strut beschadigd, hoe krijg ik dat gerepareerd binnen twee weken???

rudgr

Geen avatar

September 28, 2010, 09:28:44
edit2Rapporteer  
Tijdens het opruimen vanm'n kite kom ik erachter dat er een beschadiging op de bovenkant van m'n strut zit  :'( :'( :'( (excuses voor de slechte kwaliteit foto's):

Ik heb de kite een paar weken geleden nieuw gekocht en nog niet veel mee gevaren.

Probleem is dat ik over twee weken ga kiten in Brazilie...Krijg ik dat nog gefixed voor die tijd?

(Ik neem maar even aan dat ik dit moeten laten repareren?)

Is dit iets dat onder de garantie valt? Vind het wel heel toevallig dat het precies gescheurd is daar waar de stiksels ophouden, lijkt mij een zwakke plek?

Thanks!
RRA

Logs: 0 | 2 uur
Antwoord #1 September 28, 2010, 11:23:23
edit2Rapporteer  
Lijkt mij een garantiegevalletje als je hem nog een paar weken hebt .

Zou gewoon ff terug gaan naar shop waar je hem gekocht hebt.
rudgr

Geen avatar

Antwoord #2 September 28, 2010, 11:24:12
edit2Rapporteer  
Ok, thanks!
Idefixe

Antwoord #3 September 28, 2010, 11:31:35
edit2Rapporteer  
Als je je vlieger niet op stenen / hekje / bomen enz hebt geparkeerd mag dit eigenlijk niet gebeuren.
Garantie is bij de wet gelukkig goed geregeld.
Laat je in de shop niet afschepen met het verhaal dat men contact opneemt met de importeur. Je hebt een koopovereenkomst met de shop en niet met de importeur. De shop is in dit geval dus de leverancier en verantwoordelijk voor een goede afhandeling.
Gaat een product binnen 6 maanden na aanschaf kapot dan gaat men er bij de wet vanuit dat dit gebrek er tijdens de verkoop al inzat. De verkoper moet dan aantonen dat dit ene specifieke product is gecontroleerd op het betreffende "gebrek" .

Aan de andere kant lijkt dit ( het zijn wel slechte foto's) alsof er iets van buitenaf tegen die strut geknald is. ( ik zie geen gescheurde naden of i.d.)
rudgr

Geen avatar

Antwoord #4 September 28, 2010, 11:47:31
edit2Rapporteer  
Kon alleen foto's met m'n iphone maken ;-(

Het scheurtje loopt precies om het einde van de stiksel lijn en loopt heel mooi rond.

Lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk als precies daar steen tegenaan komt (heb er verder weinig kaas van gegeten)? Het zit ook op de bovenkant van de strut, dus niet echt een deel dat de grond raakt als de kite op het strand ligt.

Hoop alleen dat ik het nog voor mn vakantie geregeld krijg.

Thanks voor de garantietips, misschien zien jullie me binnenkort wel bij Kassa met een warme of koude douche ;-)

PS: Stel dat het onder de garantie valt, en ze voorstellen het te repareren moet ik dat dan accepteren? Of moeten ze gewoon een nieuwe kite leveren? (met een reparatie is mn kite minder waard als ik hem wil verkopen toch?)
Iw@n

Antwoord #5 September 28, 2010, 11:47:51
edit2Rapporteer  
anders laten repareren.. weet niet waar je vandaan komt..

anders hier ff informeren http://zeilmakerijnederland.nl/ zit bij de brouwersdam

soms klaar terwijl je wacht en niet duur

succes
rudgr

Geen avatar

Antwoord #6 September 28, 2010, 11:48:59
edit2Rapporteer  
thanks, woon in rotterdam, probeer vanavond meteen maar even langs de winkel te gaan...
Jeroen89

Antwoord #7 September 28, 2010, 14:20:39
edit2Rapporteer  
Kon alleen foto's met m'n iphone maken ;-(

Het scheurtje loopt precies om het einde van de stiksel lijn en loopt heel mooi rond.

Lijkt mij wel erg onwaarschijnlijk als precies daar steen tegenaan komt (heb er verder weinig kaas van gegeten)? Het zit ook op de bovenkant van de strut, dus niet echt een deel dat de grond raakt als de kite op het strand ligt.

Hoop alleen dat ik het nog voor mn vakantie geregeld krijg.

Thanks voor de garantietips, misschien zien jullie me binnenkort wel bij Kassa met een warme of koude douche ;-)

PS: Stel dat het onder de garantie valt, en ze voorstellen het te repareren moet ik dat dan accepteren? Of moeten ze gewoon een nieuwe kite leveren? (met een reparatie is mn kite minder waard als ik hem wil verkopen toch?)

Volgens mij moet je de verkopende partij in gelegenheid brengen om het gebrek te verhelpen cq op te lossen. Het repareren valt hier onder. In jou geval is dit heel vervelend omdat je op vakantie gaat.

Dat adres wat Iw@n heeft genoemd is idd een goeie zaak en ze zijn ook heel snel.
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #8 September 29, 2010, 12:08:07
edit2Rapporteer  
waar heb je het gekocht? bij sommige winkels kan je een leen kite krijgen.

rudgr

Geen avatar

Antwoord #9 September 29, 2010, 12:37:43
edit2Rapporteer  
Bij Eurofun, ben gisteren meteen langs geweest... volgens hen kan het geen kwaad en hoeft het niet gerepareerd te worden ( de scheur zit niet in het doek zelf maar in een soort beschermende laag die de strut beschermt en niet vastzit aan het doek)

Heb het voor de zekerheid toch maar even nagevraagd bij Best zelf, dus even afwachten wat ze daar zeggen...
Iw@n

Antwoord #10 September 29, 2010, 12:56:51
edit2Rapporteer  
Zou het toch laten repareren.. of laten verstevigen, zeker als je straks op vakantie bent.. zonde als hij ineens wel klapt oid en je niet meer kan kiten.
bezemsteel12

Logs: 0 | 69 uur
Antwoord #11 September 29, 2010, 13:07:12
edit2Rapporteer  
bij eurofun kan je wel een leenkite krijgen, moet je even naar vragen dan! en je zou voor garantie kunnen gaan, dan heb jij weer een goede kite.
Jeroen89

Antwoord #12 September 29, 2010, 13:13:52
edit2Rapporteer  
Bij Eurofun, ben gisteren meteen langs geweest... volgens hen kan het geen kwaad en hoeft het niet gerepareerd te worden ( de scheur zit niet in het doek zelf maar in een soort beschermende laag die de strut beschermt en niet vastzit aan het doek)

Heb het voor de zekerheid toch maar even nagevraagd bij Best zelf, dus even afwachten wat ze daar zeggen...

Gewoon voor garantie gaan! je hebt die kite nieuw gekocht zeg je. En zoals hun het nu vertellen is je beschermende laag kapot dus heeft dat gedeelte van je strut geen bescherming meer.
rudgr

Geen avatar

Antwoord #13 September 30, 2010, 08:44:15
edit2Rapporteer  
Aldus Best:

I am sorry to hear you are having some tearing.  That spot is a protection pad. It is ment to protect against rubbing on hard objects which it seems from the pictures it has. That material is not structural but is a layer of protection from shells and hard things. It can tear but thats only means it tore instead of your kite material.

Again the kites performance is not affected by that material having a tear. If you wanted you could easily tape it. Its just a protective covering.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2025 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.