Ventiel Ozone C4

remco81

Geen avatar

Logs: 0 | 4 uur
Mei 20, 2011, 18:01:23
edit2Rapporteer  
Ben inmiddels de trotse eigenaar van de C4 2011,
 1 nadeel vind ik het grote  ventiel met opruimen ,er kan best wel veel zand in waaien .
Ben op zoek gegaan naar verloop stukken om die er in te draaien met een sok er omheen maar kan nergens de schroefmaat vinden .Wie heeft er hier een oplossing voor ?
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #1 Mei 20, 2011, 18:06:12
edit2Rapporteer  
Gewoon even de kite netjes afkloppen en het ventiel niet in de wind liggen.
Ik vaar Cabrinha en ik heb er nooit last van gehad en die hebben het al veel langer.
El Banditos

Antwoord #2 Mei 20, 2011, 18:06:30
edit2Rapporteer  
Hee Remco, dan heb je een mooie kite gekocht Grin.

Wat ik altijd doe als ik hem leeg laat lopen is gewoon de dop opendraaien, en zodra je ziet dat hij goed leeg is. Die neopreen afdekdop/hoesje erover doen. Op die manier komt er geen zand is maar mocht er nog lucht uit moeten, kan dat altijd eruit.

succes
@LaurenS

Antwoord #3 Mei 20, 2011, 18:11:01
edit2Rapporteer  
Ik had er laatst een in de test, vond dat ventiel echt een minpunt, mede doordat er geen geschikte pomp met opzetstuk bijgeleverd was. Ik was blij dat er een Cabrinha liefhebber in de buurt was met geschikte pomp.
Marc_87
Moderator

Logs: 0 | 758 uur
Antwoord #4 Mei 20, 2011, 18:14:40
edit2Rapporteer  
Gelukkig doen ze bij cabrinha die adapters al sinds 2007 aan de kite maken.
Kan je altijd een normale pomp gebruiken. Grin
remco81

Geen avatar

Antwoord #5 Mei 20, 2011, 18:17:24
edit2Rapporteer  
Volgens mij zit er bij elke pomp meerdere ventiel opzet stukken en de grootste die daar bij zit is goed . Wat wel raar is je klemt hem gewoon in elkaar hoop niet dat je daardoor je ventiel te veel vervormt in de loop van de tijd . Die gebruikte ik ook altijd bij me naish die deed ik om me ventiel heen dat pompte weer een stuk lichter .
remco81

Geen avatar

Antwoord #6 Mei 20, 2011, 18:19:47
edit2Rapporteer  
Ik had er laatst een in de test, vond dat ventiel echt een minpunt, mede doordat er geen geschikte pomp met opzetstuk bijgeleverd was. Ik was blij dat er een Cabrinha liefhebber in de buurt was met geschikte pomp.

Ik heb ook de 9 van vd Berg geleend ik kreeg wel een pomp erbij .
stefanatix
Gast
Antwoord #7 Mei 20, 2011, 18:29:42
edit2Rapporteer  
Ozone C4 2011 krijg je inderdaad  4 opzetstukken bij geleverd .
je hoeft het opzet-stuk  niet onwijs hard  in het ventiel te drukken ,de truck is tijdens het erin drukken een kwartslag draaien .
en bij het oprollen idd de dop eruit laten en het  neopreen hoesje erover heen doen .
feddomw
Gast
Antwoord #8 Mei 20, 2011, 21:50:30
edit2Rapporteer  
Had Cabrinha, heb nu Ozone. Die neopreen afdek-" hoed"  vind ik top. Dat miste ik bij Cabrinha.

Cabrinha had die adapter die je vast zet op het ventiel, "lekker" stevig maar een ramp om er op te krijgen. Die Ozone druk je er in en omdat het hard plastic is ben ik niet bang dat het zal uitlubberen.

Ben niet bang dat er veel zand in komt. Je laat je kite toch nooit leeg met een open ventiel op het zand liggen?

http://flyozone.com/kitesurf/en/infozone/water-kite-safety-and-tips/_88620/
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #9 Mei 21, 2011, 09:51:04
edit2Rapporteer  
Het ventiel zal echt niet uitlubberen omdat deze van ABS is (hard plastic zoals je dashboard van de auto). Bij het opruimen inderdaad het neopreen erover en er komt geen zand in.

Wel nog een tip. Indien je veel op zandstranden komt kan er wat zand onder de pakking komen in je schroefdop. Op lange duur kan dit gaan lekken. Gewoon eens in de zoveel sessies die ring eruit halen en schoonblazen.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.