jurputje
Geen avatar
|
nou je kan beter een 10 of een 11 nemen en later een 8 of 7,..
anders sta je op het land vrij snel overpowered.
|
|
|
@LaurenS

|
Een Kite van 13 m² is niet geschikt om te powerkiten op het land, daar komen ongelukken van, niet doen dus.  ga er nou alleen maar mee het water op tzt ....
|
|
|
|
LamiKaze

Logs: 0 | 11 uur
|
Een 13m zou kunnen maar is eigenlijk zeker in het begin te groot. Ik sluit me daarom helemaal aan @jurputje is een betere combinatie als beginner.
|
|
|
Idefixe

|
powerkiten met een kitesurf vlieger op het land is vragen om problemen. Gaan dan flyboarden in combinatie met kiteboarden. Bijna alle ernstige ongelukken met het kitesurfen gebeuren aan/op/ tegen de kant.
|
|
|
zwkiter
Geen avatar
|
ok bedankt, het is niet echt powerkite maar meer om de kite meer onder controle te krijgen, zelf dacht ik ook wel dat die waarschijnlijk te groot was. bedankt voor jullie reacties
|
|
|
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
|
Kite onder controle krijgen doe je in het water, niet op het land. Altijd zo kort mogelijk met een surfkite op het land aanwezig zijn, daar zijn ze helaas te groot voor. Zeker als je het nog moet leren.
|
|
|
Swiftenaar

|
Wij hebben de fout ook gemaakt te beginnen op land met kitesurf kites, dit ging in het begin, maar toen vloog opeens me broertje 300m over een grasland en hierna gelukkig gestopt door een grote bult zand vlak voor de vaart.. absoluut geen aanrader!
gewoon een powerkite met kitebar en daarmee op land oefenen!
|
|
|
Gehaktdag

|
Heb zelf ook een powerkite welke ik gebruik met bar en/of handles, maar die is niet veel groter als 5m²... 13m² is gewoon levensgevaarlijk op land
|
|
|
Jeroen89

|
Denk dat het nu wel duidelijk is voor je. Maar toch ga ik het ook nog een keer zeggen. Ga niet met je kitesurf kite op het land, is ECHT levensgevaarlijk. Surf gewoon een beetje op internet voor een powerkite. Dit is meestal een matrasje oid.
Ik heb nog een 2-lijns powerkite liggen, mocht je interesse hebben pm me dan ff.
|
|
|
Jarno
Geen avatar
|
Inderdaad, óf kitesurfen óf powerkiten, maar met een kitesurf-kite kun je echt niet powerkiten net als je met een powerkite niet kunt kitesurfen...
wees verstandig!
|
|
|
bitburger

|
zeker niet op het land gaan klooien, koop daar een powerkite voor!
|
|
|
Geelco

|
ok, helder! Nog geinteresseerd, of wil je gelijk overgaan op kitesurfen? Met een beetje fatsoenlijk pak heb je nu nog 2/2,5 maand:)
|
|
|