madagascar

bikiniisuit
Gast
Oktober 23, 2010, 20:33:40
edit2Rapporteer  
[/img]
bikiniisuit
Gast
Antwoord #1 Oktober 23, 2010, 20:36:46
edit2Rapporteer  
WAAROM MADAGASCAR?
1 ik ben verslaafd aan deze video:
http://www.youtube.com/watch?v=4IxS5cexSzc 
; Mitu Monteiro is mijn held. Song: Tara King…th cold
2. volgens mijn privé windschema heeft Madagascar (Mada) de hoogste windgarantie (naast Brasil) begin oktober. 32C, water 27C, wind 25-40 knopen. In Diego Suarez: 25-35 knp. Mer d Emeraude: 30-40 knopen.
3. wilde avontuur. Ben al 2x in Brasil geweest (ticket is voor mij te duur + prijzen te hoog, ik moest n alternatief)

KOSTEN
1 Euro is ong 2.500 Ariary (Ar), op straat is de koers 2.600 of hoger
VERVOER
Ticket Paris Cdg-Nose Be (via Reunion) is op opodo.fr E 762,50. Via Air Italy kom je op E 650 (Eng deel vd website is f^%k). Koop je m ruim van te voren dan betaal je E 875. Je hebt Air Madagascar (korting van 50% op binnenlandse vluchten, service: matig/slecht), Air Austral: heeft de goedkoopste tickets, service nivo = business class.
Er zijn 4 manieren om van Adam naar Parijs te gaan: liften met vrachtwagen (website), reguliere bus opstap Muiderpoort Station Adam (E 49); Thalys E90; Air France KLM (E 120), auto naar Banlieu rijden en  m ergens parkeren, bij vliegveld is not done: bron: kitesurf fr. Met de Thalys kom je in Gare du Nord, vervolgens pak je de RER, en beland je in 10 min in de luchthaven.
VERBLIJF
 In Nose Be kun je voor E 30 p/nacht 2pp luxe verblijven bij Markus http://www.nosybekitesurf.com
In Baie de Sakalava zijn r maar 2 resorts aan de kitespot. Je kunt bij de kiteschool slapen voor E 35, incl ontbijt:  www.sakalava.com. (5 hutjes). Daarnaast  http://www.royalsakalava.com E 28 p/nacht incl. ontbijt. Slaap je bij een Franse familie of locals dan betaal je E 10 of minder.
VERVOER BINNENLAND
Dit gaat met de taxi brousse (20.000 Ar) van Ankify naar Diego Suarez: 5,5 uur in een volle van.
Prive Taxi ritjes zijn erg duur: 30.000 Ar voor rit van 20 minuten in Diego. In Nose B is dat 8000 Ar.
VOOR WIE?
Kiters met n gezin kunnen goed vertoeven in Nose Be (resort eiland net als Mauritius). Voor de avonturiers: Noord Madagascar, daar zit de wind. Nivo: Beginners, gevorderden, pro’s.
VOORBEREIDING
P20 tegen de zon. Malaria pillen. Op mn computer Ugrib geïnstalleerd, zodat ik tot mn vertrek de windsterkte langs de gehele kust nauwkeurig kon volgen. Alleen t Noorden was interessant.

REISVERSLAG…..
Meiden beleven een kitetrip vaak op een andere manier. Flower (25), een Spaanse fotografe net afgestudeerd van de Universiteit van Madrid,  was mijn reisgenootje. We kochten de goedkoopste ticket bij Air Austral. De reis met Air Austral: verrukkelijk Frans eten, heerlijke wijn uit echte wijnglazen, vette zalm, mooie Camembert, zachte chocolade mousse, daarnaast gratis sokken, oordopjes, tandenborstel, tandpasta, ooglapjes, ECHT schone dekens, dit is toch niet normaal? 
Spaanse kreet van Flower was: “Air Austral forever!”, op dat moment stikte ik in m’n chocolade mousse. Op t eiland Nose Be zijn we in de plaats Manga Be warm onthaald door Markus die 5 talen spreekt en de enige kite instructeur is op dit kleine eiland. De wind gaat vanaf 13.00 uur waaien 14-17 knp. Het bounty strand is uitgestrekt. Super wit zand (geen stenen/obstakels in t water) en we waren altijd de enige op t strand. Geen toeristen, die zaten in de resorts en in de stad.
Na 2 dagen namen we de snel boot naar “la grande terre” (grote eiland), deze tocht was ongelooflijk mooi, dromerig, onwerkelijk. Ticket voor de boottocht naar Ankify was 20.000 Ar, duur 45 min. De langzame boot doet r 1.45 min over en kost 10.000 Ar. Zie  http://www.lonelyplanet.com/madagascar/northern-madagascar/nosy-be . Midden op zee zie je vissers tot hun knie in t water, netten binnen halen, een down winder is hier dus mogelijk. Mijn ervaring vanaf dit moment laat zich het beste omschrijven als te veel pilletjes/party drugs op hebben.  De aarde is oranje rood, de bomen (boababs) hebben onwerkelijke vormen, knuffeldieren uit mijn kindertijd zijn tot leven gekomen en de gezichten van de mensen…zo vreemd.  De mensen hebben Chinees omhoog staande (lichte) ogen, scherpe Arabische neus (Michael Jackson had r een moord voor gepleegd), volle Afrikaanse lippen en een donkere huidskleur. De oorspronkelijke bewoners waren Maleisiers, die zich gemengd hebben met immigranten:  Engelsen, Afrikaners, Arabieren.  
Ik voelde mij Alice in Wonderland.
Je hoeft nooit je kitebag te dragen. Overal zijn er honderden handen die je tas voor n beetje willen dragen. Mada is 1 van de armste landen ter wereld. De kitespot bij Diego Suarez heet Baie de Sakalava. Dit is een uitgestrekte lagune aan zee, met een rif, water tot aan je knie. Vanwege de verhalen op kitesurf.fr hebben Flower en ik de lagune met stokken onderzocht op dieren. Die zijn r dus niet, zelfs geen vis vanwege t getij waardoor hij voor 1/3 leegvalt (je kunt op andere deel kiten). De bodem is van zand en r is alleen donkerkleurig wier.  Wind is side shore, perfecte spot voor beginners. Gevorderden varen meteen naar t rif toe, ze spelen in de golven. In deze uitgestrekte lagune maar 12 kiters en 3 beginners geteld. Er is geen hond. De Lagune is dus veel groter dan die van Guipe in Brazil en t waait net zo hard/harder dan in  Ilha de Guiro (Brazil). Naast de resorts Sakalava Lodge en Royal Sakalava heb je tussen de bomen de hutjes van de locals. Als je in de middag bestelt, varen vissers uit in uitgeholde boomstammen en kun je het na 2 uur vers eten. Menu is verse inktvis, Langoste (soort kreeft) en grote vissen, met rijst en salade. We hebben ons voor 2,5 Euro misselijk gegeten aan Langoste. Helaas wordt de kiteschool liefdeloos gerund, de lessen zijn van een laag nivo en altijd vol. Royal Sakalava wordt door een Chinese familie gerund. 28 Euro voor een kleine bungalow zonder ijskast, bladderende badkamer en miezerige straaltjes water is te hoog. Het eten is Frans en wel ok.  8000 Ar per voorgerecht, 13000 Ar voor hoofdgerecht, 4000 Ar toetje.  Je kunt kiezen uit 6 gerechten voor dezelfde prijs. Verder zie je overal prostitutie. Deze is geaccepteerd (dus ook bij de resorts). Omdat de wind erg sterk was en mn harnas iets te groot kon ik alleen varen met mn 6 meter. Ik was niet in staat om zelfstandig mijn kite te launchen of te landen, had iemand nodig die achter mn harnas trok.  De mannen hadden  6, sommige 7 meter kites, echter zij wogen 70 kilo en ik een miezerige 49. Gemiddelde wind is 30 knopen en hoger.  Op dagen waarop Guru “geen wind” voorspelt, ga je naar Mer d’ Emeraude, daar waait t 5 tot 10 knopen harder. Flower heeft waanzinnige fotos en films geschoten. Haar vingers waren 2 weken lang vastgeplakt aan de camera.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #2 Oktober 23, 2010, 20:40:32
edit2Rapporteer  
.
jesse.

Berichten: 946
Logs: 0 | 6 uur
Antwoord #3 Oktober 23, 2010, 20:43:50
edit2Rapporteer  
Mooie sweer plaatjes!  Grin

Heb alleen geen zin om je verhaal er bij te lezen.. beetje onduidelijk zal ik maar zeggen. Tongue


Edit: Hahah, dat heeft meneer de Bikinisuit nu verwijderd?
Ow kijk, daar istie weer..  Grin
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #4 Oktober 23, 2010, 20:48:19
edit2Rapporteer  
Ik zie helemaal geen verhaal............
Parkie

Berichten: 1640
Logs: 0 | 12 uur
Antwoord #5 Oktober 23, 2010, 20:49:40
edit2Rapporteer  
Goed bezig, mooi verslag  ThumpsUp
Mooie bestemming voor de wintermaanden.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #6 Oktober 23, 2010, 20:55:36
edit2Rapporteer  
sorry ben niet zo handig met fotos, Flower heeft r 500 geschoten en ik heb maar in wilde weg geklikt

ai, t verslag kan niet worden geplaatst, miss dat een mod kan helpen, sorry
hijo del viento

Berichten: 2061
Logs: 0 | 777 uur
Antwoord #7 Oktober 23, 2010, 21:07:31
edit2Rapporteer  
Als het een goede spot is voor de maand februari dan is dit een serieuze optie voor mij.
@ bikini
Is dit te doen met vriendin en een kleine muppet??
diesel oo7

Berichten: 515
Antwoord #8 Oktober 24, 2010, 20:57:22
edit2Rapporteer  
Bedankt voor het uitgebreid verslag
En zeker een bestemming om de volgende jaren eens te gaan verkennen
 ThumpsUp
hoeksjuut

Geen avatar

Berichten: 73
Antwoord #9 Oktober 25, 2010, 11:13:10
edit2Rapporteer  
Leuk om te lezen.
En ziet er zeker goed uit...
Weer een nieuwe spot om te verkennen....
bikiniisuit
Gast
Antwoord #10 Oktober 25, 2010, 21:45:29
edit2Rapporteer  
Als het een goede spot is voor de maand februari dan is dit een serieuze optie voor mij.
@ bikini
Is dit te doen met vriendin en een kleine muppet??

@hijodelviento, zit zelf ook t kijken voor depressieve mnd Februari en vind de keuze mager: hou niet van de Antillen, Barbados was wind aflandig stroming te sterk dus geen 2e kans, Coche is dan broedhol vd kwallen, Cabo Verde is t goedkoopste, super windzeker, alleen  wel n shorty aan. Hoop n goedkope ticket te scoren naar SPI, Texas, maar dan heb je weer geen golven.  Verder klopt dat windschema op kiteforum.com niet. Eigenlijk heb je in Feb keuze tussen Azie, Caraiben (La Ventana Mexico), stukje Colombia/Equador (Z Amerika) en dan houdt t op vwb warm water+weer.  Ik kom r zelf totaal niet uit.

Als ik jou was zou ik gaan voor Los Roques. Heb via  kitesurf.fr dit adres gekregen van Marie Sabiani, flydiscount.us@gmail.com. Ze regelt n ticket Adam Los Roques via Caracas voor ong E 670 pp. Deze prijs krijg je never vanuit NL. Koop je deze KLM ticket via t buitenland dan gaat r opeens 200 E vanaf.  Is perfect voor jouw vriendin en de baby. Hotel zou ik regelen via Spainkiters.com of Forokiters.com. Daar zitten latinos, son muy simpatico. Of iets minder avontuurlijk maar wel windzeker CABO VERDE.
bikiniisuit
Gast
Antwoord #11 November 01, 2010, 10:11:39
edit2Rapporteer  
mijn theorie meteorologie cursussen + internetten bezorgen me perfecte wind
« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.