van Helix naar Torch of Fuel

Rolandpeelen

Juli 09, 2010, 13:11:01
edit2Rapporteer  
Hallo,

Na ongeveer een jaar gevaren te hebben met de 2009 naish helix, begin ik nu mijn loops & raleys aardig onder de knie te krijgen. Ik wil nu wat verder in het hele unhooked gebeuren, en wil eigenlijk overstappen op een kite met wat meer performance.

Echter, ik heb nog nooit met een C-kite gevaren. Ik ben van plan binnenkort een Torch te testen (alsmede een Fuel).
Kan iemand mij de grootste verschillen vertellen tussen mijn helix en een C-kite? Ik hoorde dat ze veel minder te depoweren zijn, maar dat ze wel veel constanter zijn in loops e.d.
Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe het zit met de range. Ik heb nu samen met een vriend van me een 6,9,12 en 14m (allemaal sigma shaped kites). Hij weegt ong. 30kg meer en vaart altijd 1 maat groter. Wat zou een ideale range worden van (bijv.) torches als we ze zouden vervangen en is het bijv. slim om de 6m een sle te houden omdat deze een grotere range heeft?

Hoor het graag  ThumpsUp
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #1 Juli 09, 2010, 14:19:04
edit2Rapporteer  
De depower is wel een stuk minder ja, zeker van de fuel. Maar dat zegt niks over de windrange die met de huidige C-kites niet veel onder doet voor SLE's alleen bereik je die op een totaal andere manier.

Denk dat je kwa maten wel redelijk dezelfde kan aanhouden alleen zou ik dan 6-8-11-14 nemen wat beter op elkaar aansluit. Misschien dat je een paar knoopjes low-end inlevert tov de helix.

Wat kleine kites betreft, zelf heb ik liever een 5elijn als het misgaat in 8bft dan iets met bridles en katrollen simpelweg omdat een 5elijns safety altijd werkt zonder spinnende kite als gevolg.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.