Moeite met poppen te groot boardje of...

Tim_GTS5

September 19, 2010, 13:58:14
edit2Rapporteer  
Heb altijd de North X-ride 129x37,5 gevaren en kon daar best goed mee poppen , raileys gingen er ook erg goed mee.

Nu heb ik een ander boardje erbij gekocht de Underground FLX '10 van 132x39cm, heerlijk boardje maar om er mee te poppen voor een railey is toch wat moeilijker.

Lijkt wel of het board te groot is omdat ik hem niet lekker kan aankanten ik moet meer druk op me achterste been zetten, misschien door mijn vrij licht gewicht van 70kg dat het board teveel drijfvermogen heeft ? Pads misschien op andere stand zetten? staan nu op middelste.

Wie kan er wat meer over vertellen, zie toch erg veel freestylers met 132x40 boardjes varen...
(HJ) MINI-ME

Antwoord #1 September 19, 2010, 14:35:49
edit2Rapporteer  
In theorie zou je kunnen zeggen dat het Underground vanwegen de langere rail en minder ronde outline harder zou moeten poppen dan de Xride.
Het zijn natuurlijk wel twee totaal verschillende boards.
Misschien moet je nog een beetje zoeken(gevoel krijgen) met de Flx.
De Flx heeft namelijk meerdere concaven (?) en dit geeft een heel ander gevoel dan bijvoorbeeld de X-ride. De Flx geeft door die bodem een erg los/speels gevoel en is ook makkelijk in overpowerd condities te varen.
Het Flx board leverd veel pop wanneer je hem goed, in een korte beweging, van tooside naar heelside beweegt.
Ook de afmeting van je board icm je gewicht is prima.

Hoop dat je hier iets aan hebt.
Tim_GTS5

Antwoord #2 September 19, 2010, 17:51:49
edit2Rapporteer  
Bedankt voor je tips HJ  ThumpsUp zal hem dus nog even moeten leren kennen dus.
mbetz

Antwoord #3 September 20, 2010, 10:58:54
edit2Rapporteer  
Tim,
Ik vaar de Underground FLX 128cm.
Zoals Mini Me zegt: de FLX geeft veel pop bij het springen maar omdat het board ook erg 'loose' is moet je goed concentreren om het afzetpunt juist te krijgn. Ik vaar met de Underground iets meer op mijn achterste been.
Voor een spromg val ik af en ga geheel rechtop staan, zodat je mijn volle gewicht (85Kg) op het board komt, dan snel aanloeven en je achterste been belasten en de FLX popt je eruit.....
Ik heb geleerd dat vooral het rechtopstaan voor het afzetten het board in het water drukt en je dan een goede pop krijgt.

Suc6
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.