Trim depowerkoord

Thozz

Geen avatar

Juni 13, 2010, 13:08:31
edit2Rapporteer  
Hallo allemaal,

Na een paar lessen  helemaal hooked geraakt aan kiten. Meteen een set gekocht (naish torch 08, 8 en 12 m2, nobile 666 en skyrider fanatic boards) en sinds begin april wanneer mogelijk het water op gegaan.

Gisteren op strand horst geweest (+/- 13 knopen) met mijn 12 m2. Om mijn 12 goed te kunnen sturen moet ik echt vol op de power om een beetje beweging in de kite te krijgen. Ik begreep dat de Torch een meer direct sturende kite is, maar weinig respons gisteren. Ik zit ook met mijn bar tegen mijn chicken loop aan gedrukt, dus heb ook geen ruimte meer over voor extra power.
Ondanks het strakker zetten van mijn depowercord en het korte trimmen van de stuurlijnen kwam er nog niet echt heel erg veel directe respons van de kite, waardoor ik na het waterstarten geen kracht op de kite kon houden en na 5 meter weer het water in zakte.

Hebben jullie evt. tips om mijn lijnen beter te trimmen of hoe ik ervoor kan zorgen dat ik wat directere response krijg van de kite?

Groeten,
Thijs
Morres

Antwoord #1 Juni 13, 2010, 13:11:15
edit2Rapporteer  
je depowercord moet ook langer, niet korter....
dat je niet kan waterstarten kan aan zowel gewicht als ervaring liggen. 13knopen met een 12meter is niet bepaald genoeg voor een beginner..
Thozz

Geen avatar

Antwoord #2 Juni 13, 2010, 13:57:10
edit2Rapporteer  
Ah... kijk dat verklaard dan misschien waarom het inderdaad minder ging met mijn depowerkoord..

Vanaf welke windsnelheden wordt het een beetje interessant om te gaan?
zjunnusun

Antwoord #3 Juni 13, 2010, 14:32:41
edit2Rapporteer  
Volgens mij stalt je kite gewoon. Als je alles volle bak aantrekt gaat ie alleen maar achteruit vliegen. De truc voor kiten met weinig wind is juist iets depoweren.
Beter is te gaan vanaf een knoopje of 16.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.