Last van stalling bij mijn Naish cult 2010 12meter

dinoter

Geen avatar

Mei 16, 2010, 20:10:06
edit2Rapporteer  
Ik heb een tijdje geleden een Naish cult 2010 , 12 meter gekocht. Echter heb vaak last dat ie begint te stallen en dan als blad naar beneden valt. Wat doe ik verkeerd of is dit gebruikelijk bij deze kite Ik ben net een redelijke beginner.
Graag adviezen. Wordt er nl nogal gefrustreerd van. Overigens is er voldoende wind. Alvast bedankt voor de tips en adviezen.
Tim_GTS5

Antwoord #1 Mei 16, 2010, 20:15:22
edit2Rapporteer  
Check of je lijnen evenlang zijn hou daarbij je bar tegen de chickenloop, niet teveel je bar aantrekken is ook de oplossing of gewoon een stukje depoweren al hoort dat natuurlijk niet.

Stallen gebeurd doordat je kite te gepowerd staat, hij gaat dan midden in het windvenster staan en op gegeven moment zit er geen kracht meer in.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Mei 16, 2010, 21:14:39
edit2Rapporteer  
Ik ben niet zo thuis in de naish cult maar dit is het principe:

Je powerlijnen zijn te lang/je stuurlijnen te kort. Je staat gewoon te veel gepowered dus.

De meeste kites hebben verschillende knoopjes om je lijnen aan te sluiten. Indien dit bij de cult ook het geval is moet je bij de stuurlijnen het knoopje zo ver mogelijk van de kite nemen. Zitten er op je powerlijnen knoopjes dan neem je het knoopje zo dicht mogelijk bij je kite. Met wat nadenken weet je nu dus dat je powelijnen korter worden tov je stuurlijnen of je stuurlijnen langer tov je powerlijnen (is hetzelfde uiteraard).

Probeer daar eens wat mee te spelen tot je een lekkere afstelling hebt gevonden.

[edit] Wat ook kan is de afstelling doen op je bar. Hiervoor geld hetzelfde verhaal, je moet je powerlijnen iets korter krijgen tov je stuurlijnen. Of je stuurlijnen langer tov je powerlijnen. Zitten er dus knoopjes op je powerlijnen dan breng je de lijn 1 knoopje meer richting je bar. Zitten er knoopjes op je stuurlijnen dan breng je de lijn 1 knoopje verder van je bar af.
dinoter

Geen avatar

Antwoord #3 Mei 16, 2010, 21:38:54
edit2Rapporteer  
bedankt, zal het proberen. Ik woon in Aruba n daar is de wind aflandig en dus erg vervelend als ie verkeerd is afgesteld. Was bang dat het een vervelende eigenscap is van deze nieuwe cult. Overigens wind genoeg op Aruba (zie windguru)
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
Antwoord #4 Mei 16, 2010, 23:57:56
edit2Rapporteer  
Ben er ooit op vakantie geweest lekker strakke wind iedere dag.
Fisherman's Hut is the place to be supervlak water. Maar wel de
aflandige wind wat je al zei, vond ik niet storend het was super.

Betreft jouw kite die naar beneden valt, het lijkt erop dat je lijnen
niet helemaal goed zijn. Waarschijnlijk zijn je stuur lijnen te lang.
Morres

Antwoord #5 Mei 17, 2010, 00:13:15
edit2Rapporteer  
te kort bedoel je el doctoro.... net als reflex al duidelijk heeft uitgelegd dus Smiley
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #6 Mei 17, 2010, 10:04:29
edit2Rapporteer  
Overigens als hij begint te backstallen dan kan je dat tegengaan door aan je powerlijnen te trekken. Het beste pak je strap en trek je daar even aan. Dan gaat je kite weer omhoog. Neemt natuurlijk niet weg dat er dan iets niet goed is afgesteld.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.