north rebel 9m2 als beginners kite?

marlou

Berichten: 24
September 17, 2009, 20:27:21
edit2Rapporteer  
vorige week heb ik kiteles gehad en ik ben echt super enthousiast over het kiten, dat ik zosnel mogelijk een eigen setje wil... maar ik kan me echt geen wijs uit worden wat nou geschikt is voor mij. Ik ben dus beginner, ben ong 55 kilo en wil een kite en board waar ik beter op kan leren kiten en waar ik ook nog wel even mee vooruit kan.... welke maat kite heb ik dan nodig? en welke maat board?
ik heb op internet een kite gevonden, de north rebel 9m2 van 2009, waar ong 10x mee is gevaren voor 700euro incl bar, is dat wat? of is dat geen goede beginners kite? mijn leraar zei dat een bow-kite het beste was om te leren, maar dit is een c-kite?
Ook ben ik net naar een surfwinkel geweest, daar hadden ze een bandit dos van 9m2 van 2009 voor 960 incl bar... is deze kite een beter alternatief? isde north evo ook een goede beginners kite? In sneek hadden ze ook een board van gaastra, maar ik zou niet weten of dit wel een beetje goed merk is voro kiteboards, zie het meer als zeilmerk;)!
mijn laatste vraagje, kan ik beter voor een zittrapeze gaan of voor een heuptrapeze, als ik er nog wel eventjes mee door wil groeien?!
 
ik zou het top vinden als jullie me een beetje advies konden geven, want die mensen in de winkels willen alleen maar verkopen en praten elkaar ook vaak tegen.
Langbeest

Berichten: 3272
Antwoord #1 September 17, 2009, 20:52:31
edit2Rapporteer  
Allereerst welkom op het forum.
De kite's die je beschrijft zijn geen c-kites maar Bow/Sle kites, dus zeer goed als beginners kite maar waar je ook mee uit de voeten kan komen als je weer iets verder bent.
De Rebel voor €700 euro is redelijk aan de prijs, ze zakken nu als een gek vanwege de nieuwe Rebel 2010 (zo gaat dat nu eenmaal)
De Dos is te duur.
Zit-heuptrapeze is een keuze die je zelf moet maken en waar de meningen erg verschillen.
De ene zweerd bij een heup de andere bij een zit.