fuel 08 lek

kiteandre

Geen avatar

Oktober 14, 2009, 19:04:55
edit2Rapporteer  
hallo.

zaterdag en zondag heerlijk wezen beuke men m`n 9 meter fuel uit 2008.
alleen nu is de probleem waar ik zaterdag al last van had is dat hij langzaam leeg liep.
zondag werd dat alleen maar erger totdat ik nie tmeer kon kite omdat hij te snel leeg liep.
nu is de vraag.
hoe zoek ik deze lek op ?? .
hij zit ergends in de hoofd tube.
hoe zoek ik dit het makkelijkste op en hoe haal ik de tube uit men kite en het makkelijkste er weer in.

want ik wil hem vrijdag weer gaan uitlaten  YeSS.

mvg andre

helium

Antwoord #1 Oktober 14, 2009, 19:11:17
edit2Rapporteer  
Kan de kite niet lekken op het ventiel, was vroeger iig een fuel probleem.

Controleren doe je als met een fietsband (opgepompt in water)

Tube-uiteinden met draadje vastmaken en eruit halen (draadje loopt dus nog door je kite).
Gaatje plakken, Tube inpoederen met talkpoeder en terugplaatsen dmv de tube via het draadje terug te trekken.
Klein beetje oppompen en zorg dat hij er ongedraaid doorheengaat.

Succes
Morres

Antwoord #2 Oktober 14, 2009, 19:41:15
edit2Rapporteer  
er is een betere manier om je tube te checken, pomp de kite op, ergens waar het niet waait. Vul een plantenspuit met water en zeep, en spuit dat over de opblaasbare delen. kijk waar het bubbelt, klaar is kees. wel ff afspoelen Wink
kiteandre

Geen avatar

Antwoord #3 Oktober 14, 2009, 19:46:11
edit2Rapporteer  
top dat ga ik morgen gelijk proberen bedankt voor jullie help Grin
martijnc

Antwoord #4 Oktober 14, 2009, 19:57:27
edit2Rapporteer  
Morres heeft overal wel een oplossing voor Grin
magic ed

Geen avatar

Antwoord #5 Oktober 15, 2009, 09:41:58
edit2Rapporteer  
Heel goed Morres (loodgieter, gasleiding...)
Vinni

Antwoord #6 Oktober 15, 2009, 20:51:45
edit2Rapporteer  
Wat heb ik je nu al 100 keer verteld andre  Tongue Die manier van morres is goed, alleen ik goed het altijd met een sponsje i.p.v. een plantenspuit. Vind ik veel makkelijker.

1. kite oppompen
2. sponsje beetje zeep en wat water erop
3. over de LE heen
4. belletjes checken

Eruit halen, even een touwtje aan het eind van de bladder vast maken. Bladder door de rits eruit trekken. Touwtje gaat door de vlieger heen maar moet er aan het begin nog wel uitkomen. Je kan hem dan via het touwtje weer terug trekken, zorg dat hij niet gedraaid zit.

En bij het erin stoppen, let er op dat je de hoeken bij de tips goed opgevuld hebt!! Gewoon even met een bezemsteel de bladder in de hoek duwen anders komt er spanning op te staan en is hij 1 sessie later weer lek.

Om de slangetjes er weer op te krijgen deed ik eerst altijd wat olie erop. Nu raad ik dit af omdat ondanks de tyripjes de slangetjes er zo afvliegen tijdens een crash. Kevin had het over het slangetje warm maken in net niet kokend water. Dan kan je ze er ook weer makkelijk op schuiven.
Morres

Antwoord #7 Oktober 16, 2009, 08:57:25
edit2Rapporteer  
ja, heet water gebruik ik ook als ik nieuwe straps heb, dan worden ze flexibiel, en zijn ze makkelijker te monteren.

En nee, ben geen loodgieter, maar heb het idd geleerd toen ik een gasleiding moest controleren.
wazzaah

Antwoord #8 Oktober 16, 2009, 14:21:52
edit2Rapporteer  
gasleiding controleer je toch met een aansteker?
wouterb

Antwoord #9 Oktober 16, 2009, 14:37:26
edit2Rapporteer  
gasleiding controleer je toch met een aansteker?

Kan je lachen; maar dat deed ik destijds dus echt. (ikke was wel loodgieter)
Randvoorwaarde is wel dat het een leiding betreft waar net druk op gezet is en de leiding dus niet al tijden lekt.

idee erachter: ontsnapt gas verbrandt meteen en kan geen explosie meer veroorzaken.
kiteandre

Geen avatar

Antwoord #10 Oktober 18, 2009, 15:43:07
edit2Rapporteer  
bedankt voor alle hulp.
maar toen ik mijn kite uit de auto haalde en dacht ga ik hem nu helemaal uit elkaar slopen dacht ik nee.
daar ben ik te goed voor en te lui .
dus ikke telefoon gepakt vinnie gebeld en die heb hem voor me in elkaar geflanst .

maar vinnie + streikbout moet je tog oppassen hoor kan niet altijd goed gaan.
maar toppie hij is weer goed dus kan weer ramme ik blij vinnie blij (getracteerd op de turk ).
en volgende keer weer 2 hamburgers van de mac hea vinnie (H).

bedankt voor alle tips Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.