Kind: Rebel 7m als leskite?

markiter

Geen avatar

Logs: 0 | 9 uur
April 03, 2010, 10:26:01
edit2Rapporteer  
Mijn zoon 35kg heeft vorig jaar zijn eerste lesjes gehad t/m oefenen waterstart. Kan hij (onder mijn begeleiding uiteraard) zelf verder waterstart oefenen met mijn 2008 Rebel 7m of is het nodig daar een aparte kite voor te kopen bv Evo?
Morres

Antwoord #1 April 03, 2010, 10:33:17
edit2Rapporteer  
beetje een grote kite :S
Evo zou idd prima kunnen, jekyll is een goedkopere optie, 2010model is er in 5mtr(ontworpen voor lichte kiters, niet voor harde wind per sé), das een betere maat voor hem.
Verder weet ik niet zo goed welke merken ca. 5mtrs maken, maar 7mtr is echt te groot, ik vaar mijn eigen 8mtr, met ervaring, al met ca. 15knopen en ik ben 60kg...

Normaliter zeg ik tegen beginners dit rijtje: Best Waroo, North Evo/Rebel(zou kleine rebel kopen, als die er is, scheelt je ee nbar aanschaffen) Gaastra jekyll, OR rise, Caution Zombie, Naish smegma heelix(of dat andere start model).

Gaastra teamrider Jasper de Kloet kite ook al een paar jaar met de jekyll, die woog ca. hetzelfde toen hij begon bij gaastra, volgens mij. Anders probeer je te achterhalen wat die kleine semigesponsorde jochies varen, of misschien reageren ier nog we lwat pappa's Smiley

edit: ff gekeken, 5mtr jekyll kost 850incl bar
gebruikersnaam

Geen avatar

Antwoord #2 April 03, 2010, 10:59:13
edit2Rapporteer  
Flexifoil neutron 5 meter. zeer stabiel en zeer vergevingsgezind. Niet heel duur, wel heel goed. Ook leuk voor jezelf als het ECHT een keer los gaat. Volgens mij zijn er op de Brouwersdam bij Juventa nog tweedehands van een jaar oud. Je hebt ze ook van 3meter, maar dat is niks, vragen veel te veel wind. Bodydraggen oefenen kan ook met hq hydra, enjge matrasvlieger die waterstartbaar is. (ff op youtube checken). Die heb ik voor mijn zoontje gekocht  als tussenstap. Kleine sponsorjongetjes zie ik op filmpjes ook met flysurfers, maar daar heb ik geen ervaring mee. Succes ermee. ThumpsUp
Nature

Antwoord #3 April 03, 2010, 12:15:50
edit2Rapporteer  
epic heeft toch een speciale kiddy kite.

markiter

Geen avatar

Logs: 0 | 9 uur
Antwoord #4 April 03, 2010, 13:12:17
edit2Rapporteer  
Duidelijk, kleinere kite nodig. Nu proberen dat financieel binnen de perken te houden. Ik zal me verdiepen in jullie suggesties. Meer tips + concrete mogelijkheden van harte welkom.

Qua board: ik heb een North X-Ride 135, is die wel geschikt?
Morres

Antwoord #5 April 03, 2010, 13:24:07
edit2Rapporteer  
ook wel erg groot. zou wat kleiners zoeken. heb vorig jaar een man ee n118 verkocht voor zijn zoon van 40kg
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #6 April 03, 2010, 13:54:01
edit2Rapporteer  
Probleem met een "stormkite" voor een veel lichtere rider is nu juist de herstartbaarheid. Je vaart de kite nl. in relatief weinig wind (dan waar hij voor bedoelt is). Omdat je zoontje zo licht is zal de Rebel08 7m2 te weinig "tegendruk" krijgen bij een waterstart. Gevolg is dat de kite lastig naar de windvensterrand wil varen.

Ik weet niet of de Rebel08 ook attachments heeft op de TE voor het snowkiten, anders zou je een 6e lijn hieraan vast kunnen maken voor het herstarten. Maar let wel, dan moet dit wel veilig gemonteerd worden.

Zeeko is het enige merk die en dergelijk systeem standaard meeleverd (ERA). De ontwerper heeft dit mede gedaan voor lichtere riders/low-end omstandigheden.

De windrange van de Rebel08 7m2 was naar mijn weten ongeveer 20-35kn voor iemand van 75-80kg. Als gulden regel kun je per 15-20kg een kitemaat (dus niet 1m2, maar de opvolgende afmeting) verschuiven. Dus twee kitematen voor je zoontje:

Vaar jij met 80kg met een Rebel 12m2, dan moet hij prima kunnen varen met de 7m2.
jporry

Antwoord #7 April 03, 2010, 21:13:58
edit2Rapporteer  
epic heeft toch een speciale kiddy kite.

http://www.epickites.com/products/junior_pro.php
Misschien moet je hier ff kijken
Michiel.
Moderator

Logs: 0 | 308 uur
Antwoord #8 April 04, 2010, 10:36:06
edit2Rapporteer  
https://www.epickites.com/products/junior_pro.php[/url]
Misschien moet je hier ff kijken

Super dat een merk eindelijk een dergelijke kite op de markt brengt

Helaas lees ik niets over de herstartbaarheid aanpassingen die gewoon nodig zijn.
Verder een vreemd verhaal: geschikt voor riders van 5 - 50kg. Mijn zoontje is 14 maanden en weegt al 11kg Huh

En de windrange van 18-26kn voor een kind van 30kg vind ik nogal aan de hoge kant. In zulke wind zou ik mijn kind als beginner ook niet in laten oefenen. Dat gezegd is deze kite volgens de tekst ook niet bedoelt als leerkite.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 April 04, 2010, 18:23:48
edit2Rapporteer  
Michiel de Junior pro shape is volledig ontwikkeld voor een kind. Zo is de bar ook aangepast naar de kite met een QR die voor een kind makkelijk te releasen is en een goed bereikbare depowerstrap voor korte armpjes. De herstartbaarheid is gewoon prima (Kan van iedere delta gezegd worden) zeker omdat het een 4m is die je kind in iets meer wind zal gebruiken dan een 7m inderdaad. Als je een kite richt op kinderen waarom zou dit dan geen leerkite zijn? Uiteindelijk is dat de doelgroep en is hij daar ook dermate voor geschikt.

De windrange is inderdaad wat hoog gezet en ik denk dat het meer tussen de 13/20 knopen zal zijn maar heb daar geen ervaring in.

Wil je meer info over de prijs, mail dan even naar jeroen(at)epickites.com.

Zorg trouwens wel voor een goede helm en reddingsvestje voor uw kind. Het is erg belangrijk om het zo veilig mogelijk te houden. Wil je meer info over het veilig laten kiten van je zoon mail eens naar dimitri(at)epickites.com, hij heeft daar zeer veel ervaring mee.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.