Natuurkundige/technische informatie over kitesurfen.

rens_kiter

Geen avatar

November 19, 2009, 17:19:28
edit2Rapporteer  
hallo,
Ik doe samen met een vriend een profiel werkstuk (een belangrijk werkstuk van zo`n 80 uur) voor school.
wij doen dit over kitesurfen omdat we dit allbei doen en het gewoon kei gaaf vinden Joepie!
wij hebben twee verschillende stukken een economische/maatschappelijke kant van kitesurfen en een technische kant.
Ik doe de technische kant maar heb een aantal vragen:

-ik zou graag wat willen weten over krachten die op een kite en boardje komen.
 -Ik zou ook graag natuurkundig uit willen leggen waarom een kite mij en men boardje uit het water trekt.
 -En ik weet natuurlijk hoe ik zoveel mogelijk kracht uit de kite haal, maar hoe kan ik dit netjes met afbeeldingen en dergelijke uitleggen zodat iemand zoals een leeraar het ook begrijpt?

dit is allemaal makkelijk uit te leggen in woorden maar ik zou toch graag wat meer informatie met wat cijfers(krachten)
en goede technische uitleg hebben. Misschien hebben jullie een handige link of afbeelding (of uitleg) waar ik iets mee kan
alvast bedank!!

Alle hulp is welkom!!!!

Groeten Rens van Eert.
Idefixe

Antwoord #1 November 19, 2009, 17:47:12
edit2Rapporteer  
Je mot natuurlijk wel zelf een beetje aan de bak  Grin
Als je bedenkt dat een vlieger ( als hij goed staat afgesteld) eigenlijk niets anders is dan een grote vleugel, kun je je eens verdiepen in de werking van een vleugel.
 HIER kun je daar veel informatie over vinden.
Verder kun je misschien ook eens gaan kijken / iets verwerken met DYNEEMA waarvan je vliegerlijnen zijn gemaakt.
enz enz. leef je uit! 
rens_kiter

Geen avatar

Antwoord #2 November 19, 2009, 17:54:00
edit2Rapporteer  
bedankt voor je reactie!
ik ben zelf al flink aan het zoeken geweest maar echt duidelijk info is er niet direct te vinden.
aangezien ik ook modelvliegen doe weet ik wel het een en ander van vleugels en dergelijke.
misschien heeft iemand anders toevallig nog een handige afbeelding/link voor me?

Groeten Rens!
NZkiter

Antwoord #3 November 19, 2009, 18:05:57
edit2Rapporteer  
Misschien heb je hier ook nog wat aan:

http://www.kiteboardingevolution.com/kite-power.html

Wel in het Engels, maar zeker goed te begrijpen, en plaatjes die wel te gebruiken zijn. Werkstuk = internet + copy + paste!!!

Succes ermee. Wel effe posten als ie klaar is natuurlijk!
Flyingtrunkie

Antwoord #4 November 19, 2009, 18:15:49
edit2Rapporteer  
een vleugel is eigenlijk niks anders dan een ding dat onderdruk creeert erboven bij het passeren van lucht, De afstand van voorkant tot achterkant van de vleugel is aan de bovenzijde groter dan aan de onderkant, door de bolling. Hierdoor stroomt de lucht aan de bovenkant sneller en om toch dezelfde afstand af te leggen tijdens het passeren van de vleugel. Hierdoor krijg je dus een onderdruk, ottewel: lift! Ten 2de heb je ook te maken met drag: het meegaan met de wind, wat ook wat trekkracht veroorzaakt.
Simpeler is het niet uit te leggen.
Succes!
Morres

Antwoord #5 November 19, 2009, 19:08:48
edit2Rapporteer  
check ook ff het beginners-termen topic, daar staat ook een stuk over materiaal e.d.
Dude1

Geen avatar

Antwoord #6 November 19, 2009, 21:11:47
edit2Rapporteer  
Pak deze eens, voldoende info

http://www.vliegerforum.nl/blog/ad_branger/index.php?cat=30

rens_kiter

Geen avatar

Antwoord #7 November 20, 2009, 16:09:56
edit2Rapporteer  
hee dat is zeker ook een handige link danku!
heeft iemand nog iets gevonden over krachten op de kite en of board?
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.