|
Idefixe
|
heb zelf alleen maar goede ervaring met Vector lijnen . Prima spul.
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Inderdaad cheapkitelines.com. Voorgerekte SK75 met coating. En significant goedkoper. Minder rek kan bijna niet...
|
|
|
Faxie
Logs: 0 | 7 uur
|
Ik zal cheapkitelines eens een verzoekje voor maatwerk versturen.... lijkt me op zich ook wel handig als dat mogelijk is.
Wat ik begrijp is dat de Vector lijnen gewoon dyneema met coating en voorgerekt zijn?
|
|
|
Morres
|
alles rekt, ook prestretched. De meeste shops kunnen via Newsports benelux ook lijnen bestellen, ook niet mega duur vergeleken met 'merk' lijnen (als je b.v. bij f-one of whatever aanklopt) 119euro voor 4lijnen, prestretched en sleeved, dan gaat het ook nog om lijnen die een extension hebben ,b.v. 21+3 of 17+5, welke combi je maar wilt! Erg vet, korte lijnen! Anyway, over de rekl alles rekt. gem. tussen de 7-10 cm, klinkt veel, maar als je het percentueel bekijkt niet: 24meter lijnen, 7cm rek. 24m=2400cm 7/2400=0.00291%... eigenlijk is de rek dus verwaarloosbaar op statistische basis, maar REKEN maar dat je die 7cm merkt!
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Klopt wat Morres zegt. Zelfs een centimeter is al voelbaar en soms zelfs vervelend. Je zult dus regelmatig je lijnen moeten controleren en eventueel moeten corrigeren. Cheapkitelines levert prima lijnen voor weinig, (4x20m lijnen voor 33 euro) maar die rekken flink. Na iedere sessie (die een beetje stevig is geweest) moet je controleren, is mijn ervaring. Op een gegeven moment is de rek er wel uit en is het prima. Cheapkitelines is de komende weken op vakantie overigens.....
|
|
|
Marcel~
Logs: 0 | 281 uur
|
Mijn cheapkitelines.com lijnen rekken in elk geval minder dan de standaard Naish lijnen... En ze voelen hetzelfde aan als de Vector lijnen.
|
|
|
feddomw
Gast
|
alles rekt, ook prestretched. De meeste shops kunnen via Newsports benelux ook lijnen bestellen, ook niet mega duur vergeleken met 'merk' lijnen (als je b.v. bij f-one of whatever aanklopt) 119euro voor 4lijnen, prestretched en sleeved, dan gaat het ook nog om lijnen die een extension hebben ,b.v. 21+3 of 17+5, welke combi je maar wilt! Erg vet, korte lijnen! Anyway, over de rekl alles rekt. gem. tussen de 7-10 cm, klinkt veel, maar als je het percentueel bekijkt niet: 24meter lijnen, 7cm rek. 24m=2400cm 7/2400=0.00291%... eigenlijk is de rek dus verwaarloosbaar op statistische basis, maar REKEN maar dat je die 7cm merkt! Even zeiken: is dus ongeveer 0.29%. NIET 0.00291%. Maar is inderdaad niet veel rek, relatief gezien.
|
|
|
Idefixe
|
daarnaast de tip: De meeste mensen springen over 1 kant. Af en toe je lijnen wisselen van links naar rechts en VV kan dus geen kwaad. Maak je veel rotaties dan slijten je lijnen onderin ( waar ze twisten) Ook hier: af en toe de boel omdraaien ( boven wordt onder en vv )
|
|
|
SnaaK
|
Even een vraagje tussendoor over lijnen mbt rek: rekt een lijn van dezelfde lengte alleen opgebouwt uit 2 delen (dus 20m lijn vs. 15m+5m lijn) meer of minder dan een lijn uit '1 deel' ? @Faxie: Heb ook alleen maar goede ervaring met de lijnen van cheapkitelines!! Én ze zijn cheap
|
|
|
Morres
|
alles rekt, ook prestretched. De meeste shops kunnen via Newsports benelux ook lijnen bestellen, ook niet mega duur vergeleken met 'merk' lijnen (als je b.v. bij f-one of whatever aanklopt) 119euro voor 4lijnen, prestretched en sleeved, dan gaat het ook nog om lijnen die een extension hebben ,b.v. 21+3 of 17+5, welke combi je maar wilt! Erg vet, korte lijnen! Anyway, over de rekl alles rekt. gem. tussen de 7-10 cm, klinkt veel, maar als je het percentueel bekijkt niet: 24meter lijnen, 7cm rek. 24m=2400cm 7/2400=0.00291%... eigenlijk is de rek dus verwaarloosbaar op statistische basis, maar REKEN maar dat je die 7cm merkt! Even zeiken: is dus ongeveer 0.29%. NIET 0.00291%. Maar is inderdaad niet veel rek, relatief gezien. Je hebt gelijk! uitkomst *100 nog! idd 0,29% Anyway, je zal ook geen lijnen breken wss bij cheapkitelines, de lage prijs zit m meer in coating+rek, wss. En wellicht minder 'harde' sleeves?
|
|
|
Faxie
|
Ik heb cheapkitelines in ieder geval een mailtje gestuurd met het verzoek voor maatwerk. Even afwachten ivm die vakantie.
En anders lijken de Vector lijnen me dan een mooie optie ipv F-One lijnen. Die zijn toch een tikkie duurder.
Voorlopig zou ik geen lijnen nodig moeten hebben, heb ze net vervangen. Maar wil wel een goed reservesetje hebben.
|
|
|
Faxie
|
Ik heb maar een setje lijnen besteld bij cheapkitelines, voor die prijs ga ik niet zelf klooien
|
|
|
gebruikersnaam
Geen avatar
|
Sleaves en coating zijn prima, rek is het 'probleem' is mijn ervaring. Regelmatig lijnen onderling wisselen of hoger/lager aanknopen. Gaandeweg wordt dit wel minder. Als je met je nieuwe lijnen aan een downwinder van dagelijks 40km mee doet (Brasil) dan is dat wel irritant.
|
|
|
Morres
|
elke dealer kan bij newsports lijnen kopen, deze zijn heel erg prestretched en rekken dus maar héél weinig Length Color(s) use able for Suggested Retailprice 3m 2xblack, 1x red, 1xblue extensions north, naish, best, cabrinha etc € 19,95 3m 2x blue, 1x black, 1x white extensions Gaastra € 19,95 17+3 1x blue 1x red Steering lines north 20m, naish 20m, etc € 54,95 17+3 2x blue frontlines Gaastra (2010) € 54,95 17+3 2x black Frontlines north/naish/etc € 54,95 21+3 1x black 1x white Gaastra backlines 2010/11 € 59,95 21+3 1x blue 1x red backlines north, naish, Fone gaastra etc € 59,95 21+3 2x black front lines Gaastra 2008/09 – other brands. € 59,95 22+3 1x blue 1x red backlines north, best, Cabrinha, etc € 62,50 22+3 2x black Frontlines 25m € 62,50 pigtails 2xblack, 1x red, 1xblue north, naish, best, cabrinha etc. € 9,95 pigtails 2x blue, 1x black, 1x white Gaastra € 9,95 let op: SUGGESTED retailprice, veelal valt het wat lager uit, zeker als er 4lijnen gekocht word, én je hebt nu de optie om op KORTE lijnen te varen! Wel hele andere prijzen, maar wel goedkoper dan 'merk' lijnen
|
|
|
Arts
|
Cheapkitelines heeft sinds kort ook de Newsports (Gaastra) lijnen.
En ter info; De Newsportslijnen komen van dezelfde fabrikant als de CKL, Naish, Peter Lynn en vele andere merken, ofwel marketing kost ook wat.....
|
|
|
Morres
|
topic is al re-de-lijk oud, maar miss. kan je wel zo eerlijk zijn om in je sig te zetten dat je CKL bent..?
Daarnaast, gaastra doet bijna niks aan marketing, naish wel. PL weet ik niet. Beetje jammerlijke manier om anderen af te schilderen als geldwolven.
|
|
|
Wil
|
Hé,
Ik wil nieuwe lijnen bestellen voor mijn slingshot bar via cheapkitelines. Weet er iemand of ik gewoon 4 keer 20m lijnen kan bestellen ( dus stuur en power lijnen)
Of zit er een verschil in lengtes tussen de power en stuur lijnen in verband met de swivel etc?
Iemand ervaring of tips voor het bestellen van lijnen voor een slingshot bar bij cheapkitelines.
Alvast bedankt!
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Ongeacht of de lijnen wel of niet even lang zijn, heb je al naar die connectie vd lijnen op de swivel gekeken? Simpelweg sleeven werkt daar niet namelijk, dat is te dik zodat je safety niet meer werkt of je lijn schiet moeilijk terug de swivel in na het trekken van je safety.
|
|
|
Wil
|
Klopt heb je gelijk in. Vandaar dat ik mij ook afvraag of iemand anders dit heeft kunnen doen met lijnen die besteld zijn bij cheapkitelines. Ben benieuwd of iemand anders een oplossing had ofdat iedereen met een slingshot bar dus geen andere lijnen kan halen, maar alleen die van slingshot zelf.
|
|
|
Peer
Logs: 0 | 60 uur
|
Post eens een foto dan van dat onderdeel, kunnen we meedenken.. Ik zie de laatste dagen weinig slingshots op mijn homespot. .. Heb zelf een Bandit lijnsetje gemaakt met een bestelling van cheapkitelines en een ongebruikte lijnen set van een marktplaats 2005 kite. (Na strippen van bar en lijnen de resten (kite) doorverkocht voor hetzelfde .). Moest wel even de naaimachine inzetten om de sleeves te naaien maar dit is echt geen kunst... Loeisterk garen gebruikt van CKL... Was dus voor 20 euri klaar Mocht je dus een weinig stikwerk hebben kom gerust langs in groningen, of laat het even weten dan neem ik de naaimachine eens mee naar Mirns en kun je hem bij Wiebe wel even benutten .
|
|
|
Evan
Administrator
Logs: 0 | 1481 uur
|
Klopt heb je gelijk in. Vandaar dat ik mij ook afvraag of iemand anders dit heeft kunnen doen met lijnen die besteld zijn bij cheapkitelines. Ben benieuwd of iemand anders een oplossing had ofdat iedereen met een slingshot bar dus geen andere lijnen kan halen, maar alleen die van slingshot zelf.
Heb het voor Rob gedaan met de 550kg van Cheapkitelines als powerlijnen. Het kan dus zeker alleen of Cheapitelines het ook doet moet je navragen plus dat het meer werk is als simpelweg een sleeve stikken.
|
|
|