Man met board op t water is ....sensueel. Hij heeft kracht lenigheid en gebruikt zn intuïtie vlak voor zn trick. Vooral dit punt heeft sensatie en kun je met n close up perfect vastleggen. Je vergroot in beeld wat hij op dat moment voelt omdat je weet dat hij die spanning opbouwt. Springt hij, dan gebruik je de techniek van je camera (in/uitzoomen), de hoek van een andere camera in de lucht of tussen de lijnen. Neerkomen is n ander spannend moment waarbij je inzoomt, t gezicht/ de doffe splash met t water.
http://vimeo.com/16053596
Vooral waveriden is n genot om vast te leggen. Het maakt niet of hij lang, dik, dun, oud is als hij zijn spieren beheerst gebruikt. Vooral de focus bij de heup als hij de draai bewegingen maakt vind ik mooi en aantrekkelijk. Kitesurfen is dus meer dan wat je met t blote oog ziet. T vertelt t verhaal over hoe je je lichaam gebruikt, je spieren en hoe je je techniek kunt verbeteren.
Bij laatste bezoek aan Brasil stond ik verveeld te wachten…PFFF paspoort controle. Een jongen kwam recht op mij af. Begon te praten. Keek redelijk strak in mijn ogen. Ik werd minder nerveus toen hij over zn beroep vertelde. In t vliegtuig liep ik naar m toe, praatten wij door. Hij was close friend en cameraman van Hadlow, reisde de hele wereld af. Hij vertelde dat je alleen je techniek verbetert door zoveel mogelijk te filmen, en bij t afspelen KRITISCH durven kijken hoe je t beter kunt doen. Enjoy!
http://www.youtube.com/v/xzNo2Z1MncAEditen
Editen is n verhaal apart. Thijs Vrij –vind ik- = een meester! De editor vertelt t verhaal over kitesurfen. De beleving, natuur om je heen: kou,warmte,zon, guur. Kleuren die spreken. Je hele beleving van t kitesurfen. Schoonheid, Lelijkheid. Snelle en langzame beelden gebruikt hij om dit effect te versterken. Licht in n foto/film is zo n beetje t belangrijkste. Hij beheerst dit, en hoe! Zijn short films zijn van een nwe orde. Ik heb ze gepost op diverse forums in t buitenland en de reacties: stoere kiters die r stil van werde... hihihihi
Ik surf t web af naar nog meer moois...