Last van stalling bij mijn Naish cult 2010 12meter

dinoter

Geen avatar

Mei 16, 2010, 20:10:06
edit2Rapporteer  
Ik heb een tijdje geleden een Naish cult 2010 , 12 meter gekocht. Echter heb vaak last dat ie begint te stallen en dan als blad naar beneden valt. Wat doe ik verkeerd of is dit gebruikelijk bij deze kite Ik ben net een redelijke beginner.
Graag adviezen. Wordt er nl nogal gefrustreerd van. Overigens is er voldoende wind. Alvast bedankt voor de tips en adviezen.
Tim_GTS5

Antwoord #1 Mei 16, 2010, 20:15:22
edit2Rapporteer  
Check of je lijnen evenlang zijn hou daarbij je bar tegen de chickenloop, niet teveel je bar aantrekken is ook de oplossing of gewoon een stukje depoweren al hoort dat natuurlijk niet.

Stallen gebeurd doordat je kite te gepowerd staat, hij gaat dan midden in het windvenster staan en op gegeven moment zit er geen kracht meer in.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #2 Mei 16, 2010, 21:14:39
edit2Rapporteer  
Ik ben niet zo thuis in de naish cult maar dit is het principe:

Je powerlijnen zijn te lang/je stuurlijnen te kort. Je staat gewoon te veel gepowered dus.

De meeste kites hebben verschillende knoopjes om je lijnen aan te sluiten. Indien dit bij de cult ook het geval is moet je bij de stuurlijnen het knoopje zo ver mogelijk van de kite nemen. Zitten er op je powerlijnen knoopjes dan neem je het knoopje zo dicht mogelijk bij je kite. Met wat nadenken weet je nu dus dat je powelijnen korter worden tov je stuurlijnen of je stuurlijnen langer tov je powerlijnen (is hetzelfde uiteraard).

Probeer daar eens wat mee te spelen tot je een lekkere afstelling hebt gevonden.