north rebel 9m2 als beginners kite?

marlou

Berichten: 24
September 17, 2009, 20:27:21
edit2Rapporteer  
vorige week heb ik kiteles gehad en ik ben echt super enthousiast over het kiten, dat ik zosnel mogelijk een eigen setje wil... maar ik kan me echt geen wijs uit worden wat nou geschikt is voor mij. Ik ben dus beginner, ben ong 55 kilo en wil een kite en board waar ik beter op kan leren kiten en waar ik ook nog wel even mee vooruit kan.... welke maat kite heb ik dan nodig? en welke maat board?
ik heb op internet een kite gevonden, de north rebel 9m2 van 2009, waar ong 10x mee is gevaren voor 700euro incl bar, is dat wat? of is dat geen goede beginners kite? mijn leraar zei dat een bow-kite het beste was om te leren, maar dit is een c-kite?
Ook ben ik net naar een surfwinkel geweest, daar hadden ze een bandit dos van 9m2 van 2009 voor 960 incl bar... is deze kite een beter alternatief? isde north evo ook een goede beginners kite? In sneek hadden ze ook een board van gaastra, maar ik zou niet weten of dit wel een beetje goed merk is voro kiteboards, zie het meer als zeilmerk;)!
mijn laatste vraagje, kan ik beter voor een zittrapeze gaan of voor een heuptrapeze, als ik er nog wel eventjes mee door wil groeien?!
 
ik zou het top vinden als jullie me een beetje advies konden geven, want die mensen in de winkels willen alleen maar verkopen en praten elkaar ook vaak tegen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1 September 17, 2009, 20:52:31
edit2Rapporteer  
Allereerst welkom op het forum.
De kite's die je beschrijft zijn geen c-kites maar Bow/Sle kites, dus zeer goed als beginners kite maar waar je ook mee uit de voeten kan komen als je weer iets verder bent.
De Rebel voor €700 euro is redelijk aan de prijs, ze zakken nu als een gek vanwege de nieuwe Rebel 2010 (zo gaat dat nu eenmaal)
De Dos is te duur.
Zit-heuptrapeze is een keuze die je zelf moet maken en waar de meningen erg verschillen.
De ene zweerd bij een heup de andere bij een zit.
Kwa boardje, kijk naar de breedte en niet zozeer naar de lengte.
Een breedt boardje zal je eerder in plane brengen dan een smal boardje.
Ik denk dat je als beginner met niet al teveel wind aan de gang gaat dus draagvermogen van het boardje is belangrijker dan de lengte.
Je zal nu een heleboel adviesen krijgen van Jan en Alleman, maar ge eens naar het strand en spreek wat mensen aan, iedereen is bereid je te helpen.
gijsv2

Berichten: 248
Antwoord #2 September 18, 2009, 09:05:46
edit2Rapporteer  
Rebel 9 kan je het mee leren, north zelf heeft de evo er nog onder zitten. beide kites zijn bij onze oosterburen nieuw voor 100 euro meer tekoop (2009 modellen)

maar 700 voor 10 gebruikt is een redelijke prijs, wel echt checken dat ie niet een jaar afgebeuld is.
rocket man

Berichten: 1330
Antwoord #3 September 18, 2009, 09:34:52
edit2Rapporteer  
Welkom en top dat je hier even verhaal komt halen alovorens tot besluit over te gaan (zouden meer beginners moeten doen) ThumpsUp

Met de rebel kan je als beginner uit de voeten, maar zoals eerder gezegt is de evo nog net iets stabieler. Mocht je voor de rebel gaan, let erop dat ie geen reparaties o.d. heeft, anders is de prijs van 700e te hoog (600 is dan redelijker), en afhankelijk van het soort reparatie (lange scheur bv) mss zelfs een afrader. Ook de touwtjes die door de bar gaan mogen niet te versleten zijn (is trouwens een inidicatie dat ie kite meer dan 10 keer  op het water is geweest). Als je voor een evo zou gaan let er op dat ie dan vijflijns en niet vierlijns is, dit ivm met hogere safety, die je als beginner zekers nodig.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.