Depower

grijper

Geen avatar

Berichten: 4
Juli 17, 2010, 21:45:14
edit2Rapporteer  
Beste mensen,

Ik heb recent een 2008 North evo met bij behorende bar gekocht.
De vario cleat lijkt er voor te zorgen dat ik de stopper ball niet verder omhoog kan doen voor meer depower. Nu heb ik geprobeert de vario cleat te verplaatsen maar dat lukt niet. Mijn vraag is eigenlijk of ik genoeg depower heb of hoe anders de vario cleat te verplaatsen?

[heb 2 lessen gehad, kite nog niet geprobeerd]



Alvast bedankt.


Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #1 Juli 17, 2010, 22:40:48
edit2Rapporteer  
Aan de achterkant van die vario-cleat zit er een touwtje trek dat er iets uit en je kan de vario-cleat verschuiven, doe dit niet als je kite in de lucht is kan gevaarlijk zijn.

Over het algemeen staat die vario-cleat gewoon goed fabriek af dus je zou er eigelijk niets aan hoeven te doen.
kobrin

Berichten: 944
Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #2 Juli 18, 2010, 10:50:48
edit2Rapporteer  
Handleiding north bar ;

http://www.northkites.com/public/content/tech_support/manuals/bars/index_eng.html


Mocht je na een tijdje de bardruk te hoog vinden of meer depower willen ;

http://www.northkites.com/public/content/pics__tv/tv/product/evo___bar_pressure_adjustment/index_eng.html
grijper

Geen avatar

Berichten: 4
Antwoord #3 Juli 18, 2010, 12:11:22
edit2Rapporteer  
Het is geen nieuw spul dus ik heb geen idee of het nog fabriek ingesteld is. Ik krijg alleen center line pully dichter bij de vario cleat (dus de cleat blijft zelfde hoogte...)

Dat touwtje zorgt er zeg maar voor dat hij niet verder omhoog kan.
wouterb

Berichten: 2759
Antwoord #4 Juli 19, 2010, 07:40:35
edit2Rapporteer  
De omcirkelde katteklauw zet de cleat op z'n plek, kan niet versteld.

Deze (vaste) maat zorgt dat de bar niet te ver van je weg vliegt en je er altijd bij kunt.
Wil je meer depoweren kan/moet je ook cleat gebruiken.
Vraag is dus:Waarom wil je het??
madvisionz
Gast
Antwoord #5 Juli 19, 2010, 08:54:12
edit2Rapporteer  
Ik heb deze 2008 bar ook (toen nieuw gekocht) en heb de vario cleat eigenlijk nog nooit verplaatst. De vaste maat vind ik goed en kan dan nog net bij de bar.

Maar nu we het toch over deze bar hebben, even een ander vraagje snel tussendoor.
Afgelopen zaterdag heb ik 3x gehad dat mn chicken loop zo strak onderspanning stond dat deze vervolgens uit m'n haak schoot en mn kite dus vrolijk naar beneden dwarrelde.
Bij alle 3 gevallen had ik m'n bar gewoon vast en had niet het idee dat er te veel druk achter zat, dus depoweren was niet nodig.
Een aantal sessies terug gebeurde dit ook al 1x en begin me nu af te vragen wat de oorzaak kan zijn, want afgelopen zaterdag was het echt irritant.
Heb t tot nu toe alleen op t land gehad, tijdens varen nergens last van.
Weet iemand wat dit kan zijn?



 
Tim_GTS5

Berichten: 2818
Antwoord #6 Juli 19, 2010, 17:40:39
edit2Rapporteer  
Dan is of je trapeze haak verbogen ofzo of dat pikkie eruitgeschoten, heb ook weleens gehad dat de chickenloop half op de haak zat en daardoor eraf schoot.

Beter opletten als je de kite oplaat of je chickenloop goed op je haak zit, doe ik ook altijd sinds ik het paar keer heb gehad.
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.