Kite surfboard Fone custom 5'8

kappie

Berichten: 87
Maart 23, 2011, 11:07:27
edit2Rapporteer  
Kite surfboard Fone custom 5'8.
http://www.nauticexpo.com/prod/f-one/kitesurf-boards-custom-made-21966-225869.html



Is dit wat voor mij? ik vind dat ik wat te weinig aan het kiten ben wil toch met wat minder wind aan de gang kunnen gaan.
Is het ook veel moeilijker om hiermee te kiten?

wat aanvullende info:

Ik weeg 90 kilo.
kite's 11 m2 nobile n62 2010
             8 m2 naish helix 2010
Board: f-one fluid 140-38

drifter

Berichten: 1757
Antwoord #1 Maart 23, 2011, 12:10:45
edit2Rapporteer  
Lowend technisch gezien gaat deze 5'8'' bij 18'' je niet heel veel extra's bieden ten opzichte van je twintip.
Je zou daarvoor moeten zoeken naar een wat breder boardje, daar haal je de meeste winst voor lichtweer condities.

Varen op een surfboard is niet zo heel moeilijk. Het brengt wel met zich mee dat je leert overstappen om er plezier aan te beleven. Overstappen is ook goed te doen. Waarbij een groter en breder board meer stabiliteit geeft wat overstappen vergemakkelijkt.

succes
kappie

Berichten: 87
Antwoord #2 Maart 23, 2011, 16:54:49
edit2Rapporteer  
Bedankt voor de info! Smiley
Wat voor maat zou ik aan moeten denken want deze maten zeggen mij niet zo heel veel...
dr511

Berichten: 135
Antwoord #3 Maart 23, 2011, 17:34:02
edit2Rapporteer  
een wave board is zoals de naam zegt gemaakt voor golven.
Als je voor de lichte dagen iets zoekt kun je beter kijken naar een hele grote twintip bv de flydoor, een raceboard, skimboard of een oud golfsurfboard. Die laatste twee zijn het goedkoopst. Een gebruikt shortboard koop je rond de 100 euro. een skimboard kost 15 euries maar daarbij is het wel handig om er wat finnetjes onder te schroeven.
zorg dat als je voor een wave board of golfsurfboard gaat zoeken dat vooral de rocker en scoop belangrijk zijn voor de lichte wind waar jij het voor wil gaan gebruiken. Je wil dan een zo vlak mogelijk board. Heb je dan namelijk een board met veel rocker en scoop ( banaan) dan gebruik je effectief alleen het stukje in het midden en tja dan kom je nog niet weg.

Wat trouwens een leuke middenweg is tussen een skim en waveboard is een underground freewave. Deze is ook heel vlak dus ook voor de lichte wind. Daarnaast heeft het board een rail die goed vast kunt pakken dus leuk om speel dingetjes mee te oefenen.
barry

Berichten: 361
Antwoord #4 Maart 23, 2011, 17:42:57
edit2Rapporteer  
5,10 x 19,5 vind ik de ideale maat maar dit is puur persoonlijk
drifter

Berichten: 1757
Antwoord #5 Maart 23, 2011, 23:08:54
edit2Rapporteer  
Ik neem aan dat je een surfboard zoekt voor de golven, maar die je ook kunt gebruiken voor lichtweer varen.
Er zijn heel veel mogelijkheden qua surfboards. Misschien is dit een manier om er naar te kijken:

-Je hebt de traditionele surf shape. Zeg maar de shape waar de golfsurfers op varen tijdens wedstrijden. Het board dat je wilt varen wanneer de omstandigheden goed zijn.

-En dan zijn er boards voor afwijkende omstandigheden. Voor slappe surf en of weinig wind. Deze boards zijn vaak iets korter (tot 6'0 ofzo). Vooral breder (19/20/21 inch), en vaak wat vlakker. Deze hebben het voordeel in lichte wind en golven.

Denk dat de eerste catagorie boardjes zijn tussen 5'7 en 6'4. Met een breedte tussen 18'' en tot iets over 19''. Met een goede rocker voor in de golf.
Kies je daar een maat uit die wat groter is, kun je daar heel lekker mee waveriden, en heb je toch een aardige lowend.
Dit is het meest gebruikelijke board denk ik. Kijk voor een boardje richting 6'2 met een breedte van 18,5 tot 19 inch zou ik zeggen.
kappie

Berichten: 87
Antwoord #6 Maart 24, 2011, 08:32:23
edit2Rapporteer  
Ja idd Rory. Had ik er niet bijgezet maar ik wil eigenlijk ook wat gaan doen met de golven ik woon 10 min van hoek van holland dus als het waait zit ik meest in de golven.
Dan heb ik niet veel aan een flydoor of kom je daar ook makkelijk mee door de branding?

« vorige volgende »
Ga naar:  


© 2002 - 2024 Kitehigh

Sorry, the copyright must be in the template.
Please notify this forum's administrator that this site is missing the copyright message for SMF so they can rectify the situation. Display of copyright is a legal requirement. For more information on this please visit the Simple Machines website.