15m².

Je kan er veel lol aan hebben maar het kan ook gigantisch tegenvallen.
mocem

Berichten: 874
Antwoord #6 Januari 07, 2010, 08:30:51
edit2Rapporteer  
 Ik ga hem eerst wel testen of ik het wat vind. als ik het niks vind koop ik hem niet.
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #7 Januari 07, 2010, 20:39:10
edit2Rapporteer  
Dat is inderdaad het beste ja.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.