kiten brazilie overal of ook spots waar je je aan moet houden

DennisL

Geen avatar

Berichten: 11
Mei 18, 2010, 15:22:31
edit2Rapporteer  
Ik ga over 2 weken naar brazilie, omgeving pipa..Mag je daar op elk strand kiten of heb je daar net als in NL zo je spots waar je je aan moet houden?

Jeromez

Berichten: 3323
Logs: 0 | 427 uur
Antwoord #1 Mei 18, 2010, 18:55:07
edit2Rapporteer  
Kan je iets specifieker zijn met je bestemming?
Pipa zegt me niks
@LaurenS

Berichten: 6454
Antwoord #2 Mei 18, 2010, 19:11:01
edit2Rapporteer  
Pipa is zuidelijk van natal. Hele leuke spot om te chillen.de wind houd niet over daar.
kees69

Berichten: 280
Antwoord #3 Mei 18, 2010, 21:26:49
edit2Rapporteer  
Ben een paar jaar geleden in Pipa geweest. Was wel altijd een gast bezig op een van de stranden daar. Wel veel golven en rotsen. Iets verderop zit Tibau do Sul en Barra do Cunhau. Beide spots zijn in een riviermonding dus je kan op de rivier kiten of op zee. Ik vond Barra beter. Probleem is alleen om er te komen, je moet namelijk wel vervoer hebben. Tibau is makkelijker, lange weg en eenmaal in het dorpje richting strand. Daar met de pont de rivier over.  Barra do Cunhau is iets verder weg, ook met pontjes de rivier over, maar een leuk tochtje. Ik heb toen een brommertje gehuurd, niet ideaal maar je moet wat. Misschien kun je nu wel iets vanuit Pipa regelen, maar toen nog niet.
Check de spots maar op internet. 
In iedergeval is het helemaal geweldig in pipa dus wat je ook gaat doen, je zult een prima vakantie hebben.
DennisL

Geen avatar

Berichten: 11
Antwoord #4 Mei 19, 2010, 09:46:33
edit2Rapporteer  
hey bedankt voor jullie reacties, gezocht naar Tibau do Sul en dat ziet er idd leuk uit. Hoop dat er beetje goede wind staat Smiley

ik zag ook dat er aardig wat busjes over de hoofdwegen naar Tibau do sol dus dat moet ook geen probleem gaan worden. ik zal iedergeval wel verslagje agterlaten als ik terug ben Smiley.

Mocht er nog iemand tips hebben hoor ik ze graag! ik vertrek 1 juni hopen dat er geen aswolken over gaan waaien hehe.



Silk

Geen avatar

Berichten: 49
Antwoord #5 Mei 25, 2010, 18:34:35
edit2Rapporteer  
Pipa is veel golven, tenzij zoals gezegd je verder zuidelijker naar Tibau do Sul gaat, makkelijk vanuit pipa met de bus.

Nog een paar kilometer verder Barra de Cunhau, spot waar een rif/rotsformatie een baai afschermt ... mooi spot relax, chill, minder golven, soms best wel choppy. Enige nadeel is dus vervoer vanuit pipa, je moet vanaf Tibau nog een pontje over en dan nog een paar km tot aan de spot, ik heb al gelezen dat sommigen het met de brommer doen, taxi is erg duur, of je moet iets kunnen regelen met een lokale kiteschool, dat ze je een lift geven, dat heb ik toen zo gedaan.  Tenzij je een onderkomen regelt in Barra, maar dan zit je wel weer ver weg van alles als je 's avonds wat wil doen.

Een aanrader is Sao Miguel de Gostoso ...  vlak water of  golven voor ieder wat wils en met een pousada bijna op het strand helemaal top! cumbuco is er maar een klotsbak bij. Het is alleen wat verder rijden van Natal airport (1,5-2u)
remco81

Geen avatar

Berichten: 276
Logs: 0 | 4 uur
Antwoord #6 Juni 23, 2010, 18:54:46
edit2Rapporteer  
He dennis hoe was het in Pipa
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.