Welk nieuw boardje

doyouwaroo

Geen avatar

Februari 21, 2011, 18:31:39
edit2Rapporteer  
Ben toe aan een nieuwe twin tip. En heb hierover wat vragen.

1. Wil graag een "normale" twintip waarmee je ook goed kan golfrijden. Dus niet zoiets als een ocean rodeo mako die vind ik te groot. Wil gewoon een +/- 130m 38cm twintip (ik weeg 65K).
Wat voor shape moet zo'n board hebben: veel rocker waarschijnlijk ?
Heeft iemand tips welk merkt/type board ?

2. Slijt een kiteboard eigenlijk ? Verliest een kiteboard bv zijn stijfheid na een aantal jaren varen.
     (Dit voor als ik eventueel een tweedehands zou kopen...)

drifter

Antwoord #1 Februari 21, 2011, 20:19:39
edit2Rapporteer  
Zoals je zelf al aangeeft. Een boardje met wat meer rocker en mooie rondere outline vaart gewoon fijner in de golven. Meer carve geschikt, minder happend.

Ik vaar zelf ook een dergelijke shape. Ik zou niet anders willen. Omdat het gewoon de minst belemmerende shape is om lekker te varen, te carven, te landen, .... kan nog wel een uur doorgaan.

2e vraag is een goeie, durf ik geen antwoord op te geven.
Jordi_1990

Antwoord #2 Februari 21, 2011, 20:35:46
edit2Rapporteer  
pb!
KappuhH

Antwoord #3 Februari 21, 2011, 20:50:23
edit2Rapporteer  
2de vraag: ja, leg bijvoorbeeld eens een Nobile board dat 2 jaar gevaren is naast een identiek nieuw exemplaar. Dan zul je zien dat het gevaren board minder rocker overheeft.
Ocean-Limbo

Antwoord #4 Februari 22, 2011, 01:10:21
edit2Rapporteer  
Mako mini?
LeonB

Logs: 0 | 28 uur
Antwoord #5 Februari 22, 2011, 08:21:36
edit2Rapporteer  
Custompje? Wink
Jordi_1990

Antwoord #6 Februari 22, 2011, 13:00:10
edit2Rapporteer  
custompje heb ik tweedehands voor hem voor een zeer laag prijsje!
feddomw
Gast
Antwoord #7 Februari 28, 2011, 10:59:37
edit2Rapporteer  
2de vraag: ja, leg bijvoorbeeld eens een Nobile board dat 2 jaar gevaren is naast een identiek nieuw exemplaar. Dan zul je zien dat het gevaren board minder rocker overheeft.

We gaan OT:
Ik durf die discussie wel aan te gaan. Ik weet het  niet zeker maar heb jarenlang ski's en snowboards verkocht en ben ook skileraar geweest, dus alleen op basis van die kennis doe ik deze uitspraak en ik kan dus zeker ongelijk hebben:
Misschien heb je minder rocker als je het bord plat legt, MAAR dat zegt niets over het board onder belasting in het water.

(Moderne) ski's lijken ook minder camber en minder "flex" te hebben, maar dat is voor 99,9% van de mensen niet te voelen, zeker niet omdat onder belasting de ski wel degelijk flex over heeft.

Ik durf te wedden dat als ik een kiteboard totaal ongebruikt 2 jaar plat zou laten liggen, dat de rocker ook "minder" zou zijn na 2 jaar. Maar een board heeft natuurlijk altijd een flex-factor. Actie=Reactie. Hoe meer spanning je op bouwt of druk uitoefent, hoe meer dat bij je terug komt.....
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.