Kite High eigenaars en sponsers vragen

Haring High Richardt

Maart 03, 2011, 13:33:25
edit2Rapporteer  
Had zomaar even een paar vraagjes over Kite High

Ik zie op het scherm van kite high diverse reclame banners door het scherm lopen

Wie zijn de eigenaars van kite high ??

Wat levert zo,n site op maand basis op aan reclame inkomsten en andere evt contracten ???

Ik dacht dat de moderators op vrijwillige basis op kite high zaten of worden die gewoon (zwart) betaald ??

Wat is evt het salaris van een moderator ???

Wie bepaald het beleid op Kite High ???

Vinni

Antwoord #1 Maart 03, 2011, 13:37:41
edit2Rapporteer  
Je mag niet beunen richard! Daar hebben we hans al voor hha  Grin
Ed.

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #2 Maart 03, 2011, 14:26:11
edit2Rapporteer  
modereren van jullie kitegebabbel is geheel vrijwillig
Ron Rodeo

Logs: 0 | 50 uur
Antwoord #3 Maart 03, 2011, 14:38:07
edit2Rapporteer  
KH is van mij en dit levert het op na een paar jaartjes....
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #4 Maart 03, 2011, 15:01:47
edit2Rapporteer  
lijkt mij dat van de reclame banners , de website,server,hosting betaald word.
en idd wat overblijft gaat naar Ron  Grin

edit: maar verder niet belangrijk toch? al krijgen ze er geld voor  so what!    ik zie mezelf niet een paar uur per dag deze site onderhouden.    @ moderators petje af hoor!!
Evan
Administrator

Logs: 0 | 1481 uur
Antwoord #5 Maart 03, 2011, 15:29:39
edit2Rapporteer  
Ok en nu even serieus.....

Voor wie het nog weet: Kitehigh is een aantal jaar geleden overgenomen door Thomas Joosten (eigenaar van affiliatie marketing netwerk M4N) met de intentie om kitehigh te laten groeien en professioneler te maken maar vanwege de drukte met zijn eigen bedrijf is dat helaas nooit helemaal van de grond gekomen.

Daarom was tot vorig jaar Laurens (Lauw) de webmaster van kitehigh en regelde alles voor de site zover als dat ging. Helaas is hij vorige zomer fulltime gaan werken en dat was niet meer te combineren met zijn werk op kitehigh. Toen vlak daarna ook Nick (Reflex) vertrok als administrator bleven Hendrik, Tom en ik over in een leegte.

Ikzelf ben toen bij Thomas op gesprek geweest over hoe het nu verder moest omdat kitehigh helemaal dood te latel bloeden gewoon een aderlating voor kitend Nederland zou zijn. Er is toen afgesproken dat ik de nieuwe webmaster ga worden met ook het volledige beheer over de inkomsten en uitgaven, alleen duurt het overdragen van alle gegevens om het werk te kunnen uitvoeren nog steeds voort.

Dat kwam ook gedeeltelijk omdat ik nog niet 100% wist of het allemaal wel aankon en dat heeft nu zijn tijd gehad om te bezinken en nu heb ik besloten dat ik me volledig voor kitehigh in ga zetten de komende tijd (zie ook de updates van de laatste tijd Wink ).
Waar Laurens alleen het beheer van de site in handen had krijg ik ook inspraak in de geldstromen en kan ik de inkomsten ook direct te goede laten komen van de site, moderators en de community.

Nu moet je niet denken dat dit een enorme vetpot is, want de site draaiende houden met een dedicated server en 1000GB+ dataverkeer is ook niet gratis.Vandaar dus ook dat er reclame op de site nodig is.

Moderator zijn is geheel vrijwillig, maar ik ga wel proberen om wat extra's te regelen voor hun, want zonder  moderators komen we ook nergens. Wat beleid betreft zal ik zoveel mogelijk proberen alles in samenspraak met de moderators en forumgebruikers te houden, dus als jullie het ergens niet mee eens zijn moeten jullie dat wel laten weten.
markus

Logs: 0 | 855 uur
Antwoord #6 Maart 03, 2011, 17:03:50
edit2Rapporteer  
mss een donatiesysteem?   via sms oid om kosten te delen? doen meerdere sites.
Yoram

Antwoord #7 Maart 05, 2011, 17:44:17
edit2Rapporteer  

@Evan, 1TB aan datatraffic, is dat maandelijks? (Dat moet echt veel minder kunnen zijn, ik zou als ik jou was is kijken of je in de loop van de tijd het e.a. kan optimaliseren qua scripting).

Die reclame etc. zou ik anders indelen, staan nu teveel te triggeren en dat levert je uiteindelijk misschien nog alleen maar geld op per view (als dat niet al hoofdzakelijk het geval is) . Op basis van cpc is dat veel hoger , mits ze niet zo prominent in beeld zijn.

Rest qua verbeteringen heb ik nog niet naar gekeken. Succes ieder geval ermee, ik weet wat het qua tijd kost  ThumpsUp En ben er ieder geval blij mee dat dit voor wat nieuw leven van Kitehigh zorgt.
Reflex

Logs: 0 | 20 uur
Antwoord #8 Maart 05, 2011, 23:56:46
edit2Rapporteer  
Zoals de banners nu verkocht worden krijgt KH niks per view maar gewoon een vast bedrag per banner. Tevens is de server 1 TB, maar dat wil niet zeggen dat het allemaal gebruikt word iedere maand. De meeste traffic komt niet van de scripts maar van de foto uploads en het bekijken daarvan.
Erik@Spijk

Logs: 0 | 459 uur
Antwoord #9 Maart 06, 2011, 18:16:08
edit2Rapporteer  
Leuk om te weten hoe kitehigh in elkaar zit. Ik proef een beetje het spanningsveld tussen de commerciële belagen en de ideologische belangen. M4N lijkt me een bedrijf dat geld verdient met advertenties op webpagina's. Gecombineerd met vrijwilligers die feitelijk de site draaiende houden kan dit tot problemen leiden.

Zo lang de inkomsten ongeveer gelijk zijn aan de uitgaven zal het wel loslopen. Maar misschien zou je een stichting of iets dergelijks van kitehigh moeten maken.  Dan is kitehigh volledig zelfstandig en kan het bijvoorbeeld niet verkocht worden. Kan, bijvoorbeeld, Sast Internetservices kitehigh.nl kopen? Wie beslist er dan? (Sast is eigenaar van hanglos.nl)

1 tb aan data is heel veel, (ca 250 eurie/md?) maar dan moeten er heel wat bezoekers zijn. Wat betreft advertenties valt het op dat het altijd dezelfde zijn, anders dan bijvoorbeeld winduru. Daar kan je aan de advertenties zien wat er die dag is gegoogeld. (kan ook confronterend zijn) 

Denk dat de moderators de site goed beheren  ThumpsUp, al had ik de kitehigh TV opgeheven, de laatste video is al uit 2009.
« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.