van wat voor stof wordt de kite gemaakt?

koen_kiter

Geen avatar

Berichten: 27
Januari 16, 2010, 19:59:18
edit2Rapporteer  
Ik doe mijn profielwerkstuk over kitesurfen en ik ben op het moment een deel aan
het schrijven over de productie van de kite nou heb ik al heel erg veel alleen ik zou graag willen weten hoe het 'stof' heet waarvan de kites worden gemaakt? En van welk materiaal de lijnen zijn.

alvast bedankt;),

Gr. Koen
Vinni

Berichten: 5944
Antwoord #1 Januari 16, 2010, 20:54:14
edit2Rapporteer  
Voor de lijnen word meestal dynema gebruikt. Het doek kan ik je niet met 100% zekerheid zeggen maar ik dacht dat dat spinakker was? Met dat spul worden vliegers in ieder geval wel vaak gerepareerd.
Evan
Administrator

Berichten: 9651
Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #2 Januari 16, 2010, 20:59:23
edit2Rapporteer  
Sorry Koen, maar ik weet niet of ik nu moet gaan lachen of huilen om je vragen. Dit is wel heeel erg basic namelijk en ook erg makkelijk te vinden op het internet, dus een beetje meer inzet van jou kant is wel gewenst
(daar is een profielwerkstuk namelijk voor bedoeld, dat je leert te onderzoeken)

Om je toch een paar kapstokjes te geven:
Doek: spinaker, ripstop en teijin
Lijnen: dyneema

Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #3 Januari 17, 2010, 00:31:08
edit2Rapporteer  
Dacron wordt ook gebruikt bij kites om bepaalde delen te verstevigen, hier staat er nog wat over.

Morres

Berichten: 9427
Antwoord #4 Januari 18, 2010, 12:57:26
edit2Rapporteer  
omfg, meeste merken melden zelfs van welk materiaal de kite word gemaakt..
talk about lazy..
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.