@LaurenS
Berichten: 6454
|
Aha ,bekend euvel bij die UNO ,daarom zijn ze met de DOS gekomen. Toen is het uit de lucht vallen verholpen
|
|
|
|
KappuhH
Berichten: 3273
|
@ Laurens: de Dos viel ook uit de lucht. Toen zijn ze met de tres gekomen. Waarom zouden ze nu met de Bandit 4 komen?
|
|
|
Ozzie Wright fan
Berichten: 657
|
niet omdat hij uit de lucht valt. zo krijg je allemaal onzin verhalen die nergens op slaan. toen de b3 gelanceerd werd, riepen er een aantal op het forum dat de fabrieksfabrieksafstelling niet klopte en dat de knoopjes van de stuulijnen anders moesten worden versteld. Nou een ding die fabrieksafstelling is gewoon de best vaarbare en is prima. @ Laurens: de Dos viel ook uit de lucht. Toen zijn ze met de tres gekomen. Waarom zouden ze nu met de Bandit 4 komen?
|
|
|
Morres
Berichten: 9427
|
leuk allemaal mensen, maar dit gaat over de uno
|
|
|
@LaurenS
Berichten: 6454
|
@Laurens, kan je lezen?
uhhhhh,ja
|
|
|
Gixxer
Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
|
leuk allemaal mensen, maar dit gaat over de uno
hèhè ja en het gekste is dat links wel goed gaat ik snap er niets van mijn 11 (ook een uno) lijkt er geen last van te hebben. Hoe zou hij zo uit ballans kunnen zijn? Op 12 uur lijkt hij ook niet scheef te hangen.
|
|
|
Wjs
Berichten: 121
|
Draaien de katrolletjes nog wel soepel en zitten de lijnen er ook nog goed doorheen ? Niet dat hij ergens blijft steken ?
|
|
|
Tim_GTS5
Berichten: 2818
|
Misschien een katrol die niet lekker loopt, powerlijnen en stuurlijnen nog evenlang ?
|
|
|
@LaurenS
Berichten: 6454
|
Zou kunnen dat het lijntje vastzit in de katrol inderdaad, maar of dat zo een invloed heeft vraag ik me af... Check check dubbelcheckerdecheck
Powerlijnen en stuurlijnen zijn nooit even lang bij de uno en dos door de verschillende lengte van de bridles en de stuurlijnpunten . Stuurlijnen zijn bij deze uno en dos barren dus langerrrrrrrr
|
|
|
Gixxer
Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
|
De ene katrol loopt wel beter als de andere. Hoe zou ik ze het beste gangbaar kunnen houden?
Ik kan er niet echt lekker bij om er lager vet oid. op te doen.
|
|
|
Lude
Berichten: 1420
|
Beste remedie is vaak vervangen. Je kunt ze ook ff loshalen en in de kruipolie zetten (zou dat niet al te veel over mn lijnen willen hebben persoonlijk).
edit: maar dit zal geen oplossing voor je probleem zijn, een slecht draaiende katrol die glijdt... slijt wat meer dus, maar stuurt er niet minder om.
|
|
|
Michiel.
Moderator
Berichten: 15917
Logs: 0 | 308 uur
|
Bij waterstart met name. Als ik naar rechts stuur en daarna na door links gaat alles prima.
Als ik eerst een stukje naar links stuur en dan naar rechts valt de kite gewoon uit de lucht. Jammer dat er zo weinig mensen reageren die de kite goed kennen Kun je iets specifieker zijn wat er nu gebeurd? Het waterstarten gaat in principe automatisch. Je hoeft dus niet op het water te sturen. Alleen om hem los te krijgen de lucht in is een rukje voldoende. Dan laat je hem via de windvensterrand omhoog kruipen tot in de zenith, en dan start je opnieuw. Ik snap niet hoe je de kite uit de lucht laat vallen. Maar een niet goed lopende katrol, maar nog erger: versleten bridle lijn die door die katrol loopt, kun je inderdaad vreemde stuurbewegingen krijgen. Maar uit de lucht vallen is wel meer voor nodig. Overigens is de Dos de kite met de problemen van uit de lucht vallen. De Uno is een retestabiele kite.
|
|
|
Gixxer
Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
|
Het gaat niet zo zeer over het relaunchen uit het water. Maar mij de lucht in trekken en gaan varen. Varen naar links gaat prima en naar rechts valt de kite 8 van de 10 keer uit de lucht. (lees van 11 uur naar 2 uur sturen komt hij op 2 uur lijkt het of er geen wind meer in komt en valt hij op standje 14:30 recht naar beneden.) (met mijn 11m2 heb ik het probleem naar rechts varen niet) Of het moet immens toeval zijn dat iedere keer dat ik probeerde weg te varen naar rechts iemand valse wind creëerde (was wel druk zondag op Mirns )
|
|
|
DM2008
Berichten: 913
|
Heb je gecheckt of je bridles even lang zijn, en of je lijnen even lang zijn? Gebruik je dezelfde bar voor zowel de 9 als de 11? Zo nee, wissel ze dan eens om. Zo ja, weet je dat het waarschijnlijk niet aan de bar of lijnen ligt .
|
|
|
Gixxer
Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
|
Bridels heb ik nog niet gechecked op lengte wel op staat.
Bars omwisselen gaat hem niet worden omdat de bandit voor de 11 een 55cm bar heeft met andere lijnen en de 9m bar is een 45 cm.
Het lijkt ook in eens ontstaan te zijn want ik heb het nog niet eerder gehad. Ik heb ook nog gedacht aan scheuren in het doek maar die zie ik ook zo niet.
|
|
|
Wjs
Berichten: 121
|
een 55cm bar past ook wel op een 9m2 of kleiner
|
|
|
Geelco
Berichten: 202
|
valt ie vanaf 2 uur, recht naar het water? Of terug naar 6 uur en het water?
|
|
|
Gixxer
Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
|
van 2 uur lijkt hij iets naar het midden te waaien en dan valt hij recht naar beneden
|
|
|
Geelco
Berichten: 202
|
tis een erg vaag verhaal , met iets te weinig wind (wat erg goed kon afgelopen zondag voor een 9 soms) en je kite op erg gepowered,kan het snel voor komen dat hij backstalled naar de powerzone en dus op het water fladdert. Dit komt dan door te korte stuurlijnen in verhouding met de powerlijnen. (Oftewel, kite meest gepowered afgesteld) Het rare is alleen dat dat beide kanten dan op zou moeten gebeuren. Misschien ligt dit ergens anders aan. Jij bent nog niet lang begonnen toch? Misschien heb je namelijk je waterstart naar rechts je bord sneller downwind (minder haaks op de wind) staan in vergelijking met naar links, wat betekend dat je kite minder wind vangt en dus backstalled. Het is misschien een te groot en direct verschil, van vol weerstand (liggend in het water, begin water start) naar insturen en gelijk mee gaan, en dat met weinig wind. Snap je wat ik bedoel? Misschien is het dus gewoon te weinig wind geweest en een ietwat andere techniek naar rechts bij je waterstart. Ik zou dan even de volgende keer afwachten.
|
|
|
Gixxer
Berichten: 392
Logs: 0 | 114 uur
|
@Geelco Ik ben inderdaad pas begonnen (Juni). Ik snap wat je zegt, ik had het zelf meer in de kite gezocht.
Maar nu je het zegt was het mij een aantal dagen geleden in mijn rug geschoten. Waarschijnlijk resulteert dat in anders op mijn board komen.
Zodra ik weer op het water sta ga ik het even checken. Bedankt voor de uitleg.
|
|
|