KappuhH
![](/forum/avs/avatar_3501.png)
|
Momenteel staat er inderdaad weinig soeps op marktplaats enz. Ook vooral veel kleinere maten...
|
|
|
SanderH
![](/forum/avs/avatar_10178.png)
|
Graag wil ik even jullie mening over het volgende: Ik kan een North Rebel 10m uit 2007 kopen van iemand. Alleen deze kite is kapot gegaan een maand nadat de huidige eigenaar de kite had gekocht. Deze is toen door North zelf gerepareerd en volgens hun is de kite beter en sterker geworden dan ooit. Zelf sta ik niet echt zo achter gerepareerde kites maar dit klinkt niet echt verkeerd.
De schade was een kapotte panel.... kan ook iemand uitleggen wat dit is...
Wat zeggen jullie aanrader of afrader?
|
|
|
Morres
![](/forum/avs/avatar_1234.gif)
|
north rebels zijn na een jaar 1,5jaar eigenlijk wel af..is der ervaring hier iig ![](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/tongue.gif)
|
|
|
wouterb
![](/forum/avs/avatar_854.png)
|
bij dagelijks/wekelijks/maandelijks gebruik??
kiteloopend of cruisende beginner?
Mijn kites slijten veeeeel te weinig.......bijvoorbeeld.
|
|
|
SanderH
|
pff ik weet nu nog niet hoeveel ik ga kiten, aangezien ik vakantie heb denk ik toch wel wekelijks of meerdere keren per week, maar zodra het school jaar weer begint denk ik nog maar enkele keren per maand, het hangt echt van de periode af en de wind natuurlijk
|
|
|
wouterb
![](/forum/avs/avatar_854.png)
|
Mijn punt is dat je aan de leeftijd niet af kan leiden of ie versleten is.
Ik ken kites avn nog geen jaar waar de vellen bij hangen en aero 1 (2002 oid)die nagelnieuw te koop worden aangeboden.
Van dichtbij bekijken dus. Neem anders iemand mee die weet waar ie naar kijken moet.
btw 'een kapot panel' zou, mits netjes gerepareerd, voor mij geen dealbreaker zijn (geen constructie delen nl.)
|
|
|
SanderH
|
Oke ik plan even een afspraak in om te gaan kijken. kan je even punt gewijs duidelijk opnoemen waar ik op moet letten?
|
|
|
Idefixe
![](/forum/avs/avatar_2746.png)
|
Als een vlieger gerepareerd is heeft dit in ieder geval invloed op de verkoopwaarde . gebruikt gaat er altijd al een flink bedrag vanaf en met reparaties nog een flink stuk meer. De beste methode om een gerepareerde vlieger op kwaliteit te beoordelen is "vliegen met dat ding" . Grote reparaties kunnen invloed hebben op de "shape" / vorm van de vlieger. Heb je de vlieger in delucht dan komen de evntuele foutjes van een reparatie er snel uit. ( trekt de vlieger niet naar 1 kant / staat het doek overal "gespannen" / geen fladderende panelen /toestanden in de lucht) De vlieger waar ik nu het meeste mee vaar is een Fuel 2009. In sept. 2009 zwaar gerepareerd gekocht voor € 350 incl bar. Een heerlijke vlieger ![ThumpsUp](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/thumbsup.gif) Is de vlieger bij 1 van de bekende reparateurs geweest dan zit je meestal wel goed. Vraag eventueel om een bonnetje van de reparatie.
|
|
|
Morres
|
bij dagelijks/wekelijks/maandelijks gebruik??
kiteloopend of cruisende beginner?
Mijn kites slijten veeeeel te weinig.......bijvoorbeeld.
je(en idefixe) hebben gleijk, ik had het over ene redelijk gebruikte kite. maar ik vaar ongeveer evenveel als die rebel-gast hier en had veel minder slijtage (bridles, TE doek) Niveau ligt we laardig gelijk, ik loop alleen, hij niet.
|
|
|
|
|
SanderH
|
Kan iemand mij ook wat vertellen over de vorm van verschillende (twin tips) boards. Dan bedoel ik de uiteinden van het board waarom de ene bijna recht is en de andere een ronding heeft.
|
|
|
mbetz
![](/forum/avs/avatar_4269.png)
|
Een twintip met ronde uiteinden draait makkelijker en beweegt zich 'losser' op het water. een twintip met rechte uiteinden is stabieler op koers te houden.. Je went vrij snel aan beide vormen, wellicht als beginner een board nemen dat een beetje tussen beide inzit, bijv de Naish Haze of de F-One TraXX, dat zijn echte alround boards, kune je goed mee beginnen en lang mee doorvaren.
Let ok dat je niet een te klein board koopt. Als je met een board begint rind de 135cm lengte en 40cm breedte kun je snel vorderingen maken, een kort board 8onder de 130cm of te smal (smaller dan 40cm) zijn voor ervarene kiters goed te varen, voor beginners iets te extreem Hangt natuurlijk van jouw gewicht af , bovenstaande geldt voor gemiddeld gewicht...
Mike
|
|
|
SanderH
|
Oke bedankt voor de duidelijke uitleg ![Grin](http://www.kitehigh.nl/forum/Smileys/classic/grin.gif)
|
|
|
Morres
|
haze is budget board, trax is high-end geprijsd board.
anyway, sanderh, local hier heeft een boardje te koop 200-250
|
|
|
SanderH
|
Die zelfde kite waar ik het hier over had met die gerepareerde panel heeft dus ook een aantal knopen in de lijn..... Nou zijn knopen funest voor een lijn waar veel kracht op komt.. Dus wat zeggen jullie of de hele deal niet doen, of alleen de kite kopen en dan de bar met lijnen nog los, of wel de kite met bar en lijnen kopen..
|
|
|
Morres
|
check mn antwoord op je pb in pb-box, als je dat doet, vraag gelijk sander11 ff over zn rebel die hij te koop heeft. 9mtr heeft hij nog liggen, wss. suc6
|
|
|
SanderH
|
haha oke had je net dit topic ok ge pm´t maar ik zal even zien
|
|
|