Maat board en kite voor beginner 78kgs

Santos

Geen avatar

Berichten: 5
Oktober 13, 2009, 22:28:06
edit2Rapporteer  
Wellicht één van de meest geplaatste topics maar ik ga hem toch weer stellen.
Ben na een paar lessen tot de conclusie gekomen dat er eigen spullen moeten komen!

Kan een 141cm Underground nieuw kopen voor strakke prijs en ook keus uit 9m en 12m kites van Tacoon voor dito prijs. Ook nieuw te koop een mooie 11 van Ozone.

Ben 187cm en 78kgs en wil dit najaar het water op.

Wat raden jullie aan qua lengte board en grootte van de kite.
Misschien koop ik wel twee kites, hangt af of dat echt nodig is ivm wind in het najaar?

Grtz.
KappuhH

Berichten: 3273
Antwoord #1 Oktober 14, 2009, 11:40:33
edit2Rapporteer  
Welke Takoon kites? 11/7 is voor jou gewicht meestal de beste combinatie. Soms zelfs 10/7 of 11/8. Misschien kun je melden wat je budget is? Een 141cm board is om te beginnen prima maar als je wat gevorderder bent wil je vaak liever wat kleiner.
Reflex

Berichten: 2313
Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Oktober 14, 2009, 11:47:43
edit2Rapporteer  
Santos lees de beginnersinformatie eens door op dit forum. Daarin staat toch wel het antwoord op je meeste vragen.

Voor jouw gewicht zou een 141 board inderdaad super zijn om mee te beginnen zoals Hendrik al zei. Later als je wat meer gevorderd bent is een 133/132cm board perfect.
nielsen

Geen avatar

Berichten: 90
Antwoord #3 Oktober 14, 2009, 12:11:20
edit2Rapporteer  
ik heb bijna hetzelfde gewicht en lengte en vaar met de 10,5 cult. deze kite is voor windkracht 4 t/m 6 te gebruiken (bij minder wind ga je waarschijnlijk toch niet naar het water en storm is een afrader voor een beginner).

ik zou adviseren om een 10 of 11 meter te nemen en later er een 7 bij te nemen.

ik heb een 132cm board en ook dat wil prima. ik denk dat een kite belangrijker is, een beginners kite is echt een must om het te leren, zoals bv een evo, cult, convert etc. elk merk heeft tegenwoordig een goede beginners kite.
mbetz

Berichten: 576
Antwoord #4 Oktober 16, 2009, 11:24:32
edit2Rapporteer  
Underground 141cm is een goed board om te beginnen. Als je dan gevordert bent kun je het board als lichtweer board gebruiken. Kwaliteit en eigenschappen van Unerground zijn echt goed..

Ik ben dit jaar op Sardinie een keer met de Ozone gevaren, vaar zelf Naish Helix, maar de kiteschoolhouder op POrto Pollo vaart ermee en stond erop dat ik de Ozone probeerde.
De kawliteit leek mij echt goed en de kite vaart makkelijk en lekker, zeker geen slechte keus om mee te beginnen. 11m is een maat waar je goed mee uit komt, kun je later altijd nog een kleinere kite kopen voor als het harder waait...

Suc6
Santos

Geen avatar

Berichten: 5
Antwoord #5 Oktober 18, 2009, 14:48:10
edit2Rapporteer  
Ik heb besloten niet gelijk twee kites te kopen (bv een7 en 10) maar eerst maar eens beginnen met een 11 of 12.

Dit weekend een aanbieding gekregen voor complete set:
Cabrinha Switchblade IDS 12m2 (2009) en Crazy Fly Raptor Pro (2009).
Zou ik als beginner mee kunnen beginnen maar ook nog wel een tijd mee door kunnen groeien.
Winkel is bij mij om de hoek, wel een pluspuntje.

Is dus alternatief voor de Underground Future 141cm en 11m2 Ozone Sport+ waar ik overigens ook een mooie setprijs voor heb gekregen.

Wat vinden jullie hier van?
ash

Berichten: 256
Logs: 0 | 33 uur
Antwoord #6 Oktober 22, 2009, 18:48:40
edit2Rapporteer  
Cabrinha+Raport is een supergoede set.
Alhoewel de SB beginners niet als doel heeft kan je met de juiste afstelling als beginer er uitstekend mee varen en als je gevorderd bent goed mee blijven varen.Als de prijs laag is en de service van de zaak top is zou ik zeker niet twijfelen.Als je die futura 141 koopt en je snel leert ben je snel uitgekeken en wil je toch een kleinere plank kopen.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.