Ik ben er vorig jaar in februari geweest: fris (15 graden of minder), uitgestorven, 4 dagen aflandige en enorm vlagerige (harde) wind. Ook 3 dagen geen wind.
Ik wil de laatste week ook ergens in europa waar er normale temperaturen zijn kitesurfen. Nu staat Tarifa hoog op het lijstje maar kan uit de windstatistieken niet heel wijs worden. Heb je er ook vlak water spots?
@JB; Het is wel een hele bekende kite/surf spot dus lijkt me raar als de condities vaak slecht zijn..
er zijn een tweetal "poeltjes" welke spiegelglad zijn in de nabijheid van tarifa. echter de echte zee zelf is veel beter. het verhaal van aflandige wind in de winter is onzin!.de poniente die veelal waait in de winter is vaak west tot zuid west, hetgeen betekent onshore of sideshore. met hoge golven die je in de winter hebt is dit wel uitdagend.
Bedankt voor de info, nu ben ik mij wat meer aan het verdiepen maar lees ik dat de kite stations gesloten zijn eind januari, kan je dan niet kiten in Tarifa?
Club Mistral geopend 6 maart 2005/7 jan 2006, 10:30 - 18:30
Skyriders Open 15 maart 2005, tot 2 nov 2005. 10:30-18:30.
Wil graag gaan maar als er niks open is, is het misschien niet zo verstandig.
kite stations, wat moet je daar mee, de kite trein pakken?? heel tarifa ruikt 12 maanden per jaar alleen maar wind- en kitesurf. schijt man, gewoon gaan. of ben je beginner of onder de 18? beetje ondernemend zijn!
@Bunker Spreckels; ben net geen beginner vind een kitecenter wel echt chill als ik op een onbekende spot ben! Vraag me gewoon af waarom ze dicht zijn? Jan tot maart is blijkbaar toch een mindere periode..
het zal zeker niet afgeladen zijn, maar 2 personen is toch al genoeg om je te vermaken, maar ja ieder zn ding. als je echt alleen gaat en geen auto hebt om ff 5 min te rijden dan is het misschien niet optimaal. echter het merendeel van de winkels daar wordt gerund door wind- of kitesurfers die elk vrij uurtje ook willen knallen dus er is altijd wel 1 iemand op het water hier onder een impressie wat op hanglos stond betreffende dec09/jan010 en van het gladde water
Als beginner zou ik er zeker niet heen gaan. Misschien is de wind dan niet aflandig, maar het is echt geen beginners spot. Tenzij je al erg goed kan omgaan met mega vlagerige wind?
We gaan het zien, ga a.s. woensdag, de temperaturen zijn in iedergeval een stuk beter dan hier! kiten met vlagerige wind is niet moeilijk, hooguit vervelend
JB zo negatief? Met aflandige wind is dat natuurlijk logisch. Toch ken ik veel mensen die wel genoten hebben op Tarifa. Het is niet te vergelijken met Cumbuco of andere exotische bestemmingen maar zeker niet verkeerd hoor. Redelijk windzeker.
Hey Robbert H., hoe is ie daar? Ik kom vrijdag 29 ook die kant op . Was in November ook in Tarifa, superrrr! En bij schuinaflandige wind (ZW) is Canos de Mecca echt een superspot .
@Toniooo; Heb er echt zin in!! Zal het onthouden met ZW op Canos de Mecca, ik vaar met Naish Torch 2010! Misschien komen we elkaar tegen, zag op de webcam dat het er echt super rustig is!!
Ik was met robert mee, en ik kan denkik wel zeggen dat het super was. Eerste 2dagen was er minder wind. Net niet genoeg om zonder overdreven te sinussen te kunnen kiten, ik met 9m enova en robert met 11m torch. En trouwens lichte side-offshore. Derde dag was het tegen de middag perfect kiten met de 11 en de 9. In de namiddag zijn we alletwee overgeschakeld naar de kleinere maat. We hadden toen een stevige wind die onshore werd. Met de nodige golfjes. Laatste 2dagen hebben ook nog kunnen kiten maar het mocht iets meer zijn.
Conclusie: na 14 dagen windstil in hurghada vorige zomer waren we zeer tevreden met de wind die er was. En het was lekker warm en zonnig.