Nobile NHP (kite) info?

helium

Maart 28, 2010, 19:15:28
edit2Rapporteer  
Ben van plan over te gaan stappen naar C kites.
Nu is mijn oog gevallen op een setje NHP`s uit 2009. (Nobile 666 nhp)
Op het net staat er zowat niets beschreven over deze kites Huh
Iemand ervaring met deze kites of waar ze in NL te verkrijgen zijn......?

Vaar momenteel Bandit Dos 10 en 7 m2
Meetal neem ik de 7 omdat ik hier dan meer mee doe dan met de 10.
Dit vanwege de snellere kite en beter dood punt na een sprong.
Ook merk ik dat de Bandits minder uitnodigen uigehaakt te varen....klopt dit?

Blijkt wel dat ik snelheid en een doodpunt prefereer.
Dus waarschijnlijk overstappen naar een C, dacht ik.
Nu staat er een set NHP`s bij 2e-hands, en deze persoon zoekt kites meer vergelijkbaar met Waroo`s.

Ik denk dus dat we elkaar wellicht kunnen helpen

Dillema dus!
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #1 Maart 28, 2010, 20:55:17
edit2Rapporteer  
Ik weet niet erg veel van de Nobile kites maar wel dat ze betere boards maken dan kites. Zoek dus ook wat verder dan enkel nobile kites.

Overigens al eens SLE/bow kites geprobeerd? Van Delta naar C-kite is wel hellemaal de andere kant op en kan je wel eens tegen gaan vallen. Test eerst eens een aantal C-kites en SLE kites alvorens te beslissen. Delta is gewoon over het algemeen wat langzamer.
Morres

Antwoord #2 Maart 28, 2010, 21:05:23
edit2Rapporteer  
Ze hebben, in tegenstelling tot de boardjes, niet de reputatie dat ze oersterk zijn..
Zeker als je van Dosjes afkomt zou i ktoch eerst ff testen, want een dos voelt echt niet als een C-kite, hoe hard men dat ook roept.
Dus ga eens onder een Vegas/Max/Torch/Fuel hangen en zie of het wat is, tijdens DTTS is vast genoeg te testen, of welke evenementen dan ook
helium

Antwoord #3 Maart 28, 2010, 21:34:53
edit2Rapporteer  
Vaar idd al een tijdje Bandits. voorheen de Uno nu de Dos.
Zeker beter eerst te testen voor zo`n `grote` stap te nemen.

Eerder al met Fuels `05 en Yarga `07 gevaren.
Vond de Fuels echt teveel trekken. Kon ook pas net varen toen  Undecided
De Yarga`s vond ik te weinig lowend hebben, zeker vergeleken met Bandits.
Moet zeggen dat ik lekker vaar met m`n dosjes alleen heb ik t idee dat ik niet verder kom dan hoog springen , veeeeel hoogte houden, snel varen en wat groundtricks.
 ListenToMe Wil ook Uithaake en shit!

Ga binnenkort zeker testen waar mogelijk.

Thnxs voor de reacties
To

Antwoord #4 Maart 28, 2010, 21:37:04
edit2Rapporteer  
Ben ook van delta s afgestapt en gelijk de torch gekocht (zonder te testen) en het is echt briljant Grin dus koop torches Grin
Reflex

Antwoord #5 Maart 28, 2010, 21:44:55
edit2Rapporteer  
Dat is natuurlijk een reactie waar de topicstarter niks aan heeft. Een kite is persoonlijk dus wat jij lekker vind hoeft hij niet lekker vinden.

Testen is het advies dus, maar test ook zeker een aantal SLE's want er zijn er genoeg die ook prima unhooked varen. Overigens is de Dos ook unhooked te varen enkel vergt het wat meer afstelling dan bij een c-kite.

Ik denk zelf aan je reacties te horen dat je niet echt een C-kite zoekt.
helium

Antwoord #6 Maart 28, 2010, 21:55:21
edit2Rapporteer  
Het probleem is vooral dat ik met m`n 10 te weinig vaar omdat deze bij 18+ knopen teveel trekt voor mijn 63 kg.
Vind dit veels te vroeg voor een 10.
Daarintegen is de lowend van de 7 subliem dus deze vaar ik al snel.
Uithaken is met de 7 nog wel te doen maar vind de continuee druk te hoog om tricks te doen. Misschien is het de bardruk?
Maar wat valt er af te stellen bij dosjes, alleen je hoofdlijnen bij de bar toch?
Wordt hier de bardruk ook lager door?
Morres

Antwoord #7 Maart 28, 2010, 21:59:48
edit2Rapporteer  
10dos vond ik ook een sleurzak, weeg evenveel als jij, ik vaar bijna altijd mn 8mtr Jekyll, heb ook nog ee n10mtr max, maar die heeft bijna gelijke low-end(=c-kite)
Reflex

Antwoord #8 Maart 28, 2010, 22:05:19
edit2Rapporteer  
Ik zou zeggen probeer eens wat andere kites uit alle klassen zo heb je ook deltas die minder bardruk hebben maar verder wel ongeveer hetzelfde aanvoelen (Zeeko Notus, Epic Renegade bijv). Maar ook in de SLE/Bow sectie zijn er veel goede kites te vinden. Zelf ben ik overgestapt van een Core GT naar Epic Screamer voor dezelfde reden. Delta shape is leuk maar is erg traag en vergt veel depoweren om te unhooken. Ook voel je iedere vlaag met een Delta. Overigens is een Jekyll ook een goede kite als je van springe houd maar de bardruk is weer hellemaal aan de andere kant van de lijn in vergelijking met je dos (erg laag).

Een C-kite zou ik dus echt niet nemen tenzij je na het testen echt overtuigd bent. Veel van de eigenschappen die jij wenst zijn Bow/SLE eigenschappen.
Morres

Antwoord #9 Maart 28, 2010, 22:07:16
edit2Rapporteer  
we lgrappig, vroegah riep men, neem geen bow-kite! nu is het eigenlijk omgekeerd, zo'n ontwikkeling heeft de kitemarkt meegemaakt.
Reflex

Antwoord #10 Maart 28, 2010, 22:08:11
edit2Rapporteer  
Maar een C-kite is niet verkeerd hoor, enkel denk ik niet dat Helium daar naar op zoek is.
Morres

Antwoord #11 Maart 28, 2010, 23:04:45
edit2Rapporteer  
nee nee, dat bedoel ik ook niet  en ik denk idd ook niet dat hij dat moet hebben, maar als je test, weet je het!
Retard

Antwoord #12 Maart 28, 2010, 23:28:34
edit2Rapporteer  
Ik ben van de Dos overgestapt naar de Torch , 1 keer getest van de HEER T.M Grin wat mij erg beviel en zo snel mogelijk de 11m2 besteld heb ! Vandaag heb ik hem zelf gevaren maar wat een waanzinnige kite ! Heel lang dood moment en 10 x meer pull dan de Dos .. Groot verschil is dat je bij de DOS constante druk hebt en bij de Torch moet je echt de power op zoeken en dan gewoon de lucht in rammen Grin  unhooked is al helemaal top ! die dos is daar echt een khut kite voor ! als je hem niet goed afsteld backstald hij direct . Gewoon knudde ! De loops zijn natuurlijk ook 10 x heftiger !!
Alleen moet je een c-kite wel een maatje groter kopen dan normaal vandaar dat ik de 11 m2 heb kom ook van 10m2 DOS blij dat ik daar vanaf ben  ThumpsUp

Testen?? stuur maar even een P.M  Joepie Kite meestal op Ijmuiden of schellinkhout ! afhankelijk van de wind op Zondag en Woensdag ! maar nu waarschijnlijk ook op donderdag avond ivm zomertijd!
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.