Ervaringen North Iron Heart II

spruce

Maart 30, 2011, 11:19:36
edit2Rapporteer  
We herinneren ons allemaal nog wel de problemen met de North Iron Heart.

Ik wil al een tijdje de Best 2009 quickreleash gaan vervangen voor de 2e versie van de iron hearth

Het probleem van de Best quickreleash is dat je tijdens het releashen geen kracht op de chickenloop uitoefent. Dus in gevaarlijke situatie waarbij je depowerkoord slap hangt, schuif je bij best dat kapje eraf en dan moet je vervolgens maar hopen dat op het moment dat je kite weer aan je depowerkoord trekt de boel ook daadwerkelijk los gaat.

Bij de north iron heart kun je namelijk wel in situatie met slappe depowerkoord volledige ontkoppelen.

Goed inmiddels is bovenstaande ironheart zo goed als niet meer te verkrijgen.
Hoe is jullie ervaring met de 2e versie?

kobrin

Logs: 0 | 240 uur
Antwoord #1 Maart 30, 2011, 12:13:07
edit2Rapporteer  

Heel goed systeem, nooit problemen mee gehad.

Alleen was bij dat model de donkeydick te hard, moeilijk om uit te haken.

Marcel~

Logs: 0 | 281 uur
Antwoord #2 April 05, 2011, 08:27:58
edit2Rapporteer  
Ik ken het best systeem niet maar hoezo geen spanning op je depowerlijn ?
spruce

Antwoord #3 April 05, 2011, 12:13:12
edit2Rapporteer  
Er kunnen zich situaties voordoen waarbij de kite erg gevaarlijk ligt en de lijnen slap liggen. Dat is me al eens vaker overkomen.
Maar ook gewoon als ik snel wil loskoppelen na het landen van mijn kite.
Met het best systeem lukt je dat amper omdat je eerst een kapje eraf moet halen en dan met veel kracht aan je depowerlijn moet trekken om de boel los te krijgen.
JB - On The Edge

Logs: 0 | 165 uur
Antwoord #4 April 05, 2011, 17:13:34
edit2Rapporteer  
Volgens mij bedoel:

Het Best systeem schiet wel los, maar alleen makkelijk als er nog aardig wat power van je kite aantrekt. Als je dus idd op het strand of als je kite er niet aantrekt wil releasen gaat dit lastig. Het kapje krijg je er wel af, maar dan is het lastig je chickenloop los te trekken....is idd niet erg handig...

Heb het nooit hoeven gebruiken, dus geen last van, heb dit alleen gemerkt met testen....ben daarom straks niet ontevreden met de nieuwe bar...alhoewel die weer wat makkelijk schijnt te gaan...
Morres

Antwoord #5 April 05, 2011, 18:48:44
edit2Rapporteer  
Heb het nooit hoeven gebruiken, dus geen last van,

Waar gaat het heen me de wereld.. airbags heb je ook nooit hoeven te gebruiken( hoop ik) maar als ie het niet doen als je een ongeluk hebt gehad, heb je een probleem)
spruce

Antwoord #6 April 08, 2011, 21:26:39
edit2Rapporteer  
Ik heb hem deze week even voor een prikkie uit duitsland laten komen.
Inderdaad een erg goede quick release.
Nog beter dan ik verwacht had eigenlijk.

Lekker soepel zonder haperen.
Donkeydick is wel wat hard, maar daar zijn dicks voor Smiley

« vorige volgende »
Ga naar:  

© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.