slijtage trailing edge

storm

September 27, 2010, 12:31:21
edit2Rapporteer  
De trailing edge van mijn torch 3 begint wat dunner te worden viel me laatst op.
Ik heb  er alvast wat stroken tape op geplakt.
Mijn vraag is eigenlijk ik wil hem graag verkopen en kwam er met schoonmaken pas achter.
Dus ik vaar misschien al een hele tijd met deze slijtage zonder problemen, maar wil geen troep verkopen. Verder is de kite tip top in orde. Wat nu te doen.
Wat is een redelijkevraagprijs voor kite met met bar met deze slijtage in achtnemend.
Naish torch 3 (2007) 9m, met shiftbar?

Undergrounder

Antwoord #1 September 27, 2010, 13:23:59
edit2Rapporteer  
Die slijtage onstaat door het jaren op de kant hebben gelegen van de kite in de wind. Ze liggen als vlaggen te klapperen en daar kan dat kwetsbare doek niet lang tegen. Van normaal kiten slijt je TE amper dus dat is zonde. Ik leg de kite op z'n rug met de wind mee met een zware zak zand op de tip aan de wind kant. De kite blijft dan goed liggen maar de TE slijt niet.
Alleen als je de kite keihard hebt opgepompt is dit misschien geen goed idee omdat er dan te veel spanning op het doek van de fronttube komt en de ander tip omhoog ligt en wind staat te vangen. Maar bij gewoon oppompen gaat dat prima. En je kunt hem als je stopt altijd een beetje leeg laten lopen en later als je begint weer wat lucht erbij doen. Vraagt een paar seconden.
Het is zo ook makkelijk overzichtelijk je lijnen vast maken en alleen starten, de kite ligt al goed. Tip omvouwen en de zak erop. Niet dat je dat standaard moet doen, met een andere ervaren kiter starten is altijd beter maar het kan wel.
Er wordt hier nog altijd vreemd naar gekeken maar de kite ligt echt beter dan ondersteboven zonder iets erop wat je nog altijd vaak ziet, de wind haalt aan in een bui, verandert van richting oid en daar vliegt er weer een over het strand,
Een goede zak of tas met zand is voor veel dingen handig en zorgt dat je kite goed "vast" ligt op de kant.

storm

Antwoord #2 September 27, 2010, 13:28:21
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je reactie. Nu weet ik in ieder geval waar het door komt en hoe te voorkomen in de toekomst. Maar terug naar mijn oorpronkelijke vraag: Hoe kwetsbaar is deze kite nu en is hij nog wat waard in de verkoop?
Undergrounder

Antwoord #3 September 27, 2010, 13:36:58
edit2Rapporteer  
Ik heb in de beginjaren een Airush gehad die al behoorlijk versleten was, je kon zo een scheur in de TE trekken als je wilde. Wat mij betreft is een kite niet veel meer waard dan maar je kan een onwetende beginner natuurlijk van alles wijsmaken als je dat wilt...hij heeft dan een miskoop maar je brengt hem er niet door in gevaar als bij versleten tweedehands lijnen waar een knoopje in heeft gezeten.. alhoewel een scheurende TE misschien ook wel voor een loopende kite kan zorgen dat kan ik niet zo goed inschatten.
Het is een beetje een gewetenskwestie. Ik heb de Airush nog steeds..... op zolder Grin
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.