Gewoon even de kite netjes afkloppen en het ventiel niet in de wind liggen. Ik vaar Cabrinha en ik heb er nooit last van gehad en die hebben het al veel langer.
Wat ik altijd doe als ik hem leeg laat lopen is gewoon de dop opendraaien, en zodra je ziet dat hij goed leeg is. Die neopreen afdekdop/hoesje erover doen. Op die manier komt er geen zand is maar mocht er nog lucht uit moeten, kan dat altijd eruit.
Ik had er laatst een in de test, vond dat ventiel echt een minpunt, mede doordat er geen geschikte pomp met opzetstuk bijgeleverd was. Ik was blij dat er een Cabrinha liefhebber in de buurt was met geschikte pomp.
Volgens mij zit er bij elke pomp meerdere ventiel opzet stukken en de grootste die daar bij zit is goed . Wat wel raar is je klemt hem gewoon in elkaar hoop niet dat je daardoor je ventiel te veel vervormt in de loop van de tijd . Die gebruikte ik ook altijd bij me naish die deed ik om me ventiel heen dat pompte weer een stuk lichter .
Ik had er laatst een in de test, vond dat ventiel echt een minpunt, mede doordat er geen geschikte pomp met opzetstuk bijgeleverd was. Ik was blij dat er een Cabrinha liefhebber in de buurt was met geschikte pomp.
Ik heb ook de 9 van vd Berg geleend ik kreeg wel een pomp erbij .
Ozone C4 2011 krijg je inderdaad 4 opzetstukken bij geleverd . je hoeft het opzet-stuk niet onwijs hard in het ventiel te drukken ,de truck is tijdens het erin drukken een kwartslag draaien . en bij het oprollen idd de dop eruit laten en het neopreen hoesje erover heen doen .
Had Cabrinha, heb nu Ozone. Die neopreen afdek-" hoed" vind ik top. Dat miste ik bij Cabrinha.
Cabrinha had die adapter die je vast zet op het ventiel, "lekker" stevig maar een ramp om er op te krijgen. Die Ozone druk je er in en omdat het hard plastic is ben ik niet bang dat het zal uitlubberen.
Ben niet bang dat er veel zand in komt. Je laat je kite toch nooit leeg met een open ventiel op het zand liggen?
Het ventiel zal echt niet uitlubberen omdat deze van ABS is (hard plastic zoals je dashboard van de auto). Bij het opruimen inderdaad het neopreen erover en er komt geen zand in.
Wel nog een tip. Indien je veel op zandstranden komt kan er wat zand onder de pakking komen in je schroefdop. Op lange duur kan dit gaan lekken. Gewoon eens in de zoveel sessies die ring eruit halen en schoonblazen.