Verkoopcijfers van bow-kites

leeany

Januari 14, 2010, 21:16:23
edit2Rapporteer  
Beste mede forumleden,

Ik ben momenteel bezig met het schrijven van een ondernemingsplan.
Deze is bedoeld voor het fictief oprichten van een kitesurf shop.

Nu moet ik de markt van bow kites gaan beschrijven, en wat de verkoop en productie cijfers zijn van  afgelopen 3 jaar. Ik heb de pletter gezocht de laatste week maar kan letterlijk totaal geen nuttige informatie vinden hierover. Ook zou ik graag dan willen weten wat die van C-kites zijn zodat ik het kan vergelijken.

Als iemand het toevallig weet, of weet hoe ik deze informatie kan verkrijgen zou ik het zeer graag horen.
Ik kan altijd nog winkels op gaan bellen, en om deze informatie vragen. Maar de kans is nihil dat ze dit geven aan mij natuurlijk.

Alvast bedankt, en als je graag meer info wil weten geef ik natuurlijk antwoord.

leeany.
Jarno

Geen avatar

Antwoord #1 Januari 14, 2010, 22:21:59
edit2Rapporteer  
"Ik kan altijd nog winkels op gaan bellen, en om deze informatie vragen. Maar de kans is nihil dat ze dit geven aan mij natuurlijk."

wie niet waagt..

ik zou t zeker meteen proberen, gewoon een berg shops en importeurs bellen, ik denk dat de kans daar groter is dan hier op kitehigh..
Jeromez

Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #2 Januari 14, 2010, 22:24:49
edit2Rapporteer  
Volgens mij kan je het beste zelf wat fictieve cijfers ophoesten.
(HJ) MINI-ME

Antwoord #3 Januari 14, 2010, 23:31:48
edit2Rapporteer  
Dus eigenlijk ben je op zoek naar iemand die het plan voor je gaat maken :-)

Er zijn nog steeds meningsverschillen dus de definitie bow/Sle/Hybride en C-kite dus het wordt al erg lastig om iets in een hokje te plaatsen.

Misschien zou je een aantal locals kunnen benaderen die op een drukke kite dag hun stop voor jou in kaart willen brengen. Als je dat, net als die vogeltellers, op dezelfde dag en op veel verschillende spots zou kunnen doen dan zou je misschien tot een bepaalde percentage kunnen komen.

Succes
leeany

Antwoord #4 Januari 14, 2010, 23:50:17
edit2Rapporteer  
Dus eigenlijk ben je op zoek naar iemand die het plan voor je gaat maken :-)

Haha nee dat zeker niet, het probleem is dat mijn cijfers betrouwbaar moeten zijn en vooral niet fictief mogen zijn. Ik moet mijn bron vermelden en bewijs laten zien, en dat is het probleem een beetje.
Nou moet ik zeggen dat bij het bedrijf waar ik werk, dat we daar contact hebben met vliegerop. Nadeel is dat ze daar niet heel erg veel merken hanteren.

Bellen wilde ik eigenlijk als laatste doen, voor als er niets anders meer mogelijk is.

Maar.. bij een drukke spot kijken is zeker een goede optie, nadeel is dat ik niet de tijd heb tot de lente.
Joystick

Antwoord #5 Januari 15, 2010, 00:16:29
edit2Rapporteer  
bron kitehigh.nl

3432 bowkites in 2009 verkocht
325 C kites verkocht
745 overjarige rommel verkocht

Hier keiharde getallen  Wink
leeany

Antwoord #6 Januari 15, 2010, 00:32:04
edit2Rapporteer  
nice, en dat pluk je hier ff zo van de site af?

Wel erg veel trouwens.
KappuhH

Antwoord #7 Januari 15, 2010, 09:58:48
edit2Rapporteer  
nice, en dat pluk je hier ff zo van de site af?

Wel erg veel trouwens.
Haha nee hij zet het volgens mij gewoon hier neer zodat jij een bron kunt vermelden. Verhouding C-shape en bow is wel vrij groot...
Morres

Antwoord #8 Januari 15, 2010, 15:18:21
edit2Rapporteer  
opgegeven cijfers door manufacturers zijn geen keiharde getallen(stonden ooit ergens cijfers over wereldafzet van aantal merken.
kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #9 Januari 15, 2010, 15:23:17
edit2Rapporteer  
In een duits magazine stonden onlangs de verkoopscijfers per fabrikant, per model, en het marktaandeel per fabrikant voor Duitsland.

Maar ik vind het effe niet terug.

Als het magazine vind zet ik het hier wel effe neer.
Yourie

Antwoord #10 Januari 15, 2010, 23:05:04
edit2Rapporteer  
maak een enquête formulier stuur die naar iedereen van het forum op en ook nog meer kitesurf forums en tellen maar.
KappuhH

Antwoord #11 Januari 15, 2010, 23:09:02
edit2Rapporteer  
maak een enquête formulier stuur die naar iedereen van het forum op en ook nog meer kitesurf forums en tellen maar.
Meet je dus niet de gehele populatie aangezien je alleen de fervente kiters hebt die op forums neuzen. ZIjn er nog genoeg die dat niet doen, die mis je dan. Beter probeer je aantallen bij importeurs te ritselen. Maarja dan heb je weer geen tweedehands er bij zitten (is natuurlijk ook de vraag of je dat wilt aangezien het voor een webshop is).
Lude

Antwoord #12 Januari 15, 2010, 23:15:01
edit2Rapporteer  
Meet je dus niet de gehele populatie aangezien je alleen de fervente kiters hebt die op forums neuzen.
Daar hebben ze statistiek voor uitgevonden...
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #13 Januari 15, 2010, 23:50:06
edit2Rapporteer  
Lijkt mij niet zo super moeilijk. Merken maken oplages van ieder type kite en uiteindelijk worden die allemaal verkocht. Maar een klein aantal 2009 kites bijv worden als overjarig verkocht.

Je kan dus gewoon een lijst maken van alle kitemerken en die mailen met de vraag hoeveel kites ze geproduceerd hebben van ieder type. Uiteraard moet je duidelijk uitleggen wat je doel is.
leeany

Antwoord #14 Januari 16, 2010, 00:27:28
edit2Rapporteer  
Reflex:
Dit is inderdaad wel een goede optie. Aangezien het moeilijk zal zijn die directe verkoopcijfers ergens op te kunnen graven.
Al ben ik ook wel geïnteresseerd in de getallen uit het duitse kite magazine.
Ik ga zelf nog even op onderzoek uit, en anders bel ik maandag vliegerop even.

Bedankt alvast!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.